کنایه جالب سرمربی کشتی آزاد روسیه به نتایج آمریکا: آنها بدون حضور ما قهرمان شدند/ درستکار مربی شایسته‌ای است

به گزارش رکنا، شب گذشته (یکشنبه) با برگزاری فینال و رده‌بندی 3 وزن باقی‌مانده، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان با قهرمانی آمریکایی‌ها به پایان رسید. این تیم در بلگراد صاحب 4 مدال طلا و 4 نقره  و صاحب 198 امتیاز شد.

تیم ایران هم با 7 مدال، 2 نشان طلای رحمان عموزاد و کامران قاسم‌پور، 3 نقره رضا اطری، محمد نخودی و حسن یزدانی و 2 برنز یونس امامی و امیرحسین زارع با مجموع 150 امتیاز نایب قهرمان جهان شد.

این مسابقات در غیاب روس‌ها برگزار شد. سال گذشته تیم روسیه قهرمان شد و تیم‌های آمریکا و ایران دوم  و سوم شدند.

به همین بهانه با جامبولات تدیف سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه مصاحبه‌ای ترتیب دادیم که نظر او در مورد مسابقات و سطح تیم ایران و قهرمانی آمریکا جویا شویم.

*در ابتدا درباره سطح مسابقات برایمان بگویید چگونه بود؟

سطح مسابقات بد نبود اگر چه عدم حضور روسیه در آنجا خیلی حس شد بالاخره ما تیم قهرمان جهان هستیم و امسال هم شانس بالایی برای تکرار این عنوان داشتیم اما به ما اجازه حضور داده نشد.

*در مورد قهرمانی تیم آمریکا نظرتان چیست؟

بدون روسیه آن‌ها قهرمان نیستند، وقتی رقابت نباشد معنی ورزش این است. بالاخره ورزش همیشه سفیر صلح بوده است و خارج از سیاست باید در میان قهرمانان قهرمان بود. 

*درباره مدال طلای اسنایدر در غیاب سعدلایف نظرتان چیست؟

نمی‌دانم زیرا به ما بستگی ندارد.

*عملکرد تیم ایران چطور بود؟

البته سطح فنی ایران، کمی پایین بود زیرا شانس و اقبال برای ورزشکاران ایران در برخی دیدارها کم بود. 

*عملکرد سرمربی تیم ایران درستکار چگونه بود؟

مربی شما مربی بسیار شایسته‌ای است و برای او احترام زیادی قائل هستم. نتایج تیم ایران در بلگراد هم نشان‌دهنده همین مساله بود.

*با شرایط فعلی چه زمانی اجازه حضور در مسابقات به شما داده می‌شود؟

کشتی‌گیران ما آماده هستند اما اینکه چه زمانی ما می‌توانیم به مسابقات برویم دیگران برای ما تصمیم‌گیرنده هستند. آمریکا خیلی حمایت می‌شود، می‌توانید آن را اکنون ببینید. ما همیشه آماده هستیم.

*نظرتان درباره کسب مدال طلا قاسم‌پور چیست؟

او لیاقت زیادی دارد زیرا توانست کشتی‌های عالی از خود به نمایش بگذارد. او می‌تواند به این شکل و با همین روند به درخشش خود ادامه دهد.

انتهای پیام/

کدخبر: 826814 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟