شاه‌نشین: باید در کشورهای اسلامی فینالیست می‌شدیم/ وسلین از عملکرد بازیکنان راضی بود

حمید صادق شاه‌نشین در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص سطح بازی‌های کشورهای اسلامی اظهار کرد: این بازی‌ها با حضور 6 تیم از جمله ترکیه، قطر، مراکش، عربستان، ایران و آذربایجان برگزار شد. برخلاف جمهوری آذربایجان که عملکرد چندان موفقی نداشت سایر تیم‌ها از لحاظ سطح کمی و کیفی شرایط خوبی برخوردار و با آمادگی کامل به مسابقات آمده بودند و از همه مهم‌تر اینکه بازی‌های خوبی شاهد بودیم.

وی درباره عملکرد تیم ایران در این مسابقات و بازی با قطر در مرحله نیمه‌نهایی گفت: عملکرد تیم ما با توجه به شرایط تمرینی که سپری کردیم فکر می‌کنم عملکرد خوب و قابل قبولی بود به لحاظ اینکه هندبال خوبی به نمایش گذاشتیم. در بازی با قطر نیمه اول خوب شروع نکردیم و تنها دلیل این امر هم به این برمی‌گردد که بازیکنان از لحاظ ذهنی آمادگی لازم را داشتند. اما در نیمه دوم با صحبت‌های سرمربی تیم ملی با بازیکنان شرایط و نحوی بازی آن‌ها دچار تغییر شد و توانستیم بازی را در نیمه دوم از آن خودمان کنیم. البته متاسفانه باخت با 3 گل در نیمه اول باعث شد در نیمه دوم با وجود بازی خوب با اختلاف تنها یک گل از آن‌ها شکست بخوریم.

مربی تیم ملی درباره اینکه خیلی‌ها معتقدند در بازی با قطر داوری خوبی شاهد نبودیم، اینطور توضیح داد: متاسفانه داروان ترکیه‌ای اشتباهاتی داشتند و اگر در جاهایی از بازی با دقت بهتری قضاوت می‌کردند شاید می‌توانستیم راحت از سد قطر بگذاریم و به فینال برویم. درست است مدالی که گرفتیم از لحاظ مرغوبیت برنز بود اما حقیقتأ، حق ما این بود در بازی فینال باشیم. از دیدگاه خود ما شانس بالایی برای رفتن روی سکوی قهرمانی داشتیم اما متاسفانه اتفاقاتی که در بازی با قطر از لحاظ قضاوت داوران ترکیه‌ای رخ داد، منجر شد تا تنها به مدال برنز اکتفا کنیم.

شاه‌نشین در خصوص بازی با عربستان برای کسب عنوان سومی تصریح کرد: در بازی با عربستان ما 3 بازیکن محروم از جمله علیرضا موسوی، مجتبی حیدرپور و افشین داشتیم. در کنار آن از ابتدای مسابقات هم یونس آثاری را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم و متاسفانه 2 بازیکن هم در جریان بازی با خود عربستان دچار مصدومیت و بهنام‌نیا هم از زمین مسابقه اخراج شد تا عملأ با تنها 9 بازیکن به مصاف عربستان برویم اما با وجود این مساله، بازیکنان جانانه جنگیدند و با کوچینگ خوب مربی توانستیم عربستان را شکست دهیم و با مدال برنز به کشور برگردیم.

وی درباره عملکرد وسلین وویوویچ سرمربی هندبال گفت: وسلین مربی بزرگی است و هر چقدر درباره سطح فنی او گفته باشیم کم گفتیم. او هم در امر کوچینگ تیم و هم تمرینات در این مدت خیلی خوب عمل کرد. او عملکرد خوبی دارد و در هر لحظه از بازی می‌داند که چگونه کار کند. حتی در مورد شرایط بازی و آنالیز تیم‌ها تمام عیار کار می‌کند و روی آن وقت می‌گذارد. همچنین به بچه‌ها رهنمودهایی می‌کند که در هر لحظه از بازی چگونه تغییر تاکتیک بدهند. فکر می‌کنم حضورش در تیم ملی خیلی موثر است و امیدوارم او در ایران ماندگار شود تا بتوانیم تحول گسترده‌ای در هندبال ایران به وجود بیاوریم. 

مربی تیم ملی هندبال درباره برنامه آن‌ها برای مسابقات جهانی هندبال گفت: برای این مسابقات بنا بر صحبت‌هایی که با سرمربی هندبال داشتیم، قرار است او پلن‌هایی برای تمرینات، بازی‌‌های تدارکاتی با توجه به شرایط زمانی در نظر بگیرد و این پلن‌ها را برای فدراسیون هندبال ارسال کند. امیدوارم بتوانیم یکسری تمرینات خوب با شرایط مناسب انجام بدهیم تا بتوانیم در مسابقات جهانی نمایش بهتری را داشته باشیم. دیدار تدارکاتی برای هر تیمی نیاز اولیه است و هر تیمی که دیدارهای بهتری را داشته باشد مطمئنا عملکرد بهتری خواهد داشت.

شاه‌نشین درباره عملکرد کادر فنی تیم ملی هندبال گفت: خوشبختانه سرمربی هندبال از مجموعه تیمی و عملکرد بازیکنان رضایت کامل داشت. باید درباره عملکرد دستیاران از خود سرمربی سوال بپرسید. امیدوارم هندبال ایران به جایگاه واقعی خود در آسیا و جهان برسد.

انتهای پیام/

کدخبر: 817420 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟