علیزاده: ناعدالتی علیه گل‌گهر سرنوشت لیگ را تغییر داد/ از استقلال، پرسپولیس و سپاهان پیشنهاد داشتم/بازیکنان ما لاکچری نیستند

«علیرضا علیزاده» هافبک تیم فوتبال گل‌گهرسیرجان درگفت‌وگو با رکنا، درخصوص فصلی که این تیم با فرازو نشیب پشت سرگذاشت اظهار داشت: با وجود آن 7 امتیازی که با ناعدالتی از گل‌گهر کسر کردند، خیلی سخت بود تا دوباره بخواهیم به روزهای خوبمان برگردیم. اما با همت کادرفنی، بازیکنان و باشگاه خداراشکر توانستیم این کار سخت را انجام دهیم به روند خوبمان برگردیم. اگر آن 7 امتیاز را به ما برمی‌گردانند، ما سوم جدول می‌شدیم به طور کل سرنوشت قهرمانی لیگ برتر و تیم‌های بالای جدول تغییر می‌کرد. بعد از آنکه خبر کسر امتیاز به گوشمان رسید یک باخت مقابل فولادخوزستان دادیم، تا چهار هفته بعد از آن هم مقابل حریفانمان مساوی کردیم. چون وقتی چنین اتفاقی برای تیمی رخ دهد از نظر روحی و انگیزشی به طور کل افت خواهد کرد. جدا از این مدت زیادی تیم ما را در آمپاز نگه داشتند یک روز می‌گفتند که امتیاز را برمی‌گردانیم یک روز دیگر هم می‌گفتند نه بر نمی‌گردانیم. ولی بعد از اعلام رای قطعی بالاخره تکلیفمان مشخص شد، هم قسم شدیم خوشبختانه توانستیم ثابت کنیم که حقمان بیشتر از این‌ها بوده است.

*از استقلال، پرسپولیس و سپاهان پیشنهاد داشتم

وی در پاسخ به اینکه چرا با وجود پیشنهاد از چند تیم خوب لیگ برتری در گل‌گهر ماندنی شد ادامه داد: سالی اولی که با نظر اقای قلعه‌نویی از نفت مسجد به گل‌گهر آمدم، به وضوح دیدم که این تیم واقعا حرفه‌ای کار می‌کند روز به روز شرایطش درحال بهتر شدن است. واقعا نشان دادند که گل‌گهر قرار است در آینده نزدیک به باشگاه بزرگی تبدیل شود. جدا از آن عملکردم در این تیم خیلی بهتر شد توانستم خودم را به خوبی نشان دهم. به همین خاطر پیشنهادات خوبی از تیم‌های اسمی مثل «استقلال، پرسپولیس، سپاهان» داشتم ولی به این خاطر که در این مجموعه و با کمک امیرخان در اینجا رشد کردم به نوعی خودم را مدیون مجموعه گل‌گهر می‌دانم. دلم می‌خواست که یک سال دیگر به این تیم کمک کنم. با توجه به صحبت‌ها و روند امیدوارکننده باشگاه و بزرگ فکر کردن مسئولین این تیم تصمیم گرفتم که در اینجا ماندگار شوم. شکی ندارم که گل‌گهر در سال‌های آینده یکی از بزرگترین باشگاه‌های ایران خواهد شد چرا که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. 

*بازیکنان گل‌گهر جزو لاکچری‌های لیگ برتر نیستند

هافبک تیم فوتبال گل‌گهرسیرجان درواکنش به اینکه گفته می‌شود او یکی از گرانترین بازیکنان این پست در لیگ برتر است گفت: نه، اصلا این صحبت‌ها صحت ندارد. خاطرم هست که سال گذشته هم درمورد گل‌گهر این حرف‌ها را مطرح کردند. ما همان زمان هم گفتیم که سازمان لیگ بیاید مبلغ قرارداد بازیکنان و هزینه‌هایی که در باشگاه‌ها می‌شود را کنار هم بگذارد منتشر کند تا مشخص شود چه کسی چقدر گرفته است. به جرات این را می‌گویم که گل‌گهر از حیث هزینه برای خرید بازیکن در لیگ برتر تیم 7_8 جدول است. به هرحال اکثر فوتبالیست‌ها باهمدیگر رفیق هستند از شرایط همدیگر اطلاع دارند. جدا از این بنظرم اصلا افتخار نیست که یک باشگاه بگوید ما به فوتبالیست‌مان کم پول می‌دهیم یا مثلا کل تیم با بودجه بسیار کمی بسته شده است. چرا باید اینطور باشد؟ مگر همه‌ جای دنیا فوتبالیست‌ها پول‌های خوب نمی‌گیرند، چه اشکالی دارد که در ایران هم بازیکنان ما چنین شرایطی داشته باشند. ولی این درحالیست که تنها 10 درصد بازیکنان لیگ برتر پول‌های آنچنانی می‌گیرند و لاکچری زندگی میکنند. که بازیکنان گل‌گهر اصلا در بین آن 10 درصد قرار ندارند. حالا دیگر لیگ 2 و بازیکنان آن‌ بمانند.

علیزاده ادامه داد: مثلا خودم تا قبل از اینکه از نفت مسجد سلیمان به گل‌گهر بیایم شاید کمتر کسی مرا میشناخت درکل بازیکن مثل من خیلی زیاد بوده که از تیم‌های کوچک‌تر آمده‌اند یک دفعه دیده شدند که قبل از آن اصلا پولی نمی‌گرفتند. به مرور با سعی و تلاش توانایی خودشان را اثبات کرده‌اند حالا اکثر تیم‌های بزرگ دنبال جذب آن‌ها هستند. همانطور که گفتم این حرف‌ها اصلا درست نیست چرا نباید بودجه خرج ورزشکاران مملکت بشود که با جان و دل تلاش می‌کنند. این هم که جا انداخته‌اند فوتبالیست‌ها پولدار هستند شامل همه نمی‌شود فقط 10 درصد را دربر می‌گیرد در صورتیکه باید همه اینطور باشند. علاوه بر این باشگاه ما فصل گذشته خیلی تلاش کرد تا درصد پرداختی‌هایمان را افزایش دهد که با این حال ما باز هم تنها 76 درصد پول گرفتیم. ولی اکثر تیم‌های دیگر لیگ برتر را خودم می‌دانم که 80_90 درصد دریافتی داشته‌اند. خداشاهده که میتوانستم با جدایی از گل‌گهر 20 تا 30 درصد بیشتر از چیزی که در اینجا گرفتم قرارداد ببندم اما به خاطر دینی که به باشگاه داشتم اینجا ماندم.

*کار کردن با قلعه‌نویی باعث پیشرفت هر بازیکنانی است

وی در خصوص همکاری با «امیر قلعه‌نویی» توضیح داد: امیرخان به قدری مربی سخت‌گیر و جدی هستند که کار کردن هربازیکنی با او باعث پیشرفت آن فرد می‌شود. زمانیکه به این تیم آمدم فکر می‌کردم او هر روز سرتمرین حاضر نشود ولی واقعا اینطور نبود. چرا که او حتی ‌در سبک‌ترین تمرین‌ها هم بالا سر بازیکنان است، بادقت کار تک تک آن‌ها را رصد می‌کند. بنظرم رمز موفقیت او در این سال‌ها که به عنوان پرافتخارترین مربی ایران انتخاب شدند این بوده که هیچ بازیکنی به هیچ وجه نمی‌تواند کم کار کرده از زیر تمرین دربرود. چون فورا او را صدا میزند مثل یک روانشناسدرجه‌یک عملکردش را زیر سوال می‌برد می‌گوید که با این روند قطعا افت خواهی کرد. واقعا از اینکه زیر نظر او کار میکنم خوشحال هستم.

*از دعوت شدن به تیم ملی ناامید نیستم

هافبک تیم فوتبال گل‌گهر درواکنش به دعوت نشدن بازیکنان تیم‌های شهرستانی به اردوی تیم‌ملی گفت: حدود 15_20 سال پیش شاید هربازیکنی مجبور بود برای حضور در تیم ملی حتما خودش را به باشگاه استقلال و پرسپولیس برساند. ولی بنظرم این وضع دیگر تغییر کرده تا حدودی بهتر شده است. گرچه چند بازیکن از تیم‌های شهرستانی به اردو دعوت شدند ولی بنظرم بهتر است تا آقای اسکوچیچ توجه ویژه‌ای به تیم‌های دیگر هم داشته باشند. چرا که بدون شک پوشیدن پیراهن تیم‌ملی آرزوی هربازیکنی است که من هم از این قاعده مستثنی نیستم. تلاشم را میکنم اصلا برای دعوت شدن به اردوی تیم ملی ناامید نشدم امیدوارم که این مهم به زودی رقم بخورد بتوانم در خدمت تیم ملی فوتبال کشورم باشم.

انتهای پیام/

کدخبر: 791657 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟