علیزاده: قضاوت داور شاخک‌های ما را تکان داد/ چیدمان داوری در حیطه وظایف ما نیست

علی علیزاده در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در مورد اعتراض‌های تیم مس رفسنجان به قضاوت حاج ملک در بازی با نساجی اظهار داشت: از همین شروع لیگ خسته‌مان کردند. از نظر من جامعه داوری ایران قشر شریفی هستند اما گاهی اتفاقاتی رخ می دهد که شاخک‌های ما را تکان می دهد و ذهن ما را به سمت افکار منفی سوق می دهد. یک اشتباه، دو اشتباه و سه اشتباه بس است. دیگر چقدر از این اشتباهات سهوی هستند؟در یک بازی داور یک اشتباه تاثیرگذار دارد نه سه چهار اشتباه تاثیرگذار. من از این نوع قضاوت متعجب هستم. خدا را شکر ما بازی را نباختیم. پنالتی آفسایدی برایشان گرفت که اصلا پنالتی نبود. دو پنالتی هم که اصلا برای ما نگرفت.

وی با اشاره به این که از ابتدا مخالفت خود را با قضاوت این داور رسما اعلام کرده بودند تاکید کرد: هر که داور هم نباشد صحنه‌ها را ببیند به ما حق می‌دهد ناراحت باشیم. کادر فنی از یک هفته قبل به من گفت با داور این بازی زاویه دارد و این داور را نمی‌خواهد. با این که با چنین نامه‌هایی موافق نیستیم ولی به احترام خواسته کادر فنی این کاررا کردیم. ترتیب اثر که ندادند هیچ چنین قضاوتی را هم شاهد بودیم. من هم موفق نیستم که تیم‌ها بگویند ما این داور را می‌خواهیم و آن داور را نمی‌خواهیم. اصلا دخالت در چیدمان داوری در حیطه وظایف ما نیست اما وقتی داوری که روی آن حساس هستیم بدون توجه به این حساسیت برای بازی ما انتخاب می‌کنند و بعد این اتفاقات در بازی رخ می دهد پس به ما حق بدهید که معترض شویم.

معاون فنی ورزشی باشگاه مس ادامه داد: کادر فنی تیم ما به دلیل قضاوت‌های گذشته نسبت به حاج ملک ذهنیت منفی دارد. با این اتفاقاتی که رخ داد من به کادر فنی تیممم حق می‌دهم. ذهنیت من هم کم کم منفی می‌شود و ذهنیت باشگاه هم در همین مسیر قرار گرفته است. این اظهارات هیچ ربطی به باشگاه نساجی ندارد. زمین خوبی فراهم کرده بودند و میزبانی عالی بود. اول فصل است و از همین ابتدا زحمت‌هایی که کشیدیم به نتیجه ننشست و خستگی به تنمان ماند. جامعه داوری قشر مظلوم و پاکی است . اینطور برداشت نشود که من به این گروه تهمت می‌زنم اما وقتی این اتفاقات می‌افتد ذهن آدم‌ها و تفکراتشان کدر می‌شود.با خودمان فکر می‌کنیم نکند این اتفاقات عمدی باشد و این ذهنیت منفی برای جامعه داوری بد است.

علیزاده در مورد درگیری نیمکت دو تیم تصریح کرد: در گیری های دو تیم و نیمکت ها طبیعی است. کادر فنی دو تیم مشکلی با هم نداشتند. به هر حال برخی نیمکت نشینان کم تجربه و جوانند و صبوری مربیان را ندارند در نتیجه ممکن است به دلیل حساسیت‌های بازی تنش‌هایی هم ایجاد شود که فوتبالی و طبیعی است. شب در فرودگاه همدیگر را دیدیم و همه با هم خوش بش می‌کردند. بهتر است به بازی هم توجه کنیم. تیم ما خوب بازی کرد نیمه اول کمی سنگین بودیم اما در نیمه دوم بهتر شدیم. بازی به نفع ما بود اما نتیجه اینطور نشد. بازیکنان نساجی آنقدر تحت فشار تیم ما بودند که خودشان به ما گفتند دعا می‌کردیم از دقیقه 70 بازی تمام شود.

وی در مورد مشکل مالی باشگاه‌های مسی که مربی مس کرمان هم به آن اشاره کرد گفت: با شناختی که از مسئولان صنایع مس ایران داریم این مشکل حل شدنی است. ما از یک خانواده هستیم و تلاش می‌کنیم در این دوره از مسابقات پرچم این صنعت را بالا ببریم. این موضوعات حل شدنی است. بودجه ها مشخص است و به زودی وارد باشگاه می‌شود. ما در کنار صنایع مس هستیم و صنایع مس در کنار ما قرار دارد. امیدوارم با همت همدیگر فصل خوبی رقم بزنیم. این مشکلات در کار پیش می‌آید و از نظر من مشکلی نیست.

به رفسنجانی‌ها معاون فنی ورزشی باشگاه مس رفسنجان در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل کمتر بودن بودجه مس کرمان اختلافی در این خصوص رخ داده است تاکید کرد: من کاری به بیشتر و کمتر ندارم. اول باید ببینیم هدف باشگاه مس رفسنجان و مس کرمان در لیگ برتر چیست.؟ قطعا بودجه ها بر اساس اهداف تعیین می شود. ما دو سه سال است در لیگ برتر هستیم اما تیمی که تازه به لیگ آمده هدفش مشخص است. تیم ما در سال اول برای بقا تلاش کرد و هشتم شدیم. امیدوارم مس کرمان هم همینقدر رو به جلو حرکت کند و به اهداف خود برسد. می‌خواهم بگوییم بودجه ای که برای رسیدن به این هدف لازم است تعیین کننده بودجه‌ای است که صنایع مس به یک تیم اختصاص می‌دهد. صنایع مس ریش و قیچی را به دست گرفته‌اند و ما تابع آنها هستیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 815572 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟