صبر ملی‌پوش دوومیدانی لبریز شد؛ صابری: برای گذران زندگی در تپسی کار می‌کنم/ شاید خداحافظی کنم + عکس و سند

به گزارش رکنا، ورزش دوومیدانی رشته‌ای است که در تمام دنیا از مقبولیت و احترام زیادی برخوردار بوده و جزو پر مدال‌ترین رشته‌های المپیک به حساب می‌آید اما در ایران مسئولان ورزش کشور توجه چندانی به آن ندارند.

از طرف دیگر از لحاظ مالی هم ورزشکاران این رشته از شرایط خوبی برخوردار نیستند و ناچارا روی به شغل‌های دیگر می‌آورند تا بتوانند در این شرایط سخت اقتصادی به امرار معاش بپردازند.

نمونه بارز این ورزشکاران مهدی صابری ملی‌پوش دوومیدانی است که در بازی‌های کشورهای اسلامی به جایگاه ششمی رسید و بنا به نظر کارشناسان این رشته، او از شانس خوبی برای کسب مدال در رقابت‌های قهرمانی آسیا و همچنین بازی‌های آسیایی برخوردار است.

او در 3 مرحله برگزار شده از لیگ دوومیدانی با بهترین عملکرد به جایگاه نخست دست یافت اما با این وجود این روزها برای تامین هزینه‌های زندگی در کنار ورزش حرفه‌ای در تپسی و اسنپ مشغول به فعالیت است.

1

صابری در گفت‌وگو با رکنا، ضمن تایید این خبر اظهار داشت: متاسفانه شرایط مالی در رشته‌ای که حضور دارم چندان مطلوب نیست و از طرف مسئولان شهر اصفهان هم حمایت چندانی نمی‌شوم و این اتفاق برای من اصلا خوب و قابل قبول نیست. من که از لحاظ مالی جزو قشر مرفه جامعه نیستم و واقعأ جای تاسف دارد که با وجود ثبت رکوردهای خوب ، ارزش چندانی برای مسئولان ندارم.

وی افزود: در حال حاضر بهترین نفر پرتاب وزنه ایران هستم و رکوردم در تاپ لیست آسیا جزو چهار نفر برتر است و جزو کسانی هستم که شانس مدال در بازیهای آسیایی دارم، اما هنگامی که با رییس فدراسیون درباره برنامه‌هایم صحبت کردم او گفت روی من هیچ حسابی برای بازی‌های آسیایی باز نمی‌کند! وقتی در تفکر و برنامه‌های مسئولان جایی ندارم هیچ انگیزه‌ای برای ادامه حضور در ورزش حرفه‌ای هم وجود ندارد. 

ملی‌پوش پرتاب وزنه تصریح کرد: در جریان بازی‌های کشورهای اسلامی پیشنهاد یک کشور آسیایی را برای تابعیت رد کردم اما فعلا در اسنپ و تپسی مسافر جابه‌جا می‌کنم! با وجود این همه تلاش برای اعتلای ورزش استان اصفهان، مسئولان شهر به خودشان زحمت یک تبریک خشک و خالی هم ندادند و وقتی درخواست کمک می‌کنم فقط بی پولی را بهانه می‌کنند. حتی چند ماه قبل معاون وزیر ورزش به تربیت بدنی استان اصفهان دستور پرداخت 5 میلیون تومان را داد که تا الان هیچ مبلغی به حساب من واریز نشده است.

وی که اکنون در تیم لیگ برتری ذوب‌آهن اصفهان بازی می‌کند، از پائین بودن قراردادهای بازیکنان انتقاد کرد و گفت: قرارداد بالایی برای یک فصل نداریم اما باز هم جای خوشحالی دارد که در این شرایط سخت مسئولان باشگاه ذوب‌آهن همه جوره هوای ما را دارند. اگر این شرایط تداوم داشته باشد شاید مجبور شوم با وجود علاقه‌ام به ورزش، از دنیای قهرمانی کنار بروم و روی به شغلی بیاورم که از لحاظ مالی با مشکل مواجه نباشم.

2

انتهای پیام/

کدخبر: 825071 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟