موسوی: می‌خواهیم در جام‌جهانی هندبال تاریخ‌سازی کنیم/ از انتخاب تیم جدیدم راضی هستم

علیرضا موسوی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص نتایج تیم ملی هندبال در بازی‌های کشورهای اسلامی اظهار کرد: با وجود زمان کمی که در کنار هم بودیم اما نتیجه خوبی گرفتیم هر چند می‌توانستیم قهرمان شویم اما شرایط این گونه شد تا به فینال نرویم. این مساله را از چند بُعد می‌توان مورد تجزیه و تحلیل قرار داد ابتدای امر اینکه خودمان روزمان نبود و مساله مهم‌تر اینکه مقداری هم داوری اذیت‌کننده بود. البته بیشتر همه چیز دست خودمان بود زیرا اگر روز ما و هر کدام از بازیکنان 70 درصد نیز بودیم این توانایی را داشتیم تا قطر را با اختلاف 5 گل ببریم.

وی درباره اینکه سطح مسابقات چگونه بود، گفت: واقعأ کیفیت بازی‌ها خوب بود زیرا تیم‌هایی مانند مراکش، عربستان و ترکیه با ترکیب اصلی در قونیه حضور داشتند و تیم قطر هم به جز 3 یا 4 بازیکن سایر نفرات کلیدی خود را در اختیار داشت و همین امر باعث شده بود تا بازی‌ها سطح خوبی داشته باشد. تیم ما نیز خوب بود و خداراشکر سوم شدیم و توانستیم برای کاروان ایران مدال‌آوری کنیم.

ملی‌پوش هندبال درباره اینکه سطح فنی وسلین وویوویچ را چگونه دیده است، بیان کرد: باید در توصیف وسلین این را بگویم که او مربی بزرگی است و نکته‌ای که از او دیدم اینکه برای ما مربی دلسوزی است و دوست‌دارد شرایط را برای ما ایده‌آل کند و این مسائل مواردی نیست که آن را پنهان کنیم. او مربی با تجربه‌ است و باید از او بهترین استفاده را برای تمامی رده‌های سنی پایه مربی با دانشی داشته باشیم. باید خیلی بیشتر از دانش فنی مربیانی که به اینجا می‌آیند استفاده کنیم.

بازیکن تیم استوبخارست با اشاره به تغییر تیم خود در فصل جاری لیگ هندبال رومانی گفت: برای فصل جاری تصمیم گرفتم تا به استوابخارست رفتم تیمی خوب و پرطرفدار که امیدوارم نتیجه خوبی رقم بزنیم. خود من هفت سال تجربه پوشیدن لباس دیناموبخارست را تجربه کردم اما به دلیل یکسری مسائل شخصی ترجیح دادم تا دیگر در این تیم حضور نداشته باشم. واقعأ از انتخابم برای حضور در استوابخارست راضی هستم زیرا هم تیمی با تاریخچه و هم پرطرفدار است. این تیم همیشه جزو مدعیان لیگ رومانی بوده و امیدوارم در فصل جاری هم بتوانیم به اتفاقات خوبی برسیم.

موسوی درباره اینکه برای موفقیت در جام‌جهانی هندبال باید چه شرایطی فراهم شود، اظهار داشت: برای این دوره از مسابقات باید با صدردصد توان ببریم و نشان دهیم هندبال ایران ظرفیت بالایی دارد. الان هم برای ماه آینده از تاریخ دهم تا 16 اکتبر اردوی تیم ملی در تهران پیش‌رو داریم و انشاالله همه بچه‌ها بیایند که با قدرت استارت مرحله جدید اردوها را بزنیم. اکنون هم با انختاب پاکدل به عنوان عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک از وزارت ورزش و همچنین کمیته ملی المپیک و خود فدراسیون انتظار داریم که دست به دست تا یک شرایط ایده‌آل برای ما فراهم کنند. امیدوارم مسئولان درخواست‌های وسلین را اجابت کنند تا بتوانیم در جام‌جهانی خوش بدرخشیم.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم تنها رشته توپی باشیم که هم تا به الان نتایج خوبی به دست آورده‌ایم و هم به جام‌جهانی راه رفته‌ایم. انشاالله که وزارت ورزش نگاه ویژه‌تر به رشته هندبال داشته باشد زیرا پتانسیل هندبال دارد تا به نتایج خوبی برسد. خداراشکر فدراسیون تا الان خوب کارش را پیش برده است و امیدوارم در این چند ماه منتهی به شروع جام‌جهانی هم یک شرایط ایده‌آل برای بازیکنان و کادرفنی فراهم کند تا بتوانیم همچنان به نتایج خوب ادامه دهیم.البته شاید خیلی‌ها بگویند گروه آسانی در جام‌جهانی داریم اما حقیقت امر این است که گروهمان خیلی سخت است. بالاخره اسپانیا جزو بهترین تیم‌های هندبال در جهان است و بازی خیلی سختی با این تیم داریم. شیلی و مقدونیه هم تیم‌های خوبی بوده‌اند که به جام‌جهانی آمده‌اند و نباید آن‌ها را دست کم گرفت. بازی‌ها آسان نیست و اینطور نیست خیلی راحت از گروه صعود کنیم و باید برویم بجنگیم تا برای نخستین‌بار تاریخ‌سازی کنیم و به مرحله بعدی برویم.

عضو تیم ملی هندبال در پایان با ابراز خوشحالی از درخشش تیم نوجوانان در قهرمانی آسیا گفت: جا دارد یک تبریک ویژه به مجید رحیم‌زاده و کادر او داشته باشم که در قهرمانی آسیا با حضور تیم‌های گردن کلفت توانستند خوش بدرخشند و به سهمیه جهانی برسند. واقعأ باید قدر چنین مربیانی بیشتر داشته شود زیرا آن‌ها با امکانات کم توانستند کار غیر ممکن را به ممکن تبدیل کنند و به فینال بروند. امیدوارم حمایت بیشتری از بازیکنان و کادرفنی شود تا بتوانند در جهانی هم به نتایج درخشان ادامه دهند.

انتهای پیام/

کدخبر: 825449 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟