اکبرپور: اگر جای کمیته فنی بود استعفا می‌دادم/ اسکوچیچ با چه رویی می‌خواهد روی نیمکت تیم ملی بنشیند

«علیرضا اکبرپور»  پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی رکنا درخصوص تصمیم هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برخلاف نظر کمیته فنی و ابقای «دراگان اسکوچیچ» در تیم ملی گفت: به شخصه اگر جای اعضای کمیته فنی بودم استعفا می‌دادم. وقتی در کمیته فنی تصمیمی گرفته می‌شود باید به آن احترام گذاشت. این افراد برای چه در کمیته فنی هستند؟ برای همین تصمیمی که اعلام شده، اگر قرار است در کارشان دخالت شود پس بود و نبودشان فرقی ندارد. البته همه آن‌ها از بزرگان این فوتبال و برایم قابل احترام هستند اما وقتی کاری را بر عهده گروهی می‌گذارند و بعد تصمیمشان نادیده گرفته می‌شود، بی احترامی است. به نظرم این برخورد کار درستی نبود.

*اسکوچیچ با چه رویی می‌خواهد روی نیمکت تیم ملی بنشیند

وی افزود: نمی‌دانم اسکوچیچ با چه رویی می‌خواهد روی نیمکت تیم ملی بنشیند وقتی نصف تیم او را نمی‌خواهند کاملا علنی این مسئله را اعلام کردند. او چگونه می‌خواهد از این بازیکنان استفاده کند؟ جای آن مربی باشم می‌گویم وقتی مراقبول ندارند خودم هم نمی‌آیم. این نشان می‌دهد مربی می‌خواهد به هر قیمتی در تیم باشد به جام جهانی برود، برای خودش رزومه بسازد. در آنجا هم اگر نتیجه خوبی نگیرد می‌گوید شما برایم حاشیه درست کردید و تمرکز تیم را به هم زدید. بازگشت او در شان تیم ملی نیست. درست یا غلط او را کنار گذاشتند. باید عوض می‌شد و یک مربی داخلی یا خارجی بهتر می‌آوردند.

*اسکوچیچ به درد تیم ملی نمی‌خورد

پیشکوست تیم فوتبال استقلال در ادامه گفت: هرچه فکر می‌کنم جور در نمی‌آید که اسکوچیچ چطور می‌خواهد از بازیکنانی که قبولش ندارند استفاده کند یا بازیکنانی که او را نمی‌خواهند چگونه قرار است به حرف او گوش بدهند؟ بحث تیم ملی با هرچیزی دیگر فرق می‌کند و تمام دغدغه ما نمایش آبرومندانه در جام جهانی است. تیم ما توان این را دارد که به دور بعد هم برود اما اینکه می‌گویند اسکوچیچ به تیم ایران اعتبار داده، توهین به فوتبال کشورمان است. انگار اولین بارست که ایران به جام جهانی می‌رود یا فوتبال ما تازه شکل گرفته که برخی این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند. شاید ایران را با تیم‌های درجه سوم و چهارم آسیا مقایسه می‌کنند. این صحبت‌ها توهین است. امیدوار بودیم قبل از جام جهانی شرایط بهتر باشد تا بازیکنان در آرامش باشند و تمرکزشان برای تمرین باشد که متاسفانه اینطور نیست. این مربی به درد تیم ملی ما نمی خورد. خیلی کوچکتر از تیم ملی است.

* اگر جهانبخش و طارمی از تیم ملی خط بخورند جای تاسف دارد

اکبرپور افزود: اگر بازیکنانی مانند طارمی یا جهانبخش از تیم ملی خطر بخورند جای تاسف دارد. این‌ها بهترین های فوتبال ما هستند. مگر کسی را داریم که جایگزین طارمی کنیم. او در پورتو آنقدر عالی و توانمند بوده که اسم کشور ما را در فوتبال آن پرتغال روی زبان‌ها انداخته است. حتی بعضی از شعارهایشان را هم به زبان فارسی می‌دهند. واقعا باید با قهرمان ملی اینطور برخورد کنیم؟ آیا این درست است؟

*باید طارمی را روی چشمان‌مان بگذاریم

وی در حمایت از «مهدی طارمی» ادامه داد: باید این بازیکن را حمایت کنیم و روی چشم‌مان بگذاریم تا در جام جهانی برای ما بهترین عملکردش را داشته باشد و گلزنی کند. نه اینکه نام او را خط بزنیم. در هر شرایطی دوست داریم تیم کشورمان برنده باشد و پرچم ایران بالا برود. شاید بگویند من استقلالی هستم و طارمی پرسپولیسی است پس نباید از او حمایت کنم اما اینجا بحث ملی است نه رنگ. چرا نباید از کسی که توانمند است و می‌تواند کمک کند، حمایت کنیم؟ این بازیکنان نظرشان را گفتند و نظرشان هم درست است.

* نمی‌دانم مربی خونه به خونه با چه سیستمی به نیمکت تیم ملی رسید!

اکبرپور ادامه داد: بازهم می‌گویم نمی‌دانم این مربی چگونه می‌خواهد به این تیم برگردد؟ یا باید خیلی مدیر باشد و همه را بیرون کند که اصلا درست نیست. یا باید برود بگوید شما درست می‌گویید. من خیلی ضعیفم و در این حد نیستم ولی بیایید به خاطر تیم ملی من را قبول کنید. نمی‌دانم مربی که در خونه به خونه بوده با چه سیستمی به نیمکت تیم ملی رسید!

انتهای پیام/

کدخبر: 805606 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟