اینانلو: تیراندازان ایران پتانسیل بالایی دارند

ابراهیم اینانلو در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط تیم تیراندازی اندونزی اظهار کرد: خوشبختانه از همه لحاظ شرایط تیم ما خوب است به نحوی که چند هفته پیش در مسابقات  "sea games " بازی‌های  که یازده کشور جنوب شرق آسیا عضو آن هستند موفق به درخشش فوق‌العاده‌ای در آنجا شدیم و توانستیم مدال‌های خوبی به دست بیاوریم. در آنجا تیم ما در بخش تفنگ تاریخ‌ساز شد و به 3 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز دست یافت. حتی در بین تمام رشته‌های ورزشی اندونزی، رشته تیراندازی به عنوان موفق‌ترین رشته ورزشی در این کشور انتخاب شد.

وی افزود: پس از این موفقیت خوب ، برنامه و هدف بعدی ما حضور در جام‌جهانی چانگوون کره‌جنوبی و سپس قهرمانی جهان مصر است که باید برنامه و پیشبرد اهداف ما به سمتی باشد که در این 2 رویداد بتوانیم نتایج قابل قبول به دست بیاوریم. واقعأ کار سخت است، اما باز تمام تلاش ما به این است با زحمات خود بچه‌ها و همچنین اتفاقات روز ورزش کار غیر ممکن را به ممکن تبدیل کنیم. فعلأ برنامه‌هایم در این کشور تازه به نیمه مسیر خود رسیده است و برنامه‌ام این است که بمانم و به اهدافی که تعیین کرده‌ایم دست پیدا کنیم.

سرمربی تیم ملی تفنگ اندونزی درباره برنامه‌های پیش‌روی خود گفت: متاسفانه بزرگترین مشکلی که با آن دست به گریبان بودم تعطیلی مسابقات داخلی کشور اندونزی به دلیل ویروس منحوس کرونا بود که این امر ضربه بدی به برنامه‌هایم که مهم‌ترین آن بحث استعدادیابی بود، وارد کرد. البته خداراشکر با محدود ورزشکارانی که در اختیار داشتم باز هم توانسته‌ایم برنامه‌های خودمان را به خوبی پیش ببریم.  الان دیگر می‌توانم با قدرت بگویم تیراندازان ما قدم به قدم در حال به پیشرفت و نزدیک شدن به سطح جهانی هستند. 

اینانلو گفت: خوشبختانه یا متاسفانه در اروپا تعداد مسابقات زیاد است و ما هم پیش از سی‌گیمز در رقابت‌های اوپن مجارستان بودیم که حدود 18 کشور اروپایی در آنجا شرکت داشتند. انجام رقابت‌های زیاد باعث می‌شود ورزشکاران اروپایی با تجربه‌تر از تیراندازان سایر قاره‌ها شوند. پیش از حضور در جهانی مصر طبق صحبت با مسئولان فدراسیون اندونزی، تصمیم گرفتیم یک اردوی 2 هفته‌ای در شهر هانوفر آلمان داشته باشیم تا با شرایط بهتری در مصر حضور پیدا کنیم.

وی درباره اینکه آیا به کسب مدال در جهانی مصر امیدوار است یا خیر، اینطور پاسخ داد: در مسابقات جهانی سال گذشته ورزشکار من به عنوان دوازدهمی رسید اما برای امسال شرایط خیلی فرق دارد ، زیرا مسابقات جهانی با قهرمانی جهان بسیار متفاوت است . فکر می‌کنم در مصر بیش از 80-90 کشور حضور داشته باشند و با این شرایط قطعأ رقابت سخت خواهد بود. برنامه ما رسیدن به فینال اما کار سخت است. اگر این اتفاق بیفتد، مطمئنا کار بزرگی صورت داده‌ایم.

سرمربی پیشین تیم ملی تفنگ ایران در خصوص اینکه نتایج ورزشکاران ایران را چگونه می‌بیند، گفت: پیگیر نتایج تیراندازان ایرانی هستم اما حقیقت امر این است مقداری کار برای آن‌ها سخت است زیرا با کمبود مهمات و همچنین عدم اعزام به مسابقات و اردوهای برون مرزی دست به گریبان هستند. بچه‌ها واقعأ استعداد و پتانسیل بالایی دارند و به نظرم اگر شرایط تمرینی برای‌ آن‌ها به خوبی تدارک دیده شود، می‌توان منتظر نتایج خوب از سمت آن‌ها بود. امیدوارم این امر مهم برای تیراندازان ایران محقق شود. پتانسیل بالایی داریم برای اینکه در جهانی مصر صاحب مدال شویم به شرطی که شرایط تمرینی خوب در دسترس آن‌ها قرار بگیرد. 

انتهای پیام/

کدخبر: 791236 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟