روابط عمومی فدراسیون هندبال و اقدامی عجیب!/ با مخاطب صادق باشید

پنجمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی این روزها در قونیه ترکیه در حال برگزاریست و فارغ از نتایج کاروان ورزشی ایران برخورد و نحوه ارسال و تحلیل خبر روابط عمومی برخی از فدراسیون‌ها من جمله هندبال در نوع خود جالب است. تیم هندبال بانوان در دومین بازی خود مقابل کامرون نتیجه را با حساب 42 بر 29 واگذار کرد و دلایل فنی این باخت را به کارشناسان این رشته می‌سپاریم. در همین راستا و پس از بازی صفحه رسمی اینستاگرام فدراسیون هندبال با انتشار این خبر قسمت کامنت و نظرگذاری مخاطبان را بست و عجیب‌تر اینکه کمی بعد و حدود یکساعت از زمان بازی گذشته این بخش برای مخاطبان باز شده و همه چیز عادی می شود.

آقای روابط عمومی فدراسیون هندبال سیستم درست و حرفه‌ای خبررسانی به این صورت نیست و همیشه گفتیم و باز هم می گوییم که با مخاطب باید صادق بود. چه طور است که بعد از برد هندابل مردان با نتیجه 26بر20 مقابل ترکیه چندین ویدئو از بازیکنان و کادر و سرپرست و .... را منتشر می‌کنید ولی برای بانوان حتی باخت بازی دوستانه قبل از شروع این تورنمنت مقابل ترکیه را رسانه‌ای هم نمی‌کنید. تیم بانوان مقابل کامرون چند ماه قبل و در جریان قهرمانی جهان اسپانیا هم بازی را باخته بود و اساسأ باخت هم جزیی از ورزش است. مشکل این است که هم در هنگام پیروزی و هم شکست اصول خبررسانی زیر پا نرفته و خطی عمل نشود. سایت و اینستای فدراسیون بعد از باخت بانوان مقابل کامرون مثل همیشه عمل کرد و جامعه و مخاطب هندبال را با سلیقه خود همراه کرد.

WhatsApp Image 2022-08-11 at 10.09.58 AM

اینکه بعد از بازکردن بخش کامنت و نظرات مخاطبان همه آنها را منتشر نکنیم و اگر شخصی برخلاف منافع و مدل مدیریتی فدراسیون هندبال حرف زد آن را پاک کنیم هم دیگر صورت برخورد روابط عمومی فدراسیون است. حالا در جریان دیگری هم که قبلا اطلاع رسانی شد، نوع خبررسانی در خصوص عدم حضور 2  بازیکن آقا و خانم جهت بازی‌های کشورهای اسلامی هم قابل بحث است.

درجای دیگری از نوع اطلاع رسانی این رقابت‌ها برای فدراسیون هندبال و دقیقا بعد از باخت مقابل کامرون، مصاحبه‌های هدف‌دار که به داور بازی تاخته و یا امکانات و برگزاری را زیر سوال ببریم هم از جمله شگفتانه های این فدراسیون است. گرما ، عدم وجود سیستم تهویه مطبوع درست و اساسا هر مشکلی برای همه تیمها بوده و فقط مختص هندبال ایران و کادر فنی تیم‌های آقایان بانوان نیست.

WhatsApp Image 2022-08-11 at 10.09.57 AM

روابط عمومی و اطلاع‌رسانی و در عین حال اخبار ورزش را از دریچه درست خود به مخاطب رساندن راه های درستی دارد که فهمیدن آن و عمل کردن به آن خیلی هم سخت نیست که در دنیای امروز به آن رسید.

انتهای پیام/

کدخبر: 812900 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟