گرایی: طلا را مُفت از دست دادم/ شرمنده مردم شدیم/ "بنا" معمار کشتی فرنگی است/ به عمد کشتی‌گیر کره‌جنوبی را مصدوم نکردم

« محمدرضا گرایی » در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص سطح مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان اظهار داشت: مسابقات جهانی امسال سطح بالایی داشت به لحاظ اینکه تمام تیم‌ها کامل و در قامت یک تیم مدعی به بلگراد آمده بودند. ما هم تیم خوبی داشتیم و اما شانس با ما یار نبود و نمی‌توانستیم کشتی‌هایی که مدنظر ما بود به نمایش بگذاریم.

*در یک لحظه فینال را باختم

وی درباره اینکه عملکرد خود را در بلگراد چگونه دید، گفت: خود من تا پیش از گ فینال 3 کشتی گرفتم و در دیدار با مت نمس صربستانی هم 4 امتیاز پیش بودم و عجولانه عمل کردم تا بازی را زود تمام کنم اما متاسفانه در یک لحظه ورق برگشت و بازی برده را با باخت عوض کردم و خیلی راحت یا بهتر است بگویم مُفت مدال طلا را از دست دادم. امیدوارم بتوانم این شکست را در آینده جبران کنم. در مجموع کشتی‌های خوبی گرفتم اما متاسفانه فینال با اشتباه خودم کشتی از دستم در رفت و نباید آن کمرگیری انجام می‌دادم. تلاش می‌کنم این اشتباهات دوباره پیش نیاید تا بتوانم برای کشورم دوباره افتخارآفرین شوم.

*عمدا کسی را مصدوم نکردم

دارنده مدال طلای المپیک پاریس درباره مسابقه خود با کشتی‌گیر کره‌ای اینطور به سوال پاسخ داد: کشتی‌گیر کره‌ای یکی از سخت‌ترین رقبای من بود. او کسی است که در کارنامه ورزشی خود 2 مدال طلای جهانی کسب کرده و برای کسب مدال به بلگراد آمده بود اما در کشتی با او خیلی فکورانه کار کردم و با برنامه‌ریزی که با مربیان داشتیم کار را پیش بردم. پس از اینکه داوران به او اخطار دادند در حالت خاک به سراغ اجرای فن کُنده رفتم و با فنی که زدم او از ناحیه دنده با مصدومیت مواجه شد. مشابه این اتفاق بارها برای خود من پیش آمده و پس از پایان مسابقه به سمت او رفتم و از این ورزشکار عذرخواهی کردم. بالاخره از این دست اتفاقات در کشتی امری بدیهی است وگرنه من از روی عمد دست به این کار نزدم.

نفر دوم جهانی بلگراد درباره اینکه خیلی‌ها از کشتی فرنگی در بلگراد توقع بهترین نتایج را در غیاب روسیه داشتند، اینطور به سوال پاسخ داد: بالاخره کشتی فرنگی در این سالیان اخیر توانسته بهترین نتایج را در المپیک و قهرمانی جهان به دست بیاورد و این انتظارات از سمت مردم توقع به جایی است. اگر چه امسال به 2 نقره و یک برنز رسیدیم و طلا نداشتیم اما تمام تیم‌ها تا دندان مُسلح و با بهترین شرایط پای به این رقابت‌ها گذاشته بودند به نحوی که سطح مسابقات نسبت به سال گذشته خیلی بالا بود. امیدوارم در سال بعد این نتیجه را جبران و دوباره کام مردم را شیرین کنیم.

*در سختی‌ها کنار ما باشید

گرایی در واکنش به انتقادات اخیر نسبت به نتایج ضعیف کشتی فرنگی در بلگراد اظهار داشت: همیشه وقتی نتیجه مطلوب به دست می‌آید خیلی‌ها از آن خوشحال می‌شوند و برعکس آن هم وقتی نتیجه ضعیف باشد کام مردم و علاقه‌مندان به این رشته تلخ می‌شود.  کشتی فرنگی تمام تلاشش را کرد تا دل مردم را شاد کند اما بالاخره اتفاقاتی به وجود آمد که شانس با مار یار بود. هدفگذاری تمام بچه‌های تیم قهرمانی تیمی بود و دنبال این بودیم تا این امر را محقق کنیم و دل مردم را شاد کنم که موفق نبودیم و از این بابت شرمنده مردم شدیم. انشاالله در سال 2023 که سال مهمی برای ما از جهت حضور در بازی‌های آسیایی و گزینشی المپیک است دوباره بدرخشیم. 

نفر نخست المپیک توکیو درباره اینکه چه توصیفی درباره کشتی‌گیر صربستانی دارد، بیان کرد: مت نمس کشتی‌گیر قابل احترامی است پس از پایان مسابقه به او تبریک گفتم زیرا توانست قهرمان جهان شود. البته تمام رقبای سر سخت در گروه من حضور داشتند و اگر آن طرف جدول بودند خیلی راحت می‌توانستند به فینال بروند. 

*برادرم بدشانس بود

وی در مورد اینکه عملکرد برادرش را در بلگراد چگونه دید، گفت: اگر چه محمدعلی دستش از مدال کوتاه ماند اما در شانس خیلی با او یار نبود. او در دیدار با کشتی‌گیر کره‌ای کشتی از دستش در رفت و نتوانست به کمترین حق خودش که مدال بود، برسد. انشاالله او در آینده دوباره افتخارآفرین شود.

*افتخارات بنا را فراموش نکنیم

ملی‌پوش کشتی فرنگی با بیان اینکه محمد بنا معمار کشتی فرنگی است و شایسته این صحبت‌ها نیست، اظهار داشت: بنا تکلیفش مشخص است؛ کسی که تمام رزومه کشتی فرنگی را مدیون او هستیم و از صفر تا صد تمام این پیشرفت‌ها مدیون زحمات او بوده را نباید زیر تیغ انتقادات ببریم. بنا مرد بزرگی است زیرا با تمام توان و جان دل وقتش را صرف این رشته کرده است. بالاخره مردم باید قدردان این مرد بزرگ باشند که وقتش را برای موفقیت این رشته و همچنین شادکردن دل مردم می‌گذارد. باید بپذیریم در هر ورزشی از جمله کشتی بُرد و باخت وجود دارد و همانطور که مردم با هر بُردی کنار ما هستند توقع ما این است تا در باخت‌ها نیز کنار ما باشند و به ما انگیزه مجدد بدهند تا این شکست‌ها را جبران کنیم و از آن پیروزی بسازیم. متاسفانه در این مدت یکسری ناملایمت‌هایی به وجود آمد که حق او این نبود.

*سرباز وطن هستم

گرایی در مورد اینکه برنامه‌های آینده او چگونه است، بیان کرد: من سرباز وطن هستم و هر تصمیمی که فدراسیون تصمیم بگیرد به عنوان یک سرباز به آن عمل می‌کنم. سال 2023 یک سال مهمی برای ما است و باید در بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک شرکت کنیم که امیدوارم با تلاش‌های خودم و دعای مردم مانند همیشه برای کشورم افتخارآفرین باشم.

دارنده مدال طلای المپیک در پایان با اشاره به اینکه در این مدت مردم برای او سنگ تمام گذاشته‌اند، اظهار داشت: خداراشکر پس از کسب مدال نقره مردم ایران و شهرم  پیام‌های شادکننده و محبت‌آمیز برای من ارسال کردند و به نوعی یک انگیزه و قوت قلبی به من دادند تا با انگیزه و تلاش بیشتری کار را محکم پیگیری کنم تا در آینده جواب زحمات آن‌ها را به شکل بهتری بدهم.

انتهای پیام/

کدخبر: 826056 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟