لک: ژاپن به خوبی تیم ما را آنالیز کرده بود/ عملکرد شمسایی قابل دفاع است

رضا لک در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص نتیجه بازی فوتسال ایران و ژاپن اظهار داشت: ما در هر 2 نیمه سر تر از حریف بودیم اما اشتباهات فردی این جام را از ایران گرفت. جدای نتیجه آن تیم در اختیار ما بود اما با توجه به بازی آنالیز خوبی که ژاپن از ما داشت، خیلی خوب منافذ حمله ما را بسته بود و برعکس به ما اجازه داد مستقیم به سمت دروازه آن‌ها حمله کنیم مشابه این سیستم هم تیم ژاپن در نظر گرفته بود.

وی افزود: هنگامی که این سیستم اتخاذ می‌شود باید از روی ضربات ایستگاهی و همچنین شوتزنی از پشت محوطه جریمه بهتر استفاده می‌کردیم دقیقأ مانند گلی که کاپیتان ژاپن از روی ضربه ایستگاهی وارد دروازه ما کرد. وقتی آن‌ها به گل رسیدند ما مجبور شدیم بازی ریسکی در دستور کار قرار دهیم که متاسفانه از آن نتیجه نگرفتیم. می‌توانستیم از ضربات شروع مجدد خود بهتر استفاده کنیم و در طول بازی این فرصت زیاد در اختیار تیم ما قرار گرفت اما خوب کار نکردیم

این مربی فوتسال ادامه داد: فضاهای زیاد در نیمه دوم به دست آوردیم اما از آن‌ها استفاده نکردیم. اعتقادم بر این بود در بازی‌هایی که پیش بودیم باید کادرفنی روی به سیستم پاورپلی می‌آورد تا با استفاده از این سیستم نقاط ضعف و قوت تیم نمایان اما این کار صورت نگرفت. در بازی با ژاپن خیلی خوب از سیستم پاورپلی باید جوابی که می‌گرفتیم نگرفتیم و همین عاملی شد با تمام شایستگی که داشتیم جام را تقدیم ژاپن کنیم.

لک درباره اینکه عملکرد وحید شمسایی را در این جام در قامت سرمربی چگونه دید، اینطور به سوال پاسخ داد: به اعتقاد من وحید عملکردش خوب و قابل دفاع است زیرا تیم یک دستی تشکیل داده بود اما برای تورنمنت‌های سخت‌تر نیاز است او کادرش را تقویت کند.

کارشناس فوتسال درباره اینکه چه نمره‌ای به عملکرد سعید مومنی دروازه‌بان ما در این جام می‌دهد، گفت: سعید مومنی در این تورنمنت درون دروازه ما واقعأ خوب ظاهر شد و حتی در بازی با ژاپن هم چند توپ سخت را مهار کرد زیرا اگر آن توپ‌ها تبدیل به گل می‌شد می‌توانست شرایط را برای ما سخت‌تر کند. البته اشتباهاتی هم وجود داشت که جزو لاینفک ورزش حرفه‌ای است زیرا این اشتباهات برای همه پیش می‌آید. از نظر من عملکرد دروازه‌بانان ما به همراه سایر بچه‌ها در این جام بد نبود.

سرمربی اسبق گیتی پسند درباره اینکه آینده این تیم را چگونه می‌بیند، اظهار داشت: به هر حال وحید شمسایی مسیر خوبی شروع کرده و در تیم دست به جوانگرایی کرده است. البته به اعتقد من جوانان دیگری در لیگ هستند که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. باید از وحید بیشتر حمایت کنیم زیرا او برند فوتسال ایران است و مسیر خوبی شروع کرده تا بچه‌ها با حضور در این تورنمنت تجربه‌ آن‌ها افزوده شود. البته این بازیکنان جوان باید آب‌دیده شوند یعنی در اردوهای سخت و بازی‌های دوستانه پرفشار قرار بگیرند تا تیم ملی نتایج بهتری بگیرد. معتقدم نیاز است با تیم‌های خوب دنیا که در رنکینگ جزو 10 تیم برتر جهان هستند بازی کنیم که جوانان ما در آن محک جدی بخورند تا در روزهای سخت بتوانند از پس کارهای دشوار به خوبی بربیایند.

انتهای پیام/

کدخبر: 831629 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟