ابراهیمی: علی دایی عاقل بود که پیشنهاد تیم‌ملی را رد کرد/ طارمی و جهانبخش به چه حقی در مورد سرمربی تیم‌ملی حرف می‌زنند؟

"ناصر ابراهیمی " در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی رکنا درخصوص ابقای "دراگان اسکوچیچ" در تیم‌ملی فوتبال ایران اظهار داشت: بنظرم بهترین کار را انجام دادند که اسکوچیچ را حفظ کردند. زمان ایویچ هم این اتفاق رخ داد. آن زمان تیم ملی به ایتالیا رفت 6 گل دریافت کرد بعد از آن ایویچ را برکنار کرده "جلال طالبی" را سرمربی تیم‌ملی کردند. خوب چه شد مگر تیم‌ملی توانست موفق باشد؟؟ نه رفت حذف شد و برگشت. با وجود اینکه اصلا سطح فنی اسکوچیچ را قبول نداشته و ندارم ولی برخوردی که با او اتفاق افتاد اصلا درست و اصولی نبود. به هرحال او برای تیم ملی زحمت کشیده است. شرایط فوتبال ایران اصلا تعریفی ندارد. ما الان 44 سال است که در جام ملت‌های آسیا قهرمان نشدیم، هیچ مربی (کیروش، علی پروین، پورحیدری، حتی خود من) هم نتوانستم کاری انجام دهیم. ولی جام جهانی بحثش فرق میکند. حالا که اسکوچیچ تیم ملی را به جام جهانی برده است، حق اوست که بخواهد روی نیمکت تیم بنشیند. چرا اجازه می‌دهند بازیکنان مثل (طارمی، جهانبخش) و غیره در مورد سرمربی تیم ملی و مسائل فنی آن اظهارنظر کنند؟ بازیکن حق انجام چنین کاری را ندارد، حتی اگر مربی تیم‌ملی از لحاظ فنی لول 8 جهان را داشته باشد وظیفه بازیکن این است که به حرف او گوش کرده به دستوراتش عمل کند. نه اینکه برای سرمربی تعیین تکلیف کرده جایگاه باشگاهی‌اش را به رخ دیگران بکشد. این رفتار اصلا درست و حرفه‌ای نیست.

وی ادامه داد: "علی دایی" عاقل است که پیشنهاد تیم ملی را قبول نکرد. " جواد نکونام " و " امیر قلعه‌نویی " هم کار بسیار خوبی کردند که هدایت تیم ملی را نپذیرفتند، چرا که این کار از نظر وجهه‌ای برای آن‌ها خوب نبود بنظرم بهترین تصمیم را گرفتند.

وی درخصوص دودستگی در تیم ملی و تفرقه بین بازیکنان ادامه داد: مقصر این قضیه فدراسیون است. زمانی که فدراسیون رئیس و تصمیم‌گیرنده نهایی نداشته باشد همین می‌شود. اصلا نمی‌دانم که چرا فدراسیون انقدر رییس را عوض میکند درست مثل باشگاه پرسپولیس، در این 44 سال 24 مدیرعامل عوض کرده یا باشگاه استقلال هم تابحال 24 تا مدیر را سر کار آورده است. بروید یک مقدار مدیریت را از باشگاه‌های خارجی یاد بگیرید، مثلا منچستریونایتد با این همه عظمت و افتخارات در 60 سال 4 مدیرعامل بیشتر عوض کرد که 2 نفر از آن‌ها به دلیل مرگ و یکی دیگر از آن‌ها به خاطر بازنشستگی از سمت خود برکنار شد. حالا شما بیایید وضع فوتبال ایران را بررسی کنید. متاسفانه فوتبال ما نابسامان است، مثلا آقای تاج که دوباره برای ریاست فدراسیون ثبت نام کرده با چه رویی پایش را داخل ساختمان فدراسیون گذاشته است؟ یک نفر نیست بگویید که تو در آن 8 سالی که رییس بودی با کفاشیان چه کاری برای فوتبال انجام دادی، که حالا دوباره آمدی ثبت نام کنی؟ همان قراداد ویلموتس برای یک عمر نابسامانی کافی نبود؟ حالا شما فکر کن عزیزانی مثل (دادکان، صفایی فراهانی، عابدینی) بیرون هستند تا این‌ها برای ما مدیریت را در دست بگیرند؟؟ با چه رویی و با چه رزومه‌ای میخواهید دوباره سکان فوتبال را بدست بگیرید؟؟ همین جا در این گفت‌وگو به صراحت عرض میکنم که اگر آقای تاج دوباره رییس فدراسیون شود دیگر با هیچکس مصاحبه نخواهم کرد. چون دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند. شما سطح لیگ فوتبال ایران را نگاه کنید. اگر لژیونرها را فاکتور بگیریم، سر جمع 10 بازیکن درجه یک نمیتوانید در لیگ برتر انتخاب کنید. فوتبال ایران دیگر ستاره‌ای ندارد؟؟ بازیکنان فقط به فکر این هستند که به کشورهای عربی رفته پول پارو کنند. که البته حق هم دارند چرا که در اینجا چیزی عایدشان نمی‌شود. نمیخواهند مثل ما نسل سوخته باشند. زمان ما کی از این پول‌ها میدانند، امثال محمد پنجعلی با آن‌ همه سطح فنی ماهیانه 1000 تومان دستمزد میگرفت، خود من ماهیانه 3000 هزار تومان دستمزد داشتم. از زمان قبل از انقلاب تاکنون در این فوتبال زحمت کشیدم ولی اگر کل دارایی‌ام را جمع بزنم 100 میلیون تومان نمیشود. هرجا می‌روم من را که می‌شناسند اول می‌پرسند که ویلای شما کجاست؟؟ من ویلا ندارم نسل ما فقط بی ادعا زحمت کشید بی صدا هم فراموش شد. آن زمان در دوران جنگ نمی‌شد با این پول‌ها خانه و ویلا خرید. متاسفانه وضع فوتبال ایران خیلی بد است ولی باز هم خوب شد که اسکوچیچ را حفظ کردند چرا که حضور او می‌تواند تو دهانی محکمی به بازیکنان باشد که حد خودشان را نمی‌دانند برعلیه سرمربی تیم تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 804942 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟