آخرین امید برای امیدها/ شاگردان موشک و نیاز شدید به پیروزی مقابل میزبان

به گزارش رکنا، تیم ملی زیر 23 ایران در 2 بازی نخست خود درچارچوب رقابت‌های قهرمانی آسیا در ازبکستان مقابل تیم‌های قطر و ترکمنستان تنها یک امتیاز کسب کرد و حالا برای صعود به مرحله حذفی باید از سد میزبان و صدر نشین گروه سوم یعنی ازبکستان بگذرد.

شاگردان مهدی مهدوی کیا در بازی نخست خود مقابل قطر با اینکه در دقایق پایانی ابتدا دروازه خود را گشوده دیدند ولی با دقت در ضربات آخر موفق شدند در دقیقه 92 این بازی گل تساوی را به شکلی کاملا تماشایی وارد دروازه این تیم کرده و حداقل امتیاز را در گام نخست بدست آورند. در بازی دوم هم اگرچه تیم ما موفق به گشودن دروازه ترکمنستان شد، اما در ادامه با بدشانسی و اخراج بازیکن گلزن ما، این تیم ایران بود که بازی را 2 بر1 واگذار کرده و حالا برای صعود از این گروه و عدم حذف، نیاز مبرم به پیروزی مقابل صدرنشین و میزبان مسابقات ازبکستان دارد.

رقابت‌های زیر 23  سال قهرمانی آسیا با حضور 16 تیم در 4 گروه 4 تیمی در تاشکند ازبکستان در حال پی گیری است و تمامی تیم‌های مدعی در آن حضور دارند.

اینکه این تیم چرا بازهم در دقیقه 90 تشکیل شد و چرا بازی تدارکاتی فقط با عراق داشته دلیل همیشگی فوتبال ماست و اشکالی برآن وارد نیست.

اینکه چرا از کل بودجه موجود در فدراسیون فوتبال، سرپرست آن تنها به کمک 1 میلیاردی رییس کمیته ملی المپیک اکتفا می نماید، بازهم می تواند قابل تحمل باشد.

اما نکته‌ای که ذهن مخاطبان را مشغول کرده است که مهدی مهدوی کیا با اینکه خود از بهترین‌های فوتبال ایران بوده و از جنس این رشته است، چرا باید به ترکمنستان بازی را واگذار کنیم؟

 آیا فوتبال این کشور طی این مدت اینقدر رشد کرده و یا ما پس رفت داشته ایم ؟

تیم ملی امید حدود نیم قرن است که به المپیک راه نیافته و همیشه و طی این سال‌ها دلیل عدم صعود به دور نهایی المپیک، خود زنی و عدم همراهی اهالی فوتبال بوده است .

از تیم حسن حبیبی و آن شاگردان رویایی در سال 1992 بگیر تا تیم المپیک آتلانتا 1996 که خود مهدوی کیا در آن بود و همچنین تیم علیرضا منصوریان که با آن اشتباه تاریخی المپیک 2012 لندن را  از دست داد، همه و همه نشان می دهد که عزمی جدی برای صعود این تیم به المپیک نیست و از قراین امر اینطور به نظر می رسد که در این دور هم مشکل همیشگی پابرجاست و باید برای صعود حداقلی به مرحله بعد دست به دعا برداشته و دچار اما و اگر همیشگی هستیم.

در این دوره هم نبود یک ساختار درست در چارت مدیریتی فدراسیون و تدارک لازم برای تیم امید، باعث کسب این نتایج و دگرگونی عجیب این تیم شده است.

تیم زیر 23  سال ایران در آخرین بازی خود پس فردا چهارشنبه 1401.3.17  باید مقابل ازبکستان قرار گیرد تا شاید با کسب پیروزی مقابل این تیم معجزه را رقم زده واز این گروه صعود کند.

انتهای پیام/

 

 

 

کدخبر: 788290 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟