ریخت و پاش عجیب تیم‌های لیگ برتری  / جریمه استراماچونی بیشتر است یا پول لوکادیا؟

به گزارش رکنا، فصل جدید لیگ برتر با هزینه‌های سرسام آور و ریخت و پاش تیم‌های متول همراه بوده و انگار مسئول و یا سازمانی نیست که این هزینه‌ها را رصد کرده و برای آن سقفی معین کند. البته مسئله سقف قرارداد طی فصول گذشته بارها از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مطرح شد و به بار ننشست. در بین تیم‌های این فصل شاید استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور و همچنین گل‌گهر از این قاعده مستثنی نبوده و در این بین اگرچه برخی از تیم‌ها بازیکن خارجی جذب نکرده‌اند اما همان خرید بازیکنان داخلی هم در مجموع کمتر از 100 میلیارد نبوده و اصلا ظاهرا برای اینکه در بین تیم‌های لیگ برتر بمانی باید بالای 100 یا 150 میلیارد هزینه کنی. جالب اینکه برخی از این بازیکنان بعد از چند هفته بازی برای تیم خود یا مصدوم شده ویا به دلیل اشکالات مهم در پرونده خود به دادگاه بین المللی CAS شکایت کرده و آن‌وقت می‌شود چیزی شبیه حکم امروز آندره‌آ استراماچونی سرمربی اسبق استقلال که باید این باشگاه مبلغی درحدود یک میلیون و چهارصد هزار دلار به او بپردازد.

169849255

در مورد بازیکن جدید پرسپولیس یورگن لوکادیا هم مبلغ نجومی است و باید اشاره کرد؛ سایت «ترانفسرمارکت» ارزش این بازیکن ۲۸ ساله هلندی را ۲ میلیون یورو (بیش از ۶۴ میلیارد تومان) ارزیابی کرده است و این مهاجم قبلاً مورد علاقه نایمخن و هیرنفین در لیگ هلند بود ولی پرسپولیس را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کرد.

وضعیت مربیان و کادر فنی تیم‌ها هم که مشخص است و دیگر باید گفت حلقه مربیان تیم‌های لیگ برتری در درستان 10مربی ایرانی نیست بلکه در دستان 10 مربی خارجی و دلال آنهاست که بی‌گمان روزی خواهد رسید که دیگر در کادر فنی هیچ تیم ایرانی مربی ایرانی حکومت نکند.

14010119000133_Test_PhotoN

درد امروز فوتبال ایران این است که با این پول و هزینه‌ها می‌توان یک آکادمی بزرگ برای هر تیم در جای جای ایران ساخت و نسلی تازه برای فوتبال ایران درست کرد. با این همه استعدادی که در ایران به ویژه در خوزستان، تبریز و مازندران است با یک دهم این مبالغ می‌شود زمین درست کرد، ورزشگاه ساخت و به رشد و پرورش آن‌ها کمک کرد.

انتهای پیام/

 

 

کدخبر: 814389 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟