بی‌انگیزه و سردرگم/ پرسپولیس هوادارانش را نگران کرد

به گزارش رکنا، تیم فوتبال پرسپولیس در چارچوب هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران مقابل فولاد خوزستان قرار گرفت و عملکرد بسیار ضعیفی از خود برجای گذاشت.

سرخپوشان در طول ۹۰ دقیقه تنها یک موقعیت خوب گلزنی داشتند که ضربه ترابی به تیر دروازه برخورد کرد و در سایر دقایق یک بازی بسیار بی‌کیفیت را از تیم پرسپولیس دیدیم.

پرسپولیس که با خریدهای گران‌قیمت سروصدای زیادی به راه انداخته بود اصلا نتوانست در حد یک مدعی ظاهر شود و شاگردان گل‌محمدی هیچ طرح و نقشه‌ای برای شکستن سد فولادی تیم حریف نداشتند.

مهدی ترابی ، سروس رفیعی، سعید صادقی و امید عالیشاه به عنوان بازیکنان خلاق پشت محوطه جریمه بارها سعی در انجام کارهای ترکیبی و تاکتیکی داشتند که هر بار ناکام می‌شدند. به این بازیکنان مهدی عبدی بی‌انگیزه را هم اضافه کنید تا مشخص شود نام بازیکنان بزرگ است اما کارایی پایینی دارند.

پرسپولیس نه از عمق توانایی حمله داشت و نه حتی از کناره‌ها؛ در تمام طول بازی هم یک شوت از راه دور توسط ترابی داشت که دروازه‌بان به خوبی آن را دفع کرد.

این تیم سردرگم با بدنهایی خسته و سنگین اصلا نشانی از مدعی ندارد و همین موضوع باعث نگرانی هواداران شده است.

تیمی که هنوز نمی‌داند مالکیت توپ در زمین خودی هیچ امتیازی ندارد و تیمی که بتواند در زمین حریف حفظ توپ کرده و خلق موقعیت کند،  مورد اقبال هواداران قرار میگیرد.

پرسپولیس در ۲ این بازی تیم ناقصی نشان داده؛ ضعف در دفاع چپ بخصوص در هجوم و عدم بازیسازی از سوی هافبک‌های دفاعی و همچنین جاگیری‌های اشتباه و کم‌تحرکی عبدی نکات منفی بارز تیم گل‌محمدی به شمار می‌رود. البته عدم حضور مهاجمی که بتواند پشت به دروازه بازی کرده و حفظ توپ کند هم نکته منفی دیگری به شمار می‌رود.

پرسپولیس در بازی برابر ذوب‌آهن و فولاد نشان داده مقابل تیم‌هایی که موقع دفاع وینگرهایش جمع می‌شوند و تیم حریف اصطلاحا عقب بازی می‌کند هیچ طرح و نقشه‌ای برای رسیدن به گل ندارد و در ضربات ایستگاهی هم که جزو تیم‌های بی‌برنامه محسوب می‌شود.

شاگردان گل‌محمدی در ۲ بازی اخیر گلی دریافت نکرده‌اند که نکته مثبتی است اما عدم گلزنی و حتی خلق موقعیت موضوعی است که باعث نگرانی هواداران شده.

شاید آمدن لوکادیا کمی توان خط آتش پرسپولیس را بیشتر کند اما یک مهاجم برای گلزنی باید تغذیه شود.

انتظار می‌رود یحیی گل‌محمدی برای بازی سخت تیمش در هفته سوم مقابل آلومینیوم در اراک بجای اینکه بهانه دیر جذب شدن مهاجم را بیاورد، به فکر بازی هجومی و استفاده درست از مهره‌های تیمش باشد تا سرخپوشان پایتخت زودتر از موعد از کورس قهرمانی عقب نیفتند.

هنوز ۲۸ هفته باقی مانده و پرسپولیس هم قطعا جزو مدعیان قهرمانی است اما هواداران حق دارند نگران تیمی باشند که در ۹۰ دقیقه بازی در زمین خودی حتی یک کرنر هم روی دروازه فولاد نزده است!

باید دید در هفته‌های آتی چه پیش می‌آید و پرسپولیس می‌تواند در اراک از بحران خارج شود یا خیر.

انتهای پیام/

کدخبر: 816589 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟