شاهکار هندبال بانوان ایران در قونیه/ کسب مقام ششم در بین هشت تیم!

 به گزارش رکنا، پنجمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه ادامه یافت و تیم هندبال بانوان کشورمان با شکست 25بر24 مقابل سنگال به عنوان ششم رسید. نکته جالب اینکه هندبال بانوان در این دوره با حضور 8 تیم و در 2 گروه دنبال شد و تیم هندبال بانوان ایران تنها با پیروزی مقابل تیم ضعیف افغانستان در جایگاه ششم و بالاتر از تیم‌های افغانستان و بنگلادش ایستاد. جالب اینکه گزارشگر این بازی از صفحه ایسنتاگرام فدراسیون در ابتدای نیمه دوم که بازی اصلا به پخش این صفحه آمد، خبر از برد 15بر7 ایران داده و گویا هماهنگی از قبل اشتباه از کار در آمده بود.

شاهکار این تیم وقتی بیشتر به نظر می‌رسد که با کسب عنوان چهارم در قهرمانی آسیایی سال گذشته که با عدم حضور تیم‌های درجه یک این قاره به دلیل پاندمی کرونا در اردن همراه بود، جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان اسپانیا را هم کسب کرده و حالا باید دید این تیم که از سرمربی خارجی هم سود می‌برد در بازگشت به چه صورت با آن رفتار می‌شود. تیم با 7 بازی کن بالای 30سال و عدم دست خوردن به ترکیب آن طی 10سال گذشته که معما و سوالات زیادی را پیش روی علاقه‌مندان ورزش به ویژه خانواده این رشته قرار می‌دهد.

هندبال بانوان ایران در این دوره و در 3 بازی مجموعأ 99 گل دریافت کرد و باید خوشحال بود که تیم افغانستان در گروه ایران حضور داشت که موجبات کسب عنوان ششم در بین 8 تیم فراهم شد.

این تیم نیاز به پوست‌اندازی داشته و با حضور نسلی تازه می‌تواند اعتبار خدشه دار شده خود را باز یابد. تیمی که کرونا باعث شد تا با عدم حضورتیم‌های درجه یک و 2 برابر شدن سهمیه آسیا برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان برای اولین بار راهی این مسابقات شده و مسئولان و بسیاری از کارشناسان این رشته پشت این موفقیت علامت دار خود را پنهان کرده و فکر کردند هندبال بانوان ایران حالا باید مدال هم در آسیا بگیرد.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 813764 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟