ناراحتی رییس کمیته ملی المپیک از حواشی هیات اجرایی/ احتمال انصراف یکی از خبرگان ورزشی قوت گرفت

به گزارش رکنا، جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک صبح روز گذشته برگزار شد و خبرگان ورزشی برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک معرفی شدند و جالب است که این انتخاب با حواشی بسیار زیادی نیز همراه بوده است.

برای 2 خبره بانوان، مریم کاظمی‌پور، مهین فرهادی‌زاد، عاطفه اسلامیان و فریبا محمدیان کاندیدا بودند که فرهادی‌زاد و محمدیان انتخاب شدند. برای خبره آموزش وپرورش، مهرزاد حمیدی و نصرالله سجادی کاندیدا بودند که سجادی رای آورد. برای 2 خبره نیز مجید شایسته، مجید کیهانی، عبدی افتخاری، علیرضا رحیمی و علی دادگر، کیومرث هاشمی، اصغر رحیمی، مناف هاشمی، هاشم اسکندری و پولادگر کاندیدا بودند که شایسته و کیهانی در نهایت رای آوردند.

مجید شایسته و مجید کیهانی دو عضو هیات اجرایی هستند که مدت‌ها است دیگر رییس فدراسیون نیستند و روز گذشته با تصمیم هیات اجرایی به عنوان خبره ورزشی جهت حضور در انتخابات کمیته معرفی شدند؛ این انتخاب با انتقادات بسیاری همراه بود و بسیاری معتقدند که اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بسیار تک بعدی عمل کرده و اجازه حضور سایر نفرات را نداده‌اند.

اما نکته مهم جایی بود که رییس کمیته ملی المپیک نیز گویا از این اتفاقات ناراحت بوده. وی پیش از شروع انتخابات برای معرفی دو خبره ورزشی اعلام کرد از لیست 5 نفره‌ای که او اعلام می‌کند یک نفر در بخش مردان معرفی شود و از 5 کاندیدای دیگر هم یک نفر رای بیاورد تا توازن برقرار باشد اما این پیشنهاد صالحی امیری با مخالفت اعضا مواجه شد. گفته می‌شود که جلسات پشت پرده برخی از این اعضا در نهایت منجر به این شده که سهمیه 2 خبره ورزشی در همان هیات اجرایی تقسیم شود و در نهایت از بین سایر نفرات منتخب رییس کمیته ملی المپیک کسی معرفی نشده است.

کیومرث هاشمی رئیس سابق کمیته ملی المپیک، مناف هاشمی معاون اسبق مالی وزارت ورزش، محمد پولادگر معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش، اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی و هاشم اسکندری رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد لیست پیشنهادی صالحی‌امیری علاوه بر 5 عضو هیات اجرایی بودند که جالب است هیچ یک نتوانستند رای لازم را بدست آوردند و در نهایت همان 2 عضو هیات اجرایی به عنوان خبره ورزشی معرفی شدند.

براساس اطلاعات رسیده به خبرنگار رکنا، پس از اینکه با این پیشنهاد منطقی صالحی امیری مخالفت شد، رییس کمیته ملی المپیک از اعضای هیات اجرایی دلخور شد و اکنون کار به جایی رسیده که شنیده می‌شود شاید یک نفر از بین کیهانی و شایسته تصمیم به انصراف گرفته تا همه چیز طبق همان پیشنهادی باشد که رییس کمیته ملی المپیک در ابتدا اعلام کرده بود.

صالحی امیری که همیشه به آرای جمعی احترام گذاشته است، این‌بار هم واکنش زیادی به این رای گیری نداشت اما از اینکه درخواست درست او خیلی راحت و بدون منطق خاصی از سوی هیات اجرایی رد شد، دلگیر شده است. حواشی و انتقادات بسیار زیاد از سوی ورزشی‌ها و کارشناسان مربوطه باعث شده تا چند عضو از هیات اجرایی آستین را بالا زده و دنبال استعفای یکی از این 2 خبره معرفی باشند.

البته هنوز زمان برای انصراف یکی از این 2 نماینده وجود دارد و احتمال استعفای حداقل یک نفر از این نفرات زیاد است. باید دید خبری از جلسه فوری هیات اجرایی خواهد بود یا همان اعضایی که رای آوردند در مجمع حاضر می شوند.

انتهای پیام/

کدخبر: 807703 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟