اسکوچیچ: مشکلاتی بزرگتر از صبحانه داریم/ من نباید حریف تدارکاتی مشخص کنم/ حیطه وظایف بازیکنان مشخص است

به گزارش رکنا، دراگان اسکوچیچ که میهمان تلفنی برنامه «ورزشگاه» بود در مورد وضعیت سال گذشته تیم ملی اظهار داشت: باید اعتراف کنم که در مرحله مقدماتی در بحرین شرایط سختی داشتیم و حتی اجازه نداشتیم یک امتیاز از دست بدهیم. اینکه بخواهیم تمرکز‌مان را حفظ کنیم کار سختی بود. شرایط ویژه‌ای داشتیم و پیش از آن تجربه آن را نداشتیم.

وی درباره اینکه بازی با اروگوئه یا تیمی در این حد در فیفا‌دی بعدی قطعی شده است، گفت: 3 ماه پیش برنامه و دستور‌العملی 44 صفحه‌ای به فدراسیون داده بودیم و خواسته بویم که بهترین تیم‌ها را برای بازی دوستانه فراهم کند یا اینکه تیم‌هایی باشند که از لحاظ سبک بازی به حریفان ما شبیه باشند. ما الان نمی‌خواهیم به شایعات دامن بزنیم. به من گفتند که بازی با اروگوئه تقریبا قطعی شده است. امیدوارم بازی با تیم اروگوئه یا تیمی شبیه به آن نهایی شود. آن‌طور که به من گفتند این بازی در حال نهایی شدن است.

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره اینکه آیا گزینه‌هایی برای انجام بازی تیم ملی پیشنهاد شده است، عنوان کرد: تیمی را پیشنهاد نداده‌ام. من در جایگاه سرمربی تیم ملی وظیفه‌ای برای پیشنهاد دادن حریف تدارکاتی ندارم، هر چند که می‌دانم در این باره محدودیت‌هایی وجود دارد.

اسکوچیچ درباره حواشی اخیر تیم ملی و اینکه گفته شد صبحانه را در اردوی قطر اختیاری کرده بود، یادآور شد: اگر الان فقط بهانه صبحانه را داریم، یعنی اینکه موضوعات دیگر به خوبی انجام شده است. می‌دانستم که فرهنگ ایران این‌طور است. الان فقط صحبت از صبحانه می‌شود اما ما در سخت‌ترین شرایط موفق‌ شدیم زودهنگام‌ترین صعود را به جام جهانی داشته باشیم.

وی درباره اینکه آیا او چنین آزادی عملی به بازیکنانش داده است، گفت: البته که این‌طور نیست. قطعا بازیکنان تصمیم نمی‌گیرند که زمان صبحانه کِی باشد. تمام مسائل مربوط به سازماندهی تیم چیزی نیست که بازیکنان درباره آن صحبت کنند. حوزه وظایف آنها این است که بهترین عملکردشان را در تمرینات و بازی‌ها داشته باشند.

سرمربی تیم ملی درباره دیدار با انگلیس در جام جهانی تصریح کرد: همه تیم‌هایی که به جام جهانی آمده‌اند، بهترین وضعیت را داشته‌اند. انگلیس یکی از بهترین تیم‌های دنیاست و ارزش بازیکنان آنها چندین برابر بازیکنان ماست. باید در این بازی با ایمان و جنگندگی پا به زمین بگذاریم تا فاصله دو تیم را پوشش دهیم. ولز نیز خیلی شبیه به انگلیس است. بازیکنان ولزی و انگلیسی خیلی شبیه به هم هستند. ولز تیم خوبی دارد و با گذشته‌شان تفاوت دارند. ما باید در هر سه بازی نهایت توان و جنگندگی‌مان را نشان دهیم. قرار بر این است که با توانی که در زمین می‌گذاریم مقابل رقبای‌‌مان بازی کنیم.

اسکوچیچ فوتبال اضافه کرد: صحبت‌هایی هست که درباره تعداد بازیکنان در اردو‌ها مطرح می‌شود. این موضوع برای اختلاف با برنامه‌ریزی سازمان لیگ رخ داد. برای اردوی پیش رو که قبل از 31 شهریور ماه برگزار می‌شود، ممکن است تعداد بازیکنان دعوت شده بیش از حد باشد. شرایط امسال با سال‌های قبل متفاوت است و بازیکنان لژیونر را فقط در فیفادی می‌توانیم داشته باشیم. می‌توانیم برای بازیکنان لیگ ایران بیشتر وقت بگذاریم و خواسته‌های‌مان را برآورده کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات ما کمبود زمان است. مردم می‌گویند که چرا بیشتر بازی برگزار نمی‌کنید اما ما الان فقط باید در فیفا دی بازی کنیم و خارج از آن انجام بازی امکان‌پذیر نیست.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه آیا به دلیل زمان کم ترجیح می‌دهد با ترکیب ثابت در بازی‌های تدارکاتی ظاهر شود، یادآور شد: برنامه دارم به ترکیه بروم و بازی‌های تیم‌های ایرانی که در آنجا اردو زده‌اند را ببینم. همیشه گزینه‌ها را بررسی می‌کنم و بهترین بازیکن را در آن برهه به تیم ملی دعوت می‌کنم.

اسکوچیچ درباره اینکه اگر بازیکنی در یک ماه پیش از اردوی پیش رو بدرخشد، امکان دعوت شدن به تیم ملی را دارد یا خیر، گفت: قرار نیست کار‌مان را از صفر شروع کنیم و همه بازیکنان را از قبل تحت نظر داریم. اگر بازیکنی از قبل بهتر باشد، قطعا در‌های تیم ملی به روی او باز است.

وی درباره این انتقاد که چرا بازیکنان زیادی به تیم ملی دعوت می‌شوند، اشاره کرد: ابتدا باید خوشحال باشم که مورد نقد قرار می‌گیرم تا اینکه نادیده گرفته شوم. بازیکنان زیادی به تیم ملی دعوت شده‌اند اما خیلی از آنها نتوانستند به ترکیب برسند. من باید بازیکنان را از نزدیک ببینیم و نحوه حضور‌شان در تمرین مهم است.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه آیا این موضوع به هماهنگی تیم ملی صدمه نمی‌زند؟ تصریح کرد: این‌طور نخواهد بود. من به عنوان سرمربی تیم ملی، بازیکنان را می‌شناسم و هر بازیکنی  که به تیم ملی دعوت می‌شود، علتی دارد. این در حوزه وظایف من است و هر بازیکنی که بتواند به تیم ملی کمک کند را به اردو دعوت می‌کنم تا بیشتر او را بررسی کنم.

اسکوچیچ درباره اینکه به نظر می‌رسد پیش از این لبخند بیشتری به روی لب داشت، تصریح کرد: همه عمر من در فوتبال و مربیگری گذشت. من عاشق فوتبال هستم و سعی می‌کنم روحیه مثبت و لبخندم را همیشه حفظ کنم. دلیل ناراحت بودنم، شایعات اخیر است.

وی درباره این سؤال که در فوتبال ایران همیشه «دراگان» بودن شرط نیست و گاهی اوقات باید «دراگون» باشید، گفت: در راهی که داشتیم تیم‌های زیادی می‌خواستند که ما را زمین بزنند ولی مطمئن باشید که من یک اژده‌های درون نیز دارم. وقتی که به تیم ملی آمدم و شرایط را دیدم می‌توانیم ببینید چند بار مدیریت فدراسیون تغییر کرد. در این 2 سال و نیم بی ثباتی وجود داشت و مشکلاتی پدید آمد. این شرایط را وقتی کنار موفقیت تیم ملی می‌گذارید، متوجه می‌شوید که من بعد دیگری نیز دارم.

سرمربی تیم ملی در رابطه با جلسه‌ای که با کمیته فنی فدراسیون فوتبال داشت، تصریح کرد: جلسه‌ای با کمیته فنی نداشتم. این هم جزو موضوعاتی بود که برای من قابل پذیرش نبود. اگر اعضای کمیته فنی چیزی دیده بوده باشند، باید مرا بخواهند تا به ابهامات‌شان پاسخ دهم.

وی در مورد اینکه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کرده که نتایج تیم ملی با اسکوچیچ پای آنها خواهد بود و به نظر می‌رسد فشارها از روی او برداشته شده است، گفت: در این مدت که مسئولیت برعهده گرفته‌ام، ثابت کردم فشارها را به جان خریده‌ام. همه عمرم را در فشار فوتبالی گذراندم و به آن عادت دارم. همان‌طور که گفتم نتایج قبلی تیم ملی را به نام من بدانید، نتایج آینده را نیز به نام من بدانید.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 806201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟