همای سعادت روی دوش لژیونرهای سابق/ برای دعوت به تیم ملی به خانه برگرد!

به گزارش خبرنگار ورزشی رکنا، تیم ملی فوتبال ایران در حالی کمتر از 70 روز زمان دارد تا خود را برای جام جهانی 2022 قطر آماده کند که با تصمیم مدیران جدید فدراسیون فوتبال کارلوس کی روش جانشین دراگان اسکوچیچ در بر روی نیمکت تیم ملی ایران شد.

کی روش و کادر فنی تیم ملی حالا زمان کمی برای حضور در جام جهانی دارند از همین رو این مربی پرتغالی 24 بازیکن لیگ برتری را به تیم ملی دعوت کرده تا در اردو اتریش و در بازی دوستانه برابر اروگوئه و سنگال حضور پیدا کنند.

نکته جالب توجه این لیست حضور لژیونرهای است که در فصل گذشته عملکرد خوبی در خارج از مرزهای ایران نداشته اند و در آستانه جام جهانی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی تصمیم به بازگشت به ایران را گرفته اند. 

پیام نیازمند و علیرضا بیرانوند دو سنگربان لژیونر فوتبال ایران در فصل گذشته بودند که در سال های اخیر در لیگ برتر رقابت جذابی را در قفس توری سپاهن و پرسپولیس با یکدیگر داشتند اما این دو سنگربان در سال گذشته در لیگ پرتغال نتوانستند عملکرد قابل قبولی داشته باشند و همین موضوع حضور این دو سنگربان علی الخصوص بیرانوند که در سال های اخیر گلر شماره یک تیم ملی بوده است را در تیم ملی در آستانه جام جهانی را به خطر انداخت. همین موضوع کافی بود تا نیازمند و بیرانوند در سال جام جهانی به لیگ برتر برگردند و بار دیگر در لباس سپاهان و پرسپولیس شایستگی های خود را نشان دهند. نیازمند هر چند هنوز به مهره ثابتی در سپاهان تبدیل نشده اما بیرو با بازشگت خود به قفس توری پرسپولیس بار دیگر خیال هواداران این تیم را از درون دروازه راحت کرده است.

مرتضی پورعلی گنجی که مدت هاست با جدایی از نفت تهران به عنوان لژیونر در خارج از مرزهای ایران فوتبال خود را دنبال می کرد و همواره در ترکیب ثابت تیم ملی حضور داشته است بعد از مصدومیتی که در فصل گذشته دچار آن شد تصمیم گرفت در سال منتهی به جام جهانی بعد از سال ها به ایران باز گردد و شاگرد گل محمدی در تیم ملی باشد. پورعلی گنجی که با حضور در پرسپولیس بار دیگر به خط دفاعی این تیم قوت بخشیده است بار دیگر مورد توجه کی روش قرار گرفت و بار دیگر به تیم ملی دعوت شده است.

رامین رضاییان نیز دیگر لژیونری است که بعد از بازگشت به ایران بار دیگر به تیم ملی دعوت شده است. رضاییان که آخرین بار در 23 آبان 1398 در بازی با عراق لباس تیم ملی را بر تن کرده بود با حضور اسکوچیچ دیگر به تیم ملی دعوت نشد تا این بازیکن به نوعی بازیکن مغضوب مربی کروات باشد. رضاییان که نیم فصل دوم با حواشی فراوان راهی پرسپولیس شد در کمتر از نیم فصل عملکرد خوبی در بین شاگردان گل محمدی شد اما علی رغم این اتفاقات در پایان فصل راهی سپاهان شد. رضاییان در حالی بعد از 1032 روز به تیم ملی دعوت شده که در سپاهان نیز عملکرد خوبی داشته و حالا فرصت دارد که در قطر نیز لباس تیم ملی را بر تن کند. 

محمد محبی و مهدی قائدی در حالی در لیست 24 نفره کی روش قرار دارند که به در فصل گذشته در تیم های خود توفیق چندانی نداشتند. محبی در سانتاکلارا نتوانست روزهای درخشان خود در سپاهان را تکرار کند و در حالی که در زمان ویلموتس به تیم ملی دعوت می‌شد رفته رفته از تیم ملی دور شد. قائدی که بعد از درخشش در لباس استقلال  در کانون توجه هات قرار گرفته بود تصمیم گرفت از استقلال جدا شود و راهی شباب الاهلی امارات شود. وی ابتدا در این تیم عملکرد قابل قبولی داشت اما رفته رفته اسیر حواشی شد و از ترکیب اصلی این تیم کنار گذاشته شد. اما حالا این دو زوج در خط حمله استقلال در حالی به این تیم بازگشتند که عملکرد این دو بازیکن در همین 6 هفته ابتدایی لیگ کی روش رو مجاب کرد این دو ستاره آبی پوش را به تیم ملی برای حضور در اردو اتریش دعوت کند.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 824494 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟