اظهارات جالب دبیر در مورد آمریکایی ها و حسن یزدانی!

به گزارش رکنا، علیرضا دبیر پس از کسب اولین مدال طلای کشتی آزاد در بلگراد اظهار داشت: امیدوارم مردم بچه ها را دعا کنند تا فردا هم بچه ها در مسابقات خودشان موفق باشند. خداراشکر روز خوبی بود تا الان پنج مدال گرفته ایم و اگر فردا هم ۳ مدال بگیریم، یک رکورد تازه از حیث مدال آوری را رقم می زنیم. تاکنون کسب ۸ مدال در تاریخ ورزش کشتی بی سابقه بوده است.

وی افزود: مردم باید بدانند کشتی ورزش سختی است و تمام دنیا روی کشتی کار می کنند. بچه های ما هر کسی زیرگیر است می تواند آمریکا و روسیه را ببرد. روزی که آمدم به بچه‌ها گفتم برای پیروزی باید از حریفان زیرگیری کنید. علیرضا حیدری، عباس جدیدی، غلامرضا محمدی، محمد طلایی پای حریفان را می‌گرفتند. هر کس که زیرگیر است آمریکا را می‌برد و با زیر کتف زدن نمی‌توان آمریکا را شکست داد.

رییس فدراسیون کشتی درباره مدال نقره یزدانی گفت: حسن یزدانی ابر پهلوان و قهرمان است و کسب ۸ در مدال جهان و المپیک شوخی نیست. این حرف را علیرضا دبیر که خودش کشتی‌گیر بوده می‌زند. تاکتیک او مقابل تیلور اشتباه بود و او یک تاکتیک اشتباه را انتخاب کرد. من به او و خانواده اش تبریک می گویم اما باید دانست او تاکتیک اشتباهی برای دیدار با تیلور انتخاب کرد.البته کشتی قشنگی اش به برد و باخت است و آقا تختی هم باخت داشته است.  اما باید بیشتر تلاش کند. بالاخره حسن ۲۸ ساله و انگیزه اش مانند جوان ۲۰ساله و کنار آن یک بچه مودبی است و می تواند در المپیک این شکست را جبران کند. او باید در المپیک با این کشتی‌گیر آمریکایی مبارزه کند و ان‌شاالله سخت کار می کند تا نتیجه بگیرد.

دبیر با اشاره به نتایج تیم فرنگی در جهانی بیان کرد: به بچه های فرنگی هم تبریک می گویم زیرا در گذشته مدال نمی گرفتند اما الان با تلاش بنا خوب شده اند به طوری که در اُسلو توانستند به ۴ مدال طلا برسند و امسال هم نتایج خوبی کسب کردند. در فرنگی هم اگر چند اتفاق نمی افتاد، می توانستیم کار بزرگی انجام دهیم. سطح توقع مردم از کشتی بالا رفته که جای خوشحالی دارد و این موضوع باعث می‌شود که ما بیشتر تلاش کنیم.

وی ادامه داد: حتی در رشته آزاد تا چند سال پیش یک نقره و برنز توسط یزدانی می گرفتیم و به ایران برمی گشتیم اما در این چند سال اخیر رشد قابل ملاحظه ای به دست آورده ایم و امسال هم تعداد مدال های ما به عدد هشت رسیده است.

رییس فدراسیون کشتی با اشاره به بدشانسی که برای امبر محمد یزدانی پیش آمد تصریح کرد: امیر محمد یزدانی به سر وزن نرسید اما روی او حساب طلا باز کرده بودیم به نحوی که کشتی گیر ژاپنی صبح امروز پیش ما آمد و به او‌گفت تو تنها کسی بودی که می توانستی من را ببری.

دبیر درباره مدال برنز زارع اظهار داشت: زارع هم باید طلا می گرفت اما روی اشتباه خودش باخت.

وی با بیان اینکه از کشتی آمریکا و روسیه عقب هستیم گفت:  ما تا سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ از آمریکا و روسیه عقب هستیم. از مربیان رده های پایه درخواست دارم روی فن زیرگیری بیشتر توجه داشته باشند زیرا تنها راه بردن کشتی گیران آمریکایی و روسیه استفاده از همین تاکتیک است. کشتی ما زیرگیری است. در کشتی با آمریکا باید پا بگیرید. ما در کشتی به این ها می‌رسیم، ولی نمی‌دانم چرا اینقدر زور دارند. دوستانی که ورزش کردند، می‌دانند آمریکایی‌ها علم‌شان در تغذیه، در مکمل‌ها و در بدنسازی از ما بیشتر است.

رییس فدراسیون کشتی ادامه داد: درستکار پس از طلای قاسم پور به من گفت بر منکر شهدا لعنت و این تیم صاحب دارد و وقتی عکس شهدا در خانه های کشتی است انها ما را رها نمی کنند.

وی افزود: از کادر آزاد و فرنگی به خصوص محمد بنا که کاربلد و با شخصیت است تبریک می گویم و کشتی فرنگی ما نیز نتایج خوبی کسب کرده است.

رییس فدراسیون کشتی بیان کرد: محمدحسین محمدیان وقتی باخت گفتم چرا نگرفتی گفت زورم نرسید. باید قبول کنیم آن ها کمی از ما جلوتر هستند اما ما باید آمریکا و روسیه را بگیریم و امیدوارم در پایه ها بهتر عمل کنیم تا نتایج آن را در چنین مسابقاتی ببینیم.

دبیر گفت: زیرگیر خوب کسی است که خاک کند. یونس از آمریکا ۲ بار پا گرفت، اما خاک نکرد، البته کامران یکی گرفت و خاک کرد. من خواهشم از مربیان نونهالان این است که به جای زیرکتف یاد دادن، زیرگیری یاد بدهند. حسن یزدانی هم زمانی که تیلور را برد، زیرگیری کرد.

وی در پایان گفت: این ها از نظر علمی و مکمل‌ها از ما جلوترند. از گذشته تا الان هر کسی پاگیر است، آمریکایی‌ها را شکست داده است. آمریکایی‌ها کلاً خوب شلوغ می‌کنند.

انتهای پیام/

کدخبر: 826282 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟