محمودی: عملکرد بازیکنان در بازی با صربستان تحسین برانگیز بود/ می‌توانیم مانند سال 2014 تاریخ‌ساز شویم

شهرام محمودی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال ایران در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال اظهار کرد: در واقع تیم ما با تغییر نسل مواجه شد و در هفته‌های ابتدایی به دلیل این اتفاق تیم ما با نوسان مواجه شد و این هم طبیعی بود زیرا تازه کنار هم قرار گرفته بودند. در هر صورت دیر یا زود با تغییر نسل در تیم ملی مواجه می‌شدیم اگر چه عقیده ما این بود، در کنار این اتفاق از چند بازیکن با تجربه در ترکیب استفاده می‌شد تا شرایط بهتری برای تیم ملی در مسابقات ایجاد شود.

وی افزود: خداراشکر رفته رفته شرایط تیم ملی بهتر و هر چه از مسابقات می‌گذشت هماهنگی بین بازیکنان بهتر از قبل و این شد که با عملکردی خوب به مرحله نهایی راه پیدا کردیم. این را هم باید در نظر گرفت چند بازیکن را به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم و مطمئنا با بازگشت آن‌ها به تیم، از شرایط فعلی کیفیت بهتری را به دست خواهیم آورد. خوشحالم در آن روز عزیز، بازیکنان عیدی خوبی به مردم هدیه دادند. واقعأ عملکرد بازیکنان در بازی با صربستان و حتی اسلوونی تحسین برانگیز بود و نشان دادند با روحیه جنگندگی تنها به دنبال رقم زدن بهترین اتفاقات هستند.

ستاره اسبق تیم ملی والیبال به توانمندی بالای کادر مربیان ایرانی در این تورنمنت اشاره کرد و اینطور گفت: در گذشته از جمله کسانی بودم که ترجیحم این بود از کادرفنی تمام ایرانی بهره‌مند شویم که خداراشکر بالاخره این اتفاق محقق شد. خوشبختانه در این چند سال گذشته مربیان ما کنار مربیان بزرگ دنیا تجربه و پیشرفت خوبی کسب کردند و فکر می‌کنم در آینده هم بهتر از این خواهد شد به شرطی که علم خود را به روز کنند و این هم از طریق مطالعه فراوان، ارتباط و تعامل با مربیان دیگر به دست می‌آید. اگر این موارد به اجرا در بیاید مطمئنا والیبال ما چشم‌انداز روشنی پیش‌روی خود خواهد داشت. 

محمودی درباره اینکه آینده تیم ملی را چگونه پیش‌بینی می‌کند، اظهار کرد: با تغییر نسلی که در تیم ملی مواجه شده‌ایم نتایج بهتری را در مسابقات آینده شاهد خواهیم بود و در این میان هم نیاز است مسئولان بیشتر از گذشته از بازیکنان و همچنین کادرفنی حمایت کنند تا این اتفاقات دست به دست هم دهد تا موفقیت‌ها به شکل بهتری تداوم داشته باشد. اکنون وظیفه ما این است شرایط خوبی از لحاظ ذهنی و فکری برای آن‌ها ایجاد شود تا با شرایط بهتری هدفی را که از ابتدا شروع کرده‌اند، پیش ببرند. البته باید این عملکرد آن‌ها تداوم داشته باشد زیرا سال اولی بود که در تیم ملی حضور پیدا می‌کردند و خوب آنالیز نشده بودند. مطمئنا از سالیان بعدی خیلی بیشتر از این برای آنالیز کردن بازیکنان ما وقت خواهند گذاشت. 

وی در پایان با اشاره به اینکه کار ملی‌پوشان در مرحله نهایی سخت‌تر است، گفت: مرحله نهایی شرایط سخت‌تری نسبت به مرحله مقدماتی خواهد داشت اما اگر واقعأ روز، روز بازیکنان ما باشد هیچ تیمی توان ایستادگی مقابل ما را ندارد، مانند زمانی که موفق به شکست برزیل یا حتی دیگر تیم‌های بزرگ دنیا شدیم. به نتایج خوب تیم ملی در مرحله نهایی امیدوار هستم اما واقعأ کار سخت است زیرا تیم‌ها با بازیکنان اصلی پا به این مرحله خواهند گذاشت. این را هم باید در نظر گرفت خیلی تیم‌ها مانند ما با تغییر نسل مواجه شده‌اند و در سالیان آینده ثمره این اتفاق و نهالی را که کاشته‌اند خواهند دید. هیچ چیزی دور از دسترس نیست مانند سال ۲۰۱۴ که تا یک قدمی مدال پیش رفتیم و اگر زرنگ بودیم،می‌توانستیم حتی به مدال هم برسیم. اکنون هم بچه‌ها این توانایی را دارند تا دوباره این اتفاق تاریخی را تکرار کنند. 

انتهای پیام/

کدخبر: 802422 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟