معتمدی: شرایط حمایتی در استان خودم خوب نیست/ برای حمله به رکورد دنیا در قونیه عجولانه عمل کردم/ هدف من این است بهترین خودم باشم

رسول معتمدی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط آمادگی ملی‌پوشان در بابلسر بیان کرد: خداراشکر شرایط اردویی در بابلسر خوب است، با توجه به اینکه تمرینات تیم ملی برای حضور در بحرین و کلمبیا زیر نظر مربیان در حال پیگیری است، امیدوارم بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم و یک قدم محکم برای المپیک 2024 برداریم.

وی درباره اینکه شرایط از نظر حمایتی در استان اصفهان چگونه است، گفت: شرایط حمایتی در استان خودم خیلی خوب نیست زیرا دارای شغلی نیستم و بیکار هستم، در آمد خاصی از نهادی ندارم تا با ان امرار معاش کنم. من هر چقدر مدال گرفته‌ام از روی تلاش و سختکوشی خودم بوده اما با این وجود باز حمایت خاصی نشده‌ام که به آن امیدوار باشم. فقط مسئولان اصفهان لطف دارند پس از هر قهرمانی پیام تبریک برای من ارسال می‌کنند و قطعأ مدال با پیام تبریک به دست نمی‌آید و پیام تبریک پس از پایان هر مسابقه‌ای است.

دارنده مدال طلای وزنه‌برداری قهرمانی جهان ادامه داد: قبل از مسابقات تماسی از طرف مسئولان شهرم روی گوشی من نقش نمی‌بیند که در من ایجاد انگیزه کند. جا دارد از شهرداری و شورای سِده لنجان کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم که از من حمایت می‌کنند. اما حقیقتأ از استاندار و ... در استان اصفهان توقع بیشتری دارم. متاسفانه پس از کسب این همه مدال تاکنون موفق نشده‌ام به دیدار استاندار اصفهان بروم و این مسائل برای ورزشکار درد است آن هم برای ورزشکاری که در یک منقطه صنعتی‌نشین حضور دارد. اگر چه این مساله برای من دردآور است اما باز از احساس من نسبت به مردم شهرم کم نمی‌کند.

معتمدی در ادامه صحبت‌هایش درباره عدم رکوردشکنی در مسابقات کشورهای اسلامی گفت: من دوست‌دارم مردم همیشه بهترین نوع رسول معتمدی را در مسابقات ببینند و رکوردشکنی هم جزوی از آن است. من هر روز دنبال این هستم تا از روز گذشته خودم بهتر باشم و بتوانم برای کشورم افتخار به دست بیاورم. صاحب اصلی این مساله خود مردم هستند و امیدوارم من را در این مسیر کمک کنند. متاسفانه در کشورهای اسلامی برای حرکت سوم خیلی عجله کردم زیرا تمام فکر و ذهنم این بود تا رکورد دنیا را بشکنم اما باید قبول کرد این اتفاق به هر قیمتی به دست نمی‌آید.

وی افزود: بهتر این بود با برنامه‌ریزی جدی و دقیق‌تر جلو می‌رفتم و این مساله برای من کسب تجربه شد تا از آن درس عبرت بگیرم. برای نخستین بار بود در چنین سطحی قرار می‌گرفتم تا به رکورد دنیا حمله کنم آن هم با توجه به اینکه در تمرینات به صورت غیر رسمی این امر را محقق کرده بودم. البته شرایط مسابقه‌ای تفاوت دارد و حتی در تمرینات هم چند بار حمله ناموفق به این رکورد داشتم و سپس توانستم این اتفاق را اجرایی کنم. چیزی که مشخص است اینکه در روز مسابقه اگر یک بار این فرصت از دست برود دیگر شانس بعدی برای شکستن رکورد دنیا وجود ندارد و برای همین باید از تنها فرصتی که نصیب می‌شود بهترین استفاده را ببریم.

دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا ادامه داد: این عدم رکوردشکنی کسب تجربه‌ای شد برای مسابقات آینده تا دیگر از این اشتباهات تکرار نکنم. بهتر بود مقداری با برنامه‌ریزی و تمرکز بهتری برای حمله به این رکورد آماده می‌شدم.

ملی‌پوش وزنه‌برداری در خصوص برنامه‌های آینده خودش بیان کرد: برنامه مدنظر من به همراه کادرفنی این است تا در قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان بتوانیم آن توقعی که مردم از ما دارند را به منصه ظهور برسانیم و نتیجه خوبی بگیریم. البته در بحرین وزنه‌برداری کلمبیایی حضور دارد که تغییر تابعیت داده و برای بحرین وزنه خواهد زد. با توجه به اینکه بهترین‌های 102 کیلوگرم دنیا در آسیا جمع شده‌اند به نظرم حضور در آنجا یک المپیک زودرس برای من است و حتی می‌توان دیدگاه‌مان را به این سمت ببریم که قهرمانی آسیا شباهت زیادی به المپیک پاریس دارد. در کنار آن ورزشکاران قطر، قزاقستان و ... هستند که رقابت را برای من سخت می‌کنند. من سعی می‌کنم بهترین مدال را بگیرم و تقدیم مردم کنم. هر چقدر تجربه بیشتری از حضور در میادین کسب کنم یک کسب تجربه برای المپیک پاریس است. دوست‌دارم در هر مسابقه بهترین خودم باشم و تاکنون که خدا من را کمک کرده که مقابل مردم رو سفید باشم. در مسیر قهرمانی شکست و عملکرد ضعیف هم وجود دارد اما با این وجود تلاش می‌کنم کم کاری نکنم و بهترین نوع خودم باشم. 

معتمدی درباره اینکه آیا برنامه‌ای برای شکستن دوباره به رکورد جهان دارد یا خیر، گفت: بستگی به مسابقات دارد هر چند یکسری رقابت‌ها است سطح بالایی دارد و نمی‌توان ریسک کرد مستقیم به رکورد دنیا حمله کرد. باید ابتدای امر رقبا را مورد آنالیز و در کنار آن نیز رکوردها را مورد قیاس قرار داد تا پس از آن بتوان بهترین راه حل را اتخاذ کرد. البته اولویت هر ورزشکاری در ابتدا رسیدن به کسب مدال و سپس شکستن رکورد دنیا است. در هر صورت در نخستین مسابقه‌ای که این امر برایم ایجاد شود تلاش خواهم کرد تا این رکورد را به نام ایران کنیم.امیدوارم این پیشرفت ادامه‌دار باشد تا در مسابقه‌ای شرمنده مردم نشوم. تمام تلاش من این است تا مردم آن "رسولی" که از من توقع دارند را مشاهده کنند. 

انتهای پیام/

کدخبر: 820788 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟