مهدوی‌کیا: برد مقابل آمریکا یک اتفاق تاریخی بود

به گزارش رکنا، بیش از 2 دهه از زمانی که مهدی مهدوی‌کیا همراه با ایران به پیروزی 2-1 مقابل آمریکا دست یافت، می‌گذرد، اما هیجان کسب اولین پیروزی کشورش در جام‌جهانی هنوز از بین نرفته است.

سه‌شنبه بیست و چهارمین سالگرد دیدار بین کشورهای مخالف ایدئولوژیک در جام‌جهانی 98 بود، در بازی‌ای که به طور گسترده‌ای به عنوان بازی‌ای که بیشتر از نظر سیاسی در تاریخ جام‌جهانی دیده می‌شود.

آنها بعد از قرعه‌کشی در همان گروه در قطر، دوباره در جام‌جهانی اواخر امسال به مصاف هم می‌روند، اما بعید به نظر می‌رسد که این دیدار به اندازه دیدار لیون که با گل جدایی مهدوی‌کیا قطعی شد، هیاهو شود.

مدافع سابق اس وی هامبورگ به رویترز گفت: ایران و آمریکا مسابقه قرن بود. آن گل یکی از بزرگترین، به یاد ماندنی‌ترین و قابل توجه‌ترین دوران زندگی من بود. هرگز و هرگز آن لحظه را فراموش نمی‌کنم. من جوان بودم، بازی بسیار مهمی در جام‌جهانی بین ایران مقابل آمریکا بود، اولین برد ایران در جام‌جهانی بود.هواداران ایرانی هزاران نفر در ورزشگاه لیون برای اولین دیدار بین‌المللی بین 2 کشوری که از زمان انقلاب 1979 ایران با هم اختلاف داشتند، حاضر شدند.

مهدوی‌کیا یادآور شد: «آن برد از هر زاویه‌ای که به آن نگاه کنید یک برد مهم بود. از منظر ورزشی این یک لحظه تاریخی بود زیرا ما اولین برد تاریخ فوتبال ایران را در جام‌جهانی به دست آوردیم.برای کشور این جشن بزرگی شد و حتی از نظر سیاسی به یک لحظه مهم تبدیل شد، بنابراین ما هرگز آن روز را فراموش نمی‌کنیم. آن روز یک روز خاص بود.

ایران از آن زمان تا کنون تنها یک بازی را در جام‌جهانی برده است - مقابل مراکش در روسیه در سال 2018 - و مهدوی‌کیا منتظر آزمون بزرگ دیگری برای تیم ملی در دیدار با آمریکایی‌ها در نوامبر است.

وی افزود: ایالات متحده بازیکنان جوانی دارد که در اروپا بازی می‌کنند، بنابراین به طور کلی من معتقدم که تیم ایالات متحده بسیار قوی‌تر از آن‌ها در سال 1998 است و مطمئن هستم که آنها در قطر بسیار دشوارتر خواهند بود.«ممکن است هنوز هم تحت تأثیر محیط سیاسی، این مسابقه ممکن است به نوعی زیر آن سایه باشد. اما من مطمئن هستم که آن بازیکنان حرفه‌ای، آنها باتجربه هستند و می‌توانند بدون توجه به آنچه در سیاست می‌گذرد، روی ورزش و خود مسابقه تمرکز کنند.امیدوارم بازی خوبی باشد و ایران بتواند باز هم برنده شود.

انتهای پیام/

کدخبر: 795429 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟