جلسه هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد

به گزارش رکنا و به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، یکصد و نود و پنجمین جلسه هیات رییسه و اجرایی کمیته ملی پارالمپیک به ریاست محمود خسروی‌وفا برگزار شد.

در این نشست، گزارشی از اعزام‌های 7 رشته و اردوهای برگزار شده در فصل بهار به همراه حمایت‌های کمیته از فدراسیون‌ها توسط محمد تابع دبیر اجرایی کمیته ارائه شد.

اردوهای فدراسیون‌ها شامل جانبازان و معلولین 2780، نابینایان 1934، تیراندازی با کمان 400، تکواندو 650، قایقرانی 650، تنیس روی میز 28 و دوچرخه‌سواری 48  و جمعا 6490 نفر-روز انجام و حمایت مالی شده است. طی فصل بهار حدود 12 میلیارد تومان به 7 فدراسیون واریزی مستقیم شده است. 

برای سال 1401 در صورت تخصیص بودجه، کمک مستقیم به فدراسیون‌ها 43 میلیارد تومان و کمک غیر مستقیم مثل پرداخت حقوق و ورزشکاران و کادر فنی و ... حدود 27 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

اولویت‌بندی برنامه‌های کمیته درخصوص حمایت از فدراسیون‌های تابعه نیز به صورت زیر خواهد بود:

اولویت اول: اعزام‌های کسب سهمیه پاریس یا قهرمانی جهان یا تدارکاتی شانس کسب طلا

اولویت دوم: اردوهای مصوب ستاد

اولویت سوم: جشنواره‌های ورزشی یا قهرمانی کشور یا مسابقات داخلی

اولویت چهارم: آموزش و تربیت نیروی انسانی که البته برای فدراسیون‌های تنیس روی میز، بدمینتون، تنیس با ویلچر، سوارکاری و ترای اتلن

اولویت‌های سوم و چهارم همان اولویت‌های اول و دوم خواهد بود.

خسروی‌وفا در این جلسه اظهار داشت: فدراسیون‌ها حتی بدون کمک مالی کمیته موظف به کار در حوزه جانبازان و معلولان هستند. با کمک مالی کمیته در واقع مسئولیت‌شان سنگین‌تر می‌شود. کمیته ملی پارالمپیک از فدراسیون‌ها توقع دارد که این حمایت‌های مالی صرفا برای ورزش جانبازان و معلولان هزینه شود.

انتهای پیام/

کدخبر: 794946 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟