تسابولوف: در زندگی‌ام هیچ الگویی نداشتم/ تمرینات کشتی‌گیران شما شگفت‌زده‌ام کرد

به گزارش رکنا، ختاگ تسابولوف قهرمان کشتی‌آزاد صربستان یکی از کشتی‌گیرانی است که بارها با ملی‌پوشان کشورمان در میادین مختلف بین‌المللی و جهانی سرشاخ شده و بُرد و باخت داشته است.

از افتخارات ختاگ تسابولوف می‌توان به کسب یک مدال طلا در مسابقات کشتی قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۴ و مدال نقره مسابقات قهرمانی کشتی جهان در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد.

او همچنین قهرمان جایزه بزرگ ایوان یاریگین در سال 2018 است. در سال های 2012 و 2014 به مدال‌های نقره و برنز دست یافت. ۳ بار نایب قهرمان ملی روسیه ( 2018 ، 2019 و 2020 ) و همچنین ۳ مدال مسابقات نظامیان جهان به همراه طلای نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۱ بخارست رومانی و مدال نقره جام جهانی کشتی آزاد در لس آنجلس و .... از خود بر جای گذاشته تا در زمره کشتی گیرانی محسوب شود که در ویترین افتخارات خود تنها مدال المپیک را کم دارد.

او پس از تغییر تابعیت خود و پوشیدن لباس صربستان حدود یک هفته‌ای می‌شود برای آمادگی بیشتر برای مسابقات قهرمانی جهان در بلگراد صربستان به دعوت فدراسیون کشتی ایران به تهران و کمپ تیم‌های ملی آمده و تمرینات خود را در اینجا همراه با کشتی‌گیران ایران پیگیری می‌کند.

مصاحبه‌ای اختصاصی با این قهرمان پر آوازه کشتی جهان ترتیب داده‌ایم که در زیر آن را می‌خوانید:

*چه شد که به ایران آمدی؟

چندی پیش در صفحه شخصی اینستاگرام خودم پیغامی را برای حسن یزدانی ارسال کردم و خواستار این شدم برای پیگیری تمرینات بیشتر به اینجا بیایم. پس از اینکه حسن یزدانی جواب پیام من را داد با پیگیری او و لطف پژمان درستکار _سرمربی تیم ملی کشتی آزاد) و اجازه علی دبیر (رییس فدراسیون) این امکان برایم فراهم شد تا همراه با کشتی‌گیران شما به تمرین بپردازم.

تسابولوف- آرش

*نظرت درباره تمرین کنار کشتی‌گیران ایران چیست؟ 

واقعأ از دیدن تمرینات سخت کشتی‌گیران شما بسیار متعجب شدم زیرا واقعا این تمریناتشان سطح بالایی دارد. خوبی این مساله این است که هم به من کمک می‌کند تا بهتر آماده شوم و هم اینکه نکاتی را که در تمرینات یاد گرفتم به کشورم صربستان ببرم و آن‌ها را در اختیار کشتی‌گیران دیگر قرار دهم. همچنین تنه به تنه با کشتی‌گیران شما باعث شده تا به شکل بهتری به تمرین بپردازم و اجرای مرور تکنیک‌ها را در دستور کارم قرار دهم.

*فاصله کمی تا قهرمانی جهان در پیش داریم و شانس ورزشکاران ایران را برای مدال چقدر می‌دانی؟

چیزی که باید بگویم این است که در ۳ وزن باید از همین حالا مدال طلا را برای کشتی‌گیران شما کنار گذاشت. حریفان کار سختی مقابل حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و امیر حسین زارع خواهند داشت. البته در سایر اوزان هم نمایندگان شما شانس خوبی برای رسیدن به مدال آن هم با توجه به شرایط فعلی کشتی دنیا دارند. 

*میزان آمادگی بدنی‌ات در چه حد است؟ 

فعلأ حدود ۳۷ روز تا مسابقات جهانی زمان در پیش است و تا آن زمان به بهترین فرم خودم خواهم رسید. البته درباره شرایط فعلی خودم هیچ نظری ندارم زیرا مغزم کامپیوتر نیست اما شرایطم خوب است. تمرین در کنار ورزشکاران شما به من کمک می‌کنند تا با سبک کشتی‌ شما بهتر آشنا شوم.

*از حضور در صربستان راضی هستی؟

فکر می‌کنم شانس خوب من است که در این کشور حضور دارم و برای آن‌ها کشتی می‌گیرم. امیدوارم بتوانم آنقدر خوب تمرین کنم که در رقابت‌های جهانی بلگراد با کمربند قهرمانی جواب مسئولان این کشور را بدهم. صربستان کشور زیبایی است و قسمت من این بود به آنجا بروم. خیلی راضی هستم زیرا بهترین تصمیمی بود که در زندگی‌ام گرفتم. این کشور فدراسیونی عالی دارد که خیلی خوب من را حمایت می‌کند.

تسابولوف

*وزن ۷۴ کیلوگرم وزن شلوغی در قهرمانی جهان است، خودت فکر می‌کنی در حضور بهترین‌های این وزن به چه نتیجه‌ای برسی؟ 

در این وزن کشتی‌گیران مطرح و خوبی از ایران،آمریکا و دیگر کشور‌ها حضور دارند که همه آن‌ها آماده هستند و همین موضوع نشان از سختی مسیر من برای رفتن روی سکو دارد. البته مزیت این رقابت‌ها این است که در کشور خودم و مقابل تماشاگران خودمان مسابقه می‌دهم و این یک امتیاز ویژه است که باید از آن استفاده کنم. البته مساله دیگر اینکه من ترسی از رقابت با حریفان دیگرم ندارم و تنها به دنبال کمربند قهرمانی هستم. برنامه کوتاه مدت من این است تا به مدال طلای قهرمانی جهان دست پیدا کنم. 

*چه نظری درباره شخصیت حسن یزدانی که موجب حضورت در ایران شد، داری؟

حسن یک کشتی‌گیر مودب و دوست داشتنی است و اصلأ نباید روی تشک با شخص دیگری قیاس شود.‌ او پهلوان است و دوست دارم همانند اسلو در صربستان هم او را روی سکوی قهرمانی ببینم.

*در مدت حضورت در ایران این کشور را چگونه دیدی؟

حقیقتا از بودن در اینجا خیلی لذت می‌برم و ایران را خیلی دوست‌دارم. خوشحالم دوستانم‌باعث شدند برای پیگیری تمرینات به اینجا بیایم. از تمامی کسانی که باعث حضورم در ایران شدند کمال تشکر و قدردانی را دارم. واقعأ استقبال مسئولان فدراسیون کشتی ایران از من بی‌نظیر بود و کنار آن امکانات خوبی هم در اختیارم گذاشتند و با این کارشان من را شرمنده خودشان کردند. همچنین کمال احترام را نسبت به من قائل هستند و امیدوارم روزی بتوانم محبت این دوستان را جبران‌کنم.

ختاگ

*در زندگی ورزشی‌ات الگویت چه ورزشکاری بود؟

من در زندگی‌ام هیچ الگویی نداشتم و تنها با اراده خودم بود که به این موفقیت‌ها رسیدم.

*آیا در صربستان با علی ارسلان دیدار داشتی؟

من تنها یک بار او را در صربستان دیدم و برایش در ادامه مسیر حرفه‌ای آرزوی موفقیت دارم. 

ختاگ -مصاحبه

*صحبت پایانی؟

ممنونم از شما بابت مصاحبه خوبتان و امیدوارم دوباره بتوانم با شما مصاحبه انجام دهم.

گفت‌وگو:  یدالله محمدی

انتهای پیام/

کدخبر: 811829 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟