نبوغ گواردیولا در شکوفایی هالند/ هری کین ضرر کرد یا منچسترسیتی؟

به گزارش رکنا، به دنبال جدایی «سرخیو آگوئرو» از منچسترسیتی، قهرمان جزیره نیاز شدیدی به یک مهاجم تمام عیار داشت. هری کین با درخشش خود به جمع سه گلزن برتر لیگ جزیره رسید. هالند در سریع ترین زمان ممکن به رکورد 10 گل دست یافت.

کین ثابت کرده برای سال ها یکی از بهترین مهاجمان سطح اول اروپاست و هالند آمده تا تمامی رکوردهای گلزنی را یکی پس از دیگر جا به جا کند. با اینکه دیدن هر 2 بازیکن در یک زمین ایده فوق العاده‌ای به نظر می رسد اما کین سعی داشت به سران سیتی ثابت کند در خرید خود اشتباه کرده اند. ملی پوش انگلیسی در یک بازی درخشان و فوق العاده مقابل سیتیزن ها دو بار دروازه حریف را باز کرد و در پاسکاری و کار تیمی عالی بود.

هر چند با نرفتن به سیتی یک فرصت بزرگ را از دست داد. در حالی که حدود 3 ماه بعد از پیروزی 3 بر 2 آبی ها جشن قهرمانی را می گرفتند، فصل برای کین بدون کسب هیچ جامی به پایان رسید. تاتنهام زیر نظر آنتونیو کونته فصل را در جمع چهار تیم برتر به پایان برد و در تابستان به تقویت ترکیب خود پرداخت، اما همچنان کسب یک جام بزرگ برای آنها دور از انتظار به نظر می رسد.

طمع تاتنهام برای فروش کین موجب شد سیتی از خرید او صرف نظر کند. مبلغ 150 میلیون پوند برای این مهاجم بیشتر جنبه تخریب سیتیزن ها را داشت و کین در لندن ماندنی شد. 

هرچند عدم خرید کین و پس از گذشت 12 ماه در نهایت به سود گواردیولا تمام شد. آنها با خرید تام هالند توانستند جای خالی سرخیو آگوئرو را به خوبی پر کنند. سپری کردن یک فصل بدون بازیکن شماره 9 ریسک بزرگی بود که تنها یک مربی بزرگ با نبوغ پپ گواردیولا می توانست از پس آن بر بیاید. آبی ها با زدن 99 گل این موضوع را به خوبی نشان دادند.

پاداش این صبر و تحمل خرید تام هالند به مبلغ 51 میلیون پوند بود که سیتی در نهایت آینده دار ترین مهاجم دنیای فوتبال را به ترکیب خود اضافه کرد. این را هم باید اضافه کرد مبلغ آزادسازی قرارداد هالند برای سیتی بسیار کمتر از خرید هری کین هزینه برداشت. قطعا هالند با 22 سال سن در ابتدای راه خود است و خیلی بیشتر از کین 29 ساله به درد سیتی خواهد خورد.

مهاجم نروژی با زدن 12 گل در هفت بازی ابتدایی خود در لیگ برتر و لیگ قهرمانان جای هیچ انتقادی باقی نگذاشت، اما نمی توان با قطعیت گفت کین نیز می توانست عملکرد مشابهی در سیتی داشته باشد. عملکرد هالند تمجید گواردیولا را نیز در پی داشت، وی در خصوص خرید جدید خود گفت: او همیشه جایی است که باید باشد. همیشه آنجاست. حس اینکه تام هر لحظه می تواند گل های بیشتری بزند هیچ وقت تمام نمی شود.

عملکرد او در نوک خط حمله باعث تمجید دیگر بازیکنان تیم هم شده. کوین دی بروینه که خود یکی از بهترین بازیکنان منچسترسیتی است در باره هالند می گوید: او خیلی سریع است. خیلی سریع. من تا قبل از اینکه به اینجا بیاید و در کنارش بازی کنم نمی دانستم او تا چه حد می تواند سریع باشد. 

موضوع ترسناکتر این است که هالند می تواند در تمرینات و زیر نظر گواردیولا حتی از این هم بهتر شود. سوال اینجاست که آیا کین نیز می توانست چنین عملکردی داشته باشد؟ قطعا گواردیولا به دنبال یک شماره 9 خوب برای تیمش بود که به آن رسید. 

در نهایت نمی توان پاسخی برای این سوال پیدا کرد. کین یک فرصت فوق العاده برای پیشرفت را از دست داد و سیتی خوش شانس بود که رقابت خرید هالند را برد. 

انتهای پیام/ 

کدخبر: 824697 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟