شاه‌نشین: شایسته‌ترین‌ها به پیراهن تیم ملی هندبال می‌رسند/ باید با تیم‌های خوب اروپایی تنه به تنه شویم

حمید شاه‌نشین در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط اردویی تیم ملی هندبال اظهار داشت: طبق نظر وسلین تصمیم بر این است اردوها از دوشنبه هفته جاری آغاز و تا یک هفته ادامه داشته باشد. بازیکنان در 2 گروه به اردو و تیم ملی دعوت شده‌اند و از بین این نفرات کسانی که شایستگی و لیاقت داشته باشند به تیم ملی دعوت خواهند شد. البته طبق روال این نفرات حفظ می‌شوند و اگر کسی در طول لیگ بتواند نظر مساعد کادرفنی را جلب کند به اردوها اضافه می‌شود. 

وی درباره اینکه آیا پیش از حضور در جام‌ جهانی تیم ملی به تورنمنتی اعزام می‌شود یا خیر، گفت: فکر می‌کنم فدراسیون پیگیر این قضایا است و در این مدت هم با چند کشور مذاکره شده تا برای تیم ملی بتوانند دیدارهای خوبی تدارک ببینند. نیاز است به چند تورنمنت خوب و سطح بالا برویم زیرا هر چقدر بازیکنان ما با تیم‌های اروپایی بازی کنند و با آن‌ها تنه به تنه شوند پیشرفت تیم بهتر خواهد شد و عاملی خواهد بود تا در جام‌جهانی راحت‌تر بازیکنان ما به میدان بروند.

مربی تیم ملی هندبال درباره اینکه کیفیت لیگ را در این مدت از شروع آن چگونه دیده است، تصریح کرد: از دیدگاه من تیم‌ها دیر شروع کردند به یارگیری و مقداری هنوز جنگندگی خاصی در تیم‌ها نیست از لحاظ آمادگی و تکنیکی هم بازیکنان به فرم خوب نرسیده‌اند. امیدواریم که این روند هر چه به جلوتر برویم باعث شود تا لیگ ما پویایی بهتر نسبت به قبل پیدا کند.

شاه‌نشین با اشاره به اینکه فرقی بین لژیونرها و بازیکنان داخلی نیست و هر کسی که شایسته‌تر باشد در ترکیب تیم ملی جای می‌گیرد، اظهار داشت: در این هفته طبق تقویم فدراسیون جهانی هندبال، باشگاه های اروپایی با تعطیلی مواجه هستند و از این‌رو با نظر وسلین تمام لژیونرها جزء حیدری‌راد به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند. فرقی بین تمام بازیکنان لژیونر و داخلی ما نیست و هر کسی شایسته‌تر باشد در تیم ملی حضور خواهد داشت. مساله مهم‌تر اینکه بالاخره در زمان‌هایی که اردوی تیم ملی بوده بازیکنان لژیونر به دلیل نبود تعطیلی موفق نشده‌اند در تیم ملی حضور پیدا کنند و این یکی از مشکلات اساسی ما چه در زمان اردوها و چه حضور در تورنمنت‌های مهم است.

وی با اشاره به اینکه حمایت‌های خوبی از طرف فدراسیون برای تیم ملی صورت گرفته است، اینطور به سوال پاسخ داد: با توجه به مشکلات اقتصادی که در جامعه با آن دست به گریبان هستیم اما خوشبختانه شخص رییس فدراسیون از ابتدای امسال تاکنون پول خوبی به داخل فدراسیون تزریق کرده و بخشی از آن به تیم ملی تعلق گرفته است. بالاخره با وجود بضاعت کم باز حمایت خوبی می‌شویم به نحوی که از ابتدای امسال تاکنون بهترین اردوها برای تیم ملی تدارک دیده شده و هر رقابتی هم بوده اعزام شده‌ایم. در این مدت وزارت ورزش هم تا جایی که در توانش بوده به فدراسیون و تیم ملی کمک کرده تا با فراغ بل بیشتری برنامه‌هایی که وسلین مدنظر دارد پیش ببریم.

انتهای پیام/

کدخبر: 831330 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟