نمایندگان از توضیحات وزیر ورزش قانع نشدند/ سجادی در مسیر وزیر کار؟

به گزارش رکنا، امروز حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس حضور یافت و پاسخگوی سوالات نمایندگان مجلس بود. راستینه عضو کمیته ورزش فراکسیون فرهنگی مجلس در تشریح نشست امروز (دوشنبه 30 خردادماه) این کمیسیون گفت: در جلسه امروز سجادی وزیر ورزش و جوانان به همراه معاونان وزارتخانه مهمان کمیسیون برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان بودند. بخشی از سوالات در مورد چرایی عدم تکمیل پروژه های عمرانی و زیرساخت‌های ورزشی استان های مختلف بود که توسط نمایندگان مطرح شد. بخش دیگری از سوالات درخصوص عدم تخصیص عادلانه امکانات ورزشی در مناطق محروم و استان‌های کم برخوردار مطرح شد که امید می‌رفت با شروع دولت سیزدهم شاهد کاهش این فاصله طبقاتی بین استان‌ها باشیم.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس یازدهم افزود: در این جلسه مقرر شد در یک بازه زمانی وزارتخانه نسبت به تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه ساخته شده اقدام کند، برخی از نمایندگان با تعیین زمان دو ماهه اعلام کردند اگر اقدام موثری درخصوص پروژه‌های ورزشی نیمه تمام در حوزه انتخابیه خود مشاهده نکردند، پیگیری‌های لازم جهت بررسی سوال خود از کمیسیون فرهنگی و کمیته ورزش مجلس را انجام دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد با تعیین سطح ملی و استانی سوالات، نمایندگانی که از پاسخ وزیر قانع نشدند، کمیسیون نسبت به ارجاع سوالات به صحن، جلسات هماهنگی با آنها برگزار کند.

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی از سوالات در مورد عدم تسهیل آیین نامه اجرایی قانون شرح وظایف و اختیارات وزارخانه ورزش و جوانان بود که با گذشت حدود یک سال و نیم از تاریخ ابلاغ این قانون متاسفانه برخی از آیین نامه‌های آن تدوین نشده است، بر همین اساس قرار شد وزارتخانه نسبت به بندهایی که آیین نامه آن درون وزارتخانه‌ای است، اقداماتی انجام داده و به کمیسیون ارائه دهد.

راستینه یادآور شد: در مورد سوالات ملی که وزارتخانه وظایفی نسبت به آن داشته و تاکنون کوتاهی کرده با جزئیات کامل در کمیسیون بررسی شود، در صورت لزوم سوال به صحن ارجاع و وزیر پاسخگوی نمایندگان باشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه وزیر ورزش و جوانان توضیحات مختصری در مورد برنامه‌های جام جهانی قطر و میزبانی کیش و قشم ارائه کردند و اعلام شد از حداکثر توان وزارتخانه برای استفاده از این فرصت طلایی استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

کدخبر: 794582 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟