لجبازی هنر مدیران ایرانی/ تصاویر بی کیفیت فدای اختلاف رسانه ملی و باشگاه استقلال

به گزارش رکنا، هفته اول از دوره بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال با مسائل حاشیه‌ای همراه بود. جاییکه از چند روز قبل و با اعلام باشگاه استقلال  مبنی بر پرداخت حق پخش از سوی رسانه ملی و صدور بیانیه‌ای بر همین مضمون و دستور عدم ورود دوربین‌های تلویزیونی باعث شد بازی در ایستگاه اول برای هوادارن فوتبال به ویژه استقلال خوب پیش نرود.

حاشیه‌های فوتبال در نخستین هفته وقتی بیشتر رنگ لجبازی به خود گرفت که در طول بازی استقلال وسپاهان کارگردان و تهیه‌کننده برنامه فوتبال برتر به جای پخش با کیفیت بازی با این همه دوربین در ورزشگاه آزادی، تصاویر بی کیفیت و اکثرا قاب بسته بازیکنان و کادر فنی و حتی سکوهای خالی به نمایش درآمد. این نکته برمی‌گردد به اختلاف عمیق بین این برنامه و باشگاه استقلال برای پخش تبلیغات محیطی دور زمین که علی رغم اصرار سعید فتاحی معاون ورزشی استقلال به مهدی هاشمی تهیه کننده برنامه فوتبال برتر به گفته خود معاون ورزشی استقلال، این کار انجام نشد و در  نهایت تماشاگر بی گناه تا پایان برنامه از کیفیت بد تصاویر و کات خوردن‌های پی در پی و سویچ‌های بی‌مورد رنج برد و لیگ برتر فوتبال در فصل جدید خود بدون ذره‌ای جذابیت برای تماشاگر به پایان رسید.

صفقص

اینکه از سوی باشگاهی جهت پخش و حق پخش نامه‌ای صادر می‌شود و درخواست عدم ورود دوربین‌های صداو سیما و سایر برنامه های تلویزونی اینترنتی ئمی‌شود، خود در جای خود به جهت کارشناسی جای بحث دارد. اما اینکه تهیه کننده برنامه تخصصی فوتبال برنامه لجبازی را در دستور کار خود قرار داده و به جای پخش با کیفیت بازی تصاویر فلو شده از ترس پخش نشدن تبلیغات را به خورد ببیننده بدهد خود سوالی است که جوابی برای آن نمی‌شود متصور شد. حق پخش در تمامی فوتبال روز دنیا از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بیشتر باشگاهها بخش عمده‌ای از درآمد خود را از این طریق به دست می‌آورند.

باور کنید تماشاگر از این دعواهای درون سازمانی نه خبر دارد و نه دوست دارد که خبر داشته باشد. بیایم برای یکبار هم که شده به نوع علاقه‌مند او احترام گذاشته و بازی‌های لیگ را بدون تسویه حساب شخصی پخش کنیم. پخش شدن فصای بسته زمینه بدون اینکه نکات حرفه ای یک پخش زنده فوتبال رعایت شود و تنها به دلیل اختلاف و لجبازی با باشگاه استقلال زیبنده لیگ حرفه‌ای ایران در دوره بیست و دوم خود نیست.

انتهای پیام/

کدخبر: 813781 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟