اعتراض کاندیداهای انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به نحوه برگزاری انتخابات

به گزارش رکنا، فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری (IWF) رییس منتخب ندارد و باید انتخابات اخیر را که توسط دبیرکل فعلی فدراسیون جهانی "سیرک" توصیف شده بود، دوباره برگزار کند.

این نظر چهار نماینده رأی‌دهنده است که خواستار بی اعتبار شدن نتایج کنگره انتخاباتی در آلبانی در 25 و 26 ژوئن بوده‌اند. اگر این اتفاق نیفتد، این چهار نفر پرونده را به دادگاه داوری ورزش (CAS) و به گفته یک منبع، به قوه قضاییه سوئیس خواهند برد.

این چهار نفر - ویلیان اوزونا از جمهوری دومینیکن، علی مرادی از ایران، سیارهی ساموسئو از بلاروس و ماکسیم آگاپیتوف از روسیه - گفتند که انتخابات "در نقض فاحش اصول دموکراسی، شفافیت، پاسخگویی و بازی جوانمردانه" برگزار شد.

این چهار نفر در نامه‌ای به دبیرخانه IWF، گابریل نیگون، رییس کمیسیون انتخابات و اولیویه دوکری، مدیر انتخابات، ادعا کرده‌اند که در طول کنگره 2 روزه که در تیرانا برگزار شد، از قانون اساسی IWF سوء استفاده‌هایی صورت گرفت.

در نامه آمده است که مهم‌ترین مورد مربوط به اعلام محمد جلود عراقی به عنوان رییس IWF بود، زمانی که وی حتی یک رأی نیاورد. پس از انصراف 9 نامزد، تنها دو نامزد، جلو و یوسف المنا از قطر باقی ماندند.

زمانی که جلود نیز انصراف داد، المنا گفت که او باید برنده اعلام شود، اما پس از مشاجره‌های شدید در سالن، جلسات در حالی که کمیسیون انتخابات در حال بررسی است، متوقف شد.

حتی زمانی که تنها یک نامزد در انتخابات شرکت می کند، او باید بیش از 50 درصد آرا را به دست آورد تا برنده اعلام شود.

انتهای پیام/

کدخبر: 803200 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟