اختصاصی رکنا؛ توضیحات دبیر کل کمیته المپیک درباره نتایج کشتی، عملکرد حسن یزدانی و استفاده از مربیان خارجی

سید مناف‌ هاشمی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص نتایج تیم ملی کشتی آزاد در قهرمانی جهان اظهار داشت: خداراشکر کشتی آزاد ما نتایج خوبی گرفت و بچه ها توانستند دل مردم ایران را شاد کنند. شک ندارم کشتی فرنگی هم انشاالله در بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان این نتیجه را جبران خواهد کرد. البته مختصر مشکلاتی وجود دارد که آن را  کمیته ملی المپیک ،  وزارت ورزش و خود فدراسیون کشتی رفع می‌شود تا بتوانیم به نتایج بهتر از این هم برسیم.

وی درباره برنامه‌های آتی کمیته ملی المپیک گفت: از همین امروز کارها را شروع کردیم و فدراسیون‌های مدال‌آور خودمان را در غالب جلسات، تقویم و برنامه‌هایی که دارند با کمک کمیته ملی المپیک و هم معاونت توسعه قهرمانی وزارت ورزش آن‌ها را رصد و حمایت می‌کنیم تا انشاالله در این فرصت یک ساله تا شروع بازی‌ها هم برنامه‌هایی که مدنظر دارند پیش ببرند و هم از لحاظ مالی با مشکلی مواجه نباشند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه اعتماد به مربیان داخلی منجر شده تا در برخی رشته‌ها به نتایج خوبی در مسابقات مهم برسیم، بیان کرد: هر جایی به این نقطه برسیم مربیان داخلی ما بدرخشند حتما از آن‌ها استفاده خواهیم کرد. البته هیچ کوتاهی در آوردن مربیان خارجی هم نمی‌کنیم زیرا همه جور حمایت را کمیته ملی المپیک انجام خواهد داد تا در بازی‌های آسیایی، جهانی و المپیک بهترین نتایج را بگیریم. به نظرم خیلی جاها ضرورت دارد تا از مربیان خارجی بهره ببریم. سعی خواهیم کرد در این فرصت یکساله تا شروع بازی‌های آسیایی خیلی خوب هوای فدراسیون‌های ورزشی را داشته باشیم تا در هانگژو به نتایج خوب برسیم.

مناف هاشمی ادامه داد: ما تازه کار خودمان را در کمیته ملی المپیک و هیات اجرایی شروع کرده‌ایم و به امید خدا تلاش می‌کنیم هر 2 هفته یکبار اخبار و برنامه‌هایی که کمیته ملی المپیک دارد به اطلاع مردم برسانیم.

وی درباره استقبال پرشور مردم از کشتی‌گیران در بدو ورود به کشور اظهار داشت: این نشان از شادی و خوشحالی مردم دارد، زیرا هر قهرمانی که بتواند چنین اتفاقاتی را رقم بزند و دل مردم را شاد کند ما موظف هستیم از آن‌ها بیشتر حمایت کنیم.

دبیر کمیته ملی المپیک در پایان درباره اینکه کار کشتی‌گیران برای آینده سخت‌تر از قبل شده است، بیان کرد: با این نتایج، کشتی‌گیران کار خودشان را سخت کردند زیرا باید به این روند خوب در آینده هم ادامه دهند و انشاالله همین مدال‌ها برای قاسمپور و عموزاد تکرار شود و سایر دوستان هم رنگ مدال‌هایشان از نقره و برنز به طلا تبدیل شود. حسن یزدانی هم خیلی تلاش کرد اما رقیب او خیلی قدرتمند و جسور بود. حتی خود تیلور هم گفت که نگران است در المپیک با وجود حسن به مدال طلا نرسد، در عین حال با اینکه حسن را پسر دوست‌داشتنی و بزرگی می‌بیند اما باز هم رقابت می‌کند در آن عرصه بزرگ بین‌المللی با هم رقابت داشته باشند. امیدوارم حسن را بار دیگر طلایی ببینیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 827072 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟