بازی‌های کشورهای اسلامی - قونیه؛ قدرت‌نمایی شیر بچه ایرانی در تخته و حمله ناموفق به رکورد جهان

به گزارش رکنا، رقابت گروه A دسته 102 کیلوگرم وزنه‌برداری مردان بازی‌های کشورهای اسلامی برگزار شد و نماینده ایران صاحب 3 مدال طلا شد و عنوان قهرمانی را به دست آورد.  

امیر حقوقی با رکورد 165 یک‌ضرب، 211 دوضرب و مجموع 376 کیلوگرم را کسب کرد و به جایگاه پنجمی اکتفا کرد، دستش از رسیدن به مدال بازماند. 

رسول معتمدی دیگر نماینده ایران با رکورد 177 یک‌ضرب، 223 دوضرب و مجموع 400 کیلوگرم مدال طلا یک‌ضرب، دوضرب، مجموع را صید کرد. 

*عملکرد نمایندگان ایران به شرح زیر است: 

*حرکت یک‌ضرب 

امیر حقوقی به عنوان نخستین نماینده ایران برای مهار وزنه 165 کیلوگرم به روی تخته آمد و موفق به مهار آن شد. او در دومین حرکت خود برای مهار وزنه 171 کیلوگرم به روی تخته آمد که در آن ناموفق بود و 3 چراغ قرمز از داوران دریافت کرد. مربیان در حرکت پایانی وزنه 173 کیلوگرم را برای او انتخاب کردند که در مهار این وزنه هم ناموفق بود و با همان رکورد 165 کیلوگرم به کار خود پایان داد. 

رسول معتمدی دیگر نماینده کشورمان در این وزن در نخستین حرکت خود توانست به راحتی وزنه 171 کیلوگرم را بالای سر ببرد. او در دومین حرکت خود نتوانست وزنه 175 کیلوگرم را مهار کند. او در حرکت سوم و پایانی خود برای وزنه 177 کیلوگرم به روی تخته آمد و  آن را بالای سر برد تا صاحب مدال طلا این وزن در یک‌ضرب شود. 

وزنه‌برداران آذربایجان و ازبکستان دوم و سوم شدند، امیر حقوقی نیز به عنوان پنجمی رسید.

*حرکت دوضرب

حقوقی در حرکت اول دوضرب 202 کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت دوم 211 کیلوگرم را بالای سر برد. کادرفنی وزنه سوم او را به 217 کیلوگرم تغییر داد که این وزنه‌بردار موفق به مهار آن نشد و با همان رکورد 211 کیلوگرم به کار خود پایان داد در جایگاه چهارم این حرکت جای گرفت. 

رسول معتمدی هم در نخستین حرکت خود به جنگ 217 کیلوگرم رفت و آن را مهار کرد و در حرکت دوم 223 کیلوگرم را بالای سر برد و مدال طلای خود را مسجل کرد. او در حرکت سوم پشت وزنه 232 کیلوگرم ایستاد تا رکورد جهان را بشکند اما نتوانست رکورد دوضرب جهان را ارتقا دهد و با همان رکورد 223 کیلوگرم به طلا این حرکت دست یافت. 

 

انتهای پیام/

کدخبر: 814954 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟