ماتا: به استقلال بی احترامی شد/ واقعا این داوری فوتبال بود؟

به گزارش رکنا، روی ماتا، پس از تساوی یک بر یک استقلال مقابل فولاد در هفته هشتم لیگ برتر اظهار داشت: درباره بازی چیز زیادی نیست. ما بهترین بودیم. در مقابل دو تیم بازی کردن بسیار سخت است و این بی احترامی به استقلال است.

وی افزود: سال گذشته قهرمان شدیم و می‌خواهیم بار دیگر قهرمان شویم، اما تاکنون باید 6 امتیاز بیشتر می‌گرفتیم. این موضوع می‌توانست ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جلوتر بیندازد و در صدر جدول قرار بدهد. واقعا نمی‌فهمیم این اتفاقات به چه دلیل می‌افتد. امروز دست‌کم سه پنالتی داشتیم، آیا ما دلقک هستیم؟ خیر. ما فوتبال بازی می‌کنیم و باید تمام قوانین رعایت شود.

مربی استقلال خاطرنشان کرد: سه پنالتی که امروز برای ما نگرفتند در قیاس با تیمی که هفته گذشته برای آن پنالتی گرفتند، نمی‌توانم چیزی بگویم. صحنه‌ای که برای آن تیم پنالتی گرفتند درست نبود. تمامش کنید. سرمربی ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیرون می‌اندازند و الان هم برای استقلال پنالتی نمی‌گیرند.

ماتا تصریح کرد: خوب و سخت کار می‌کنیم و لایق برد هستیم.

وی پس از این صحبت‌ها حاضر به پاسخ دادن نشد و نشست را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ترک کرد.

محمدحسین زرندی مدیر رسانه‌ای استقلال پیش از شروع این نشست خبری اظهار داشت: ابتدا باید چند نکته را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگویم، متاسفانه وضعیت داوری در لیگ برتر روز به روز بدتر می‌شود. عملکرد داوران در بازی‌های استقلال فاجعه‌آمیز است. تمام صحنه‌های مشکوک بازی با فوتبال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در رختکن نگاه کردیم. در یک صحنه حرکت بازیکن فولاد 4 امتیاز به خاطر زیبایی فن دارد. مگر می‌شود حرکتی که در حد فینال المپیک کشتی است داور پنالتی نگیرد.

وی افزود: دو صحنه خطا روی رضا میرزایی اتفاق افتاد اما باز هم داور پنالتی نگرفت. واقعا استقلال مستحق برد در این بازی بود اما داور عملکرد خیلی ضعیفی داشت. باشگاه استقلال امسال به دلیل عملکرد داوران به اندازه چند سال ضربه خورده، در شرایطی که هنوز به نصف نیم فصل هم نرسیده‌ایم، اندازه چند سال از داوری ضربه خورده‌ایم.

مدیر رسانه‌ای استقلال خاطرنشان کرد: این حرف ما نیست، بلکه حرف کارشناسان در برنامه‌های مختلف است. نمونه این مسائل هم بازی با پیکان، سپاهان، ملوان و ... است. عملا استقلال مقابل فولاد قربانی شد. همه صحنه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دیدیم و به ضرس قاطع پنالتی بود. هم صحنه‌ای که بازیکن ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با دو دست کشیدند و هم در صحنه‌ای که روی رضا میرزایی خطا انجام دادند پنالتی بود. واقعا نمی‌دانم شکایت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به کجا اعلام کنیم.

زرندی تصریح کرد: واقعا صدای فریاد استقلال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ چه کسی می‌شود؟ در ورزشگاه آزادی و خانه خودمان تا این اندازه مظلوم واقع شدیم. برای دیدارهای قبلی به کمیته داوران و سازمان لیگ اعتراض کردیم اما بی‌فایده است. طرف حساب ما از این به بعد کمیته داوران و سازمان لیگ نیستند. بلکه رسما از ریاست فدراسیون فوتبال می‌خواهیم به این فاجعه داوری ورود کند. رسما از مهدی تاج می‌خواهیم به این افتضاح داوری ورود کند. حق تیم استقلال در خانه خودش به راحتی خورده می‌شود و این عملکرد داوران واقعا عجیب است.

وی ادامه داد: صحنه‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای استقلال پنالتی نمی‌گیرند اما همه داوران می‌گویند پنالتی بود. در شرایطی که برای برخی تیم‌های دیگر صحنه‌های عجیبی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پنالتی می‌گیرند که همه می‌گویند پنالتی نبود. پیشکسوتان خود آن تیم می‌گویند پنالتی نبود. اسم از این تیم‌ها نمی‌بریم، اما سه پنالتی واضح و مشخص و صد درصدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای استقلال پنالتی نمی‌گیرند. همه هم فیلم‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دیدید.

مدیر رسانه‌ای استقلال عنوان کرد: واقعا معترض هستیم و بابت داوری مظلوم واقع می‌شویم. اگر نمی‌خواهند استقلال برنده و قهرمان شود و به هر قیمتی می‌خواهند استقلال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کنند که نمی‌توانند خیلی ساده این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام کرده و بگویند نمی‌خواهیم استقلال بازی‌هایش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببرد و قهرمان شود. یک بار، دو بار، سه بار، یک بازی، دو بازی، سه بازی، واقعا دیگر تحمل ما تمام و صبرمان لبریز شده است.

زرندی تصریح کرد: می‌گویند چرا اعتراض می‌کنید. اگر نمی‌خواهید تیم ما شکل بگیرد و می‌خواهید آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کنید که نمی‌توانید این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهید، خیلی راحت اعلام کنید. شرایط داوری اسفناک است. به شدت به این موضوع معترض هستیم و حتما از داوری این مسابقه شکایت و اعتراض خواهیم کرد. مستندات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارسال می‌کنیم، از شخص رئیس فدراسیون می‌خواهیم به این موضوع اشتباهات عجیب داوری ورود کند، زیرا واقعا قابل اغماض و گذشت نیست. اگر یک بازی یا دو بازی بود می‌گفتیم اشتباه است، اما چند مسابقه و در چند صحنه باید این اتفاق بیفتد. یک نفر بیاید و جواب ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بدهد.  چرا در داوری‌ بازی‌های استقلال چنین اتفاقاتی می‌افتد؟

وی تصریح کرد: یک داور در بازی خانگی ما دو صحنه پنالتی صد درصد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام نکرد و هفته بعد محروم شد. بار دیگر آمد و صحنه عجیب را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تیمی دیگر پنالتی گرفت که همه کارشناسان گفتند تصمیمش درست بوده، فکر می‌کنم می‌خواهند ترمز استقلال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بکشند اما این اتفاق نمی‌افتد.

انتهای پیام/

کدخبر: 831151 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟