کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛ چشم امید شاگردان بنا به نیمه‌نهایی/ شانس کسب  4 مدال برنز برای فرنگی‌کاران

به گزارش رکنا، در پایان رقابت‌های نوبت صبح روز نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، محمدرضا مختاری در ۷۲، محمدعلی گرایی در ۷۷ و ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم با نمایشی ضعیف مقابل رقبای خود تن به شکست دادند و برای حضور در گروه شانس مجدد باید در انتظار حضور رقبای خود در فینال باشند.

پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، مقابل اکرم اوزترک دارنده مدال برنز ۲۰۱۸ جهان از ترکیه، در یک کشتی نزدیک در حالی که ۵ بر صفر عقب بود، به برتری ۶ بر ۵ رسید. دادمرز در سومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آمانگالی بکبولاتوف دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و از رسیدن به نیمه‌نهایی بازماند. دادمرز برای اینکه بتواند در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود رقیبش به دیدار نهایی باشد.

*نیمه‌نهایی: وزن ۵۵ کیلوگرم

*الدانیز عزیزلی آذربایجان- مکس نوری آمریکا

*امانگلی بکبولاتوف قزاقستان- نوگزاری تسورتسومیا گرجستان

در وزن ۷۲ کیلوگرم، محمدرضا مختاری پس از استراحت در دور نخست، مقابل ابراهیم قانم کشتی‌گیر از فرانسه با نمایشی ضعیف ۷ بر ۳ شکست خورد. اگر این کشتی‌گیر فرانسوی فینالیست شود، مختاری در شانس مجدد برای مدال برنز تلاش می‌کند.

*نیمه‌نهایی: وزن ۷۲ کیلوگرم

*سلجوق جان ترکیه- اولوی گنیزاده آذربایجان

*علی ارسلان صربستان- ابرهایم غانم فرانسه

در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمد علی گرایی در دور نخست مقابل آنتونیو کامنیاسویچ از کرواسی به سختی ۵ بر ۴ پیروز شد. گرایی در دومین مبارزه خود با ارائه نمایشی ضعیف مقابل کیم هیون وو کشتی‌گیر کره‌جنوبی ۶ بر یک شکست خورد. کیم هیون‌وو کره‌ای در مرحله یک هشتم نهایی موفق شد آرام واردانیان ازبکستانی را ۶ بر صفر شکست دهد تا همچنان امید محمدعلی گرایی برای رسیدن به شانس مجدد زنده بماند.

*نیمه‌نهایی: وزن ۷۷ کیلوگرم

کیم هیون‌وو کره‌جنوبی- آکژول محموداُف قرقیزستان

زولتان لوای مجارستان- ویکتور نمس صربستان

در وزن ۸۷ کیلوگرم، ناصر علیزاده در دور نخست به مصاف میکرو مینگوزی از ایتالیا رفت و در یک کشتی نزدیک ۶ بر ۵ پیروز شد. علیزاده در یک هشتم نهایی مقابل آتابک عزیزبکوف به برتری ۵ بر ۳ رسید و به یک چهارم نهایی رسید اما در این مرحله مقابل علی بیسلطانوف از دانمارک ۲ بر یک شکست خورد. در صورت راهیابی کشتی دانمارکی به فینال، علیزاده شانس مدال برنز خواهد داشت.

*نیمه‌نهایی وزن ۸۷ کیلوگرم:

زورابی داتوناشویلی صربستان - دیوید لوشونتس مجارستان

تورپال بیسلطانوف دانمارک- علی چنگیز ترکیه

مسابقات 4 وزن دوم ظهر فردا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کدخبر: 824212 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟