از بانوان مدال آور مسابقات کشورهای اسلامی تجلیل شد

به گزارش رکنا، مراسم تجلیل از بانوان مدال‌آور بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با حضور خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور و سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

* در این مراسم سیدمحمد پولادگر معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان، اسماعیل احمدی مشاور و سرپرست حوزه وزارتی، بانوان ورزشکار مدال‌آور بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و تعدادی از روسای فدراسیون‌ها حضور داشتند.

* هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو و کاندیدای ریاست کمیته ملی المپیک هم در این نشست حضور دارند. فضل‌اله باقرزاده سرپرست فدراسیون شمشیربازی، غلامرضا شعبانی‌بهار رئیس فدراسیون تیروکمان و شروین اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان هم در مراسم شرکت کرده‌اند.

* سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک با تاخیر به این نشست آمد.

* بانوان والیبالیست کشورمان که در بازی‌های کشورهای اسلامی موفق به کسب مدال نقره شدند به دلیل حضور در جام کنفدراسیون آسیا در مراسم غیبت دارند. 

* صالحی امیری در این برنامه گفت: هر آنچه که در توانم بود به میدان آوردیم تا نظام جمهوری اسلامی در این مسابقات حضور داشته باشد. در شرایطی ۱۳۳ مدال کسب کردیم که ۲۵ کشور مدال کسب نکردند و بسیاری از کشورها ۳ تا ۵ مدال گرفتند. 

وی افزود: اگر رفتار غیر اخلاقی صورت نمی‌گرفت ما درجایگاه دوم قرار می‌گرفتیم اما یک پیام روشن را از طریق دخترانمان به دنیا مخابره کردیم که حضور دختران ما پرستیژ زنان ما را به دنیا نشان داد. از حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک قدردانی می‌کنم، آنها بسیار حمایت کردند و زحمات زیادی برای این کاروان کشیدند.

* فضل‌اله باقرزاده سرپرست فدراسیون شمشیربازی گفت: سکان ورزش کشور دست شخصیت برجسته ورزشی مثل سجادی است. او خودش ورزشکار بوده و با گوشت و پوست و استخوان ورزش را لمس کرده است. اگر چین قهرمان المپیک می‌شود ۶۰ درصد مدالهایش برای دختران است. بانوان ما نیاز به حمایت دولت دارد. فدراسیون های ورزشی باید از لحاظ مالی اغنا شوند و هیچ پدیده ای در دنیا مثل ورزش نمی‌تواند ایران و همبستگی کشور را به دنیا نشان دهد.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 818544 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟