قانون جدید اتحادیه‌جهانی کشتی برای استفاده از مبارزه تهاجمی

به گزارش رکنا، محمد مصلایی‌پور درباره تغییرات در کشتی‌ فرنگی اظهار داشت: اتحادیه‌جهانی کشتی قصد دارد مقررات جدیدی را بر علیه خودداری فرنگی‌کاران از شیوه تهاجمی در کشتی آزمایش کند. این شیوه جدید را به تمامی فدراسیون‌های ملی اعلام کرده و در صورت موفق بودن، در رقابت‌های پیش‌رو از آن استفاده خواهد کرد.

مصلایی‌پور مقررات آزمایشی جدید را به شرح زیر اعلام کرد: از آنجایی که بسیاری از کشتی‌گیران در کشتی فرنگی در تمام رده‌های سنی از شرکت در کشتی تهاجمی خودداری می‌کنند مانند:

- حالت سینه به سینه را رعایت نمی‌کنند.

- قصدی برای اجرای فن ندارند.

- استفاده از تاکتیک برای بهره‌مندی از آخرین امتیاز در مسابقات که نتیجه آن به 1- 1 ختم می‌شود.

(متأسفانه هواداران شاهد چنین کشتی‌های ضعیفی در مسابقات بازی‌های المپیک 2021 توکیو و مسابقات قهرمانی اروپایی بزرگسالان 2022 بوده‌اند که در آن هر 2 کشتی‌گیر به طور کامل از هرگونه تماس در تایم اول مبارزه خودداری می‌کردند.)

رییس کمیسیون داوران کشتی کشور و عضو کمیسیون داوران اتحادیه‌جهانی در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی، عنوان کرد: بنابراین اتحادیه‌جهانی، برای ترویج مسابقات کشتی تهاجمی و جذاب تصمیم گرفته است، اقدامات زیر را به صورت آزمایشی در 2 مسابقه جایزه بزرگ اسپانیا و تورنمنت بین‌المللی لهستان اعمال نماید.

 اگر هر 2 کشتی‌گیر همانطور که در مثال بالا توضیح داده شد از هرگونه تماس با حریف خودداری کنند، مسابقه بلافاصله قطع خواهد شد و هر 2 کشتی‌گیر باید کارت زرد دریافت کنند، در صورت تداوم این رفتار هر 2 ورزشکار کارت قرمز دریافت خواهند کرد که از مسابقات محروم خواهند شد.

- این روش در زمان‌هایی که فقط یک کشتی‌گیر از تماس امتناع می‌کند نیز می‌تواند اعمال گردد.

پس از پایان این 2 مسابقه، اتحادیه‌جهانی نتایج این اقدامات را ارزیابی کرده و بر اساس آن تصمیم نهایی را به همه‌ی فدراسیون‌ها ابلاغ خواهد کرد.

انتهای پیام/

کدخبر: 796282 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟