محمودی: برزیل هم شکننده ست/ عملکرد میلاد به عنوان کاپیتان خوب بوده

بهنام محمودی در گفت‌وگو با رکنا، در مورد رویارویی با برزیل در مرحله یک هشتم نهایی لیگ ملت‌های والیبال، اظهار کرد: در 3 بازی که در مرحله مقدماتی انجام دادیم فراز نشیب زیادی داشتیم و نمونه آن بازی با هلند بود که بازیکنان نتوانستند خیلی خوب تاکتیک‌هایی که از طرف کادرفنی به آن‌ها گفته شده بود را در زمین اجرا و پیاده کنند و این شد بازی را به آن‌ها باختیم. با شکست هلند می‌شد قرعه خوبی نصیب ما شود تا نیمه‌نهایی بدون مشکلی پیش برویم اما نشد.

وی افزود: شاید در بازی با آرژانتین و مصر به برتری رسیدیم اما حقیقت امر این است در آن‌ها هم بازی خوبی به نمایش نگذاشتیم. مصر را دست کم گرفتیم و در بازی با هلند هم شرایط آنطور که ما می‌خواستیم پیش نرفت. واقعأ قرعه سختی در مرحله یک هشتم نهایی نصیب ما شد اما با این وجود کار نشد ندارد. اگر بچه‌ها شرایط خوبی داشته باشند، می‌توان به رقم زدن اتفاقات خوب امیدوار بود. باید تلاش کنیم به بچه‌ها روحیه بدهیم تا آن‌ها بتوانند در بازی با برزیل بهترین عملکرد را داشته باشند.

پیشکسوت والیبال با اشاره به اینکه بازیکنان والیبال پا به سن گذاشته‌اند، اینطور به سوال پاسخ داد: کیفیت برزیل دیگر مانند گذشته نیست زیرا برخی از بازیکنان این تیم پا به سن گذاشته هستند و همچنین افت نیز کرده‌اند. معتقدم اگر شرایط ما از نظر روحی روانی و آمادگی بدنی ایده‌آل باشد و خوب هم کادرفنی تیم حریف را آنالیز کند، ممکن است نحوه بازی به سود ما پیش برود. اگر خوب بازی کنیم و هماهنگی نیز بین بازیکنان بهتر از گذشته باشد می‌توانیم امیدوار باشیم دیدار خوبی به نمایش بگذاریم. در واقع عوامل مختلفی در رقم خوردن یک پیروزی دخیل هستند و اگر یک پازل خوب چیده شود و بازیکنان هم آن را خوب اجرا کنند، چرا نشود برزیل را شکست داد. ما در لیگ ملت‌ها توانستیم آمریکا، لهستان و برخی تیم‌های دیگر را ببریم و اگر در بازی برزیل هم بدون اشتباه باشیم و بازیکنان هم خوب تلاش کنند، برزیل هم قابل شکست است. باید امیدوار باشیم تیم حریف روزش نباشد و ما از این مساله به سود خودمان استفاده کنیم.

محمودی افزود: بالاخره در لیگ ملت‌های والیبال همیشه تیم‌ها سعی می‌کنند از بازیکنان کم تجربه خودشان استفاده کنند و به بازیکنان باتجربه خودشان برای مسابقات بزرگتر استراحت دهند و از طرف دیگر نیز بازی‌ها زمان بر و پخش زنده تلویزیونی و جذب حامیان مالی مرتبط است و همین می‌شود شاهد نتایج غیر منتظره در لیگ ملت‌ها باشیم. اما در رقابت‌های مهم‌تر از جمله قهرمانی جهان و المپیک هم مسابقات، سطح بالاتری دارد و هم تیم‌ها با قدرت می‌آیند. برزیل در لیگ ملت‌‌ها خوب نبود، اما با اضافه شدن بازیکنان باتجربه‌اش عملکرد این تیم تفاوت پیدا کرده و اکنون در شرایط خوبی به سر می‌برد اما اگر عملکرد لیگ ملت‌ها را داشته باشیم، می‌توانیم هر تیمی را به چالش بکشیم و واقعأ پیروزی مقابل برزیل نیز دور از دسترس نیست.

وی در مورد اینکه عملکرد عبادی‌پور را تا الان چگونه دیده است، گفت: عملکرد میلاد تا به الان به عنوان کاپیتان خیلی خوب بوده است اما بهتر است بگذاریم مسابقات به اتمام برسد تا پس از آن درباره بازیکنان به صحبت بپردازیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 821659 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟