طاهری: فوتسال ایران شایسته قهرمانی است؛ جوانان مستعدی برای جایگزینی اسطوره ها داریم

محمد طاهری در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص برتری تیم ملی فوتسال ایران مقابل ویتنام در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا، اظهار داشت: در ابتدا جا دارد به تمام فوتسال دوستان صعود تیم ملی به نیمه‌نهایی را تبریک بگویم. به دلیل پوست‌اندازی و جوان شدن تیم ملی، شرایط تیم ایران در هر بازی بهتر می‌شود.مشخص است کادر فنی تلاش زیادی برای هماهنگی بازیکنان انجام داده، هر چند کار کردن روی این جوانان و حضور در آسیا کار بسیار سختی بود.

وی افزود: نکته مثبتی که در تیم مشاهده کرده‌ام در بازی با ویتنام، بازیکنان ایران در دفاع، هجوم و کارهای انفرادی، بسیار بهتر از بازی‌های نخست بودند. بازیکنان ما در طول بازی خیلی عالی بودند و نباید نقش محوری که طیبی به عنوان لیدر و رهبر در تیم ایفا می‌کرد به سادگی گذشت. واقعأ او در دفاع و حمله کمک زیادی به تیم کرد. البته جوانان هم تمام تلاش مضاعفی از خود داشتند و ثمره آن بازی درخشانی بود که در 2 نیمه از تیم دیدیم.

طاهری تصریح کرد: همدلی و اتحاد خوبی بین بازیکنان در داخل و بیرون زمین وجود دارد و این نقطه مثبت تیم است. این مساله اتحاد خوب بین کادرفنی و بچه‌ها را نشان می‌دهد و به ما کمک کرده تا این نتایج خوبی را بگیریم. مطمئنم با همین همدلی هم می‌توانیم قهرمان آسیا شویم.

پیشکسوت فوتسال درباره بازی با تایلند در مرحله نیمه‌نهایی گفت: به طور حتم در بازی با تایلند کار سخت‌تری خواهیم داشت زیرا آن‌ها نسبت به ویتنام جنگنده‌تر هستند. بالاخره تایلند نسبت به ویتنام تجربه بیشتری از حضور در مراحل نیمه‌نهایی دارد. کار سخت است اما با این تیمی که داریم و کنار آن فداکاری و تلاش خود بازیکنان و تاکتیکی که کادرفنی به بازیکنان در طول بازی گوشزد می‌کند، می‌توانیم فینالیست شویم.

طاهری با اشاره به اینکه بهترین بازیکن تیم ویتنام دروازه‌بانش بود، اظهار داشت: باید بگویم گلر حریف خیلی خوب کار کرد و با عکس‌العمل‌هایی که داشت مانع از این شد تا آن‌ها با نتیجه سنگین‌تر شکست نخورند. البته از همان ابتدای دیدار خیلی خوب شروع کردیم و حتی چند موقعیت گلزنی هم داشتیم اما تبدیل به گل نشد. پرس خوبی در تمام زمین از طرف بازیکنان ما صورت گرفت و این نشان می‌داد با انگیزه بُرد پُرگل به زمینه رفته‌اند. موضوعی که در چهره بچه‌ها دیدم اینکه خیلی مصمم هستند بازی خوبی انجام دهند. پنج یا 6 دقیقه نخست حریف خیلی خوب مقاومت کرد اما پس از گل نخست که دریافت کردند شیرازه آن‌ها از بین رفت. توانستیم از موقعیت‌ها بهتر استفاده کنیم و ای کاش گل نمی‌خوردیم زیرا در آن صورت خیلی نتیجه قشنگ‌تر می‌شد.

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتسال با اشاره به اینکه یکسری بازیکنان جوان جایگزین اسطوره‌ها در این تیم شده‌اند، بیان کرد: بالاخره در گذشته و قبل‌تر از آن خیلی بازیکنانی بودند که اسطوره ما بودند و همچنان هم هستند و با کارهای بزرگی که داشتند، فوتسال ما را خیلی خوب به جهان شناسانند. بازیکنان جوانی که می‌آیند نباید به حال خودشان رها شوند. اگر می‌خواهیم با موفقیت این نسل همراه باشد نیاز است بازی‌های تدارکاتی و اردوهای خوب داشته باشند و با بازیکنان بزرگ دنیا هم تنه به تنه شوند تا این مساله کمک کند تجربه بین‌المللی خودشان را بالاتر ببرند. ستاره‌ای مانند حسن‌زاده در سن 17 سالگی توانست در تیم ملی بدرخشد و تنها می‌توان نتیجه گرفت فرصتی که به آن‌ها داده شد، توانستند خودشان را نشان بدهند تا این اسامی بزرگ از فوتسال ایران به دنیا بیرون بیاید.

وی افزود: پتانسیل و جوانان خوبی داریم و اگر به آن‌ها میدان داده شده و هر چه بازی‌های بین‌المللی و به رده های سنی پایه هم اهمیت بیشتر داده شود، می‌توانند جا پای بزرگان این رشته بگذارند. بالاخره این بازیکنان از لحاظ قابلیت فنی خیلی بالا هستند. کل دنیا آرزو دارند، بازیکنان ما را داشته باشند به شرطی که به آن‌ها میدان داده شود. اینکه بازیکنان جوان بعدها جای پای بزرگان بگذارند را باید به فال نیک گرفت. هر چند کار سخت است برای رسیدن به موفقیت اما بچه‌ها این پتاسنیل را دارند تا با جام قهرمانی به ایران بیایند هر چند کار سخت است اما با انگیزه‌ای که دیدم کار شدنی است.

طاهری با بیان اینکه ممکن است بازی فینال بین ایران و ژاپن باشد، گفت: ژاپن همیشه مدعی بوده و همچنان هم است. بالاخره در برخی مسابقات اتفاقاتی رخ داده که غیر ممکن بوده مانند باختی که ما مقابل کلمبیا، یا حتی ژاپن و تایلند در قهرمانی آسیا متحمل شدیم و این طور موارد در ورزش امری طبیعی است. به دوست عزیزم محمد هاشم‌زاده تبریک می‌گویم بابت درست کردن چنین تیمی که جسورانه بازی می‌کند. اگر از روی تعصب بخواهم صحبت کنم دوست‌‌داشتم بازی فینال بین ما و اندونزی باشد.در فینال جای هیچگونه اشتباهی وجود ندارد و بازیکنان باید تمام تلاشان را بگذارند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. البته کادرفنی هم تمام نکات را در نظر می‌گیرد تا قهرمان آسیا شویم.

انتهای پیام/

کدخبر: 830638 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟