مشایخی: مستحق شکست مقابل قزاقستان نبودیم/ مسئولان به بسکتبال هم مانند فوتبال نگاه کنند

سجاد مشایخی در گفت‌‍وگو با رکنا، در خصوص شرایط تمرینی تیم ملی بسکتبال اظهار داشت: از روز شنبه هفته جاری با کادر جدید مرحله تازه‌ای از اردوهای تیم ملی برای مسابقات انتخابی کاپ آسیا شروع شده است. فعلأ روی مسائلی که کادرفنی آن را طراحی کرده تا به آن هماهنگی برسیم در حال تمرین هستیم. خوشبختانه همه چیز رو به راه است و انشاالله در ادامه هم همه چیز به شکل خوبی ادامه‌دار باشد. 

وی در مورد اینکه نظرش درباره سرمربی جدید تیم ملی چیست، گفت: حقیقتأ تاکنون سابقه فعالیت زیر نظر ارمغانی را نداشته‌ام اما در این مدت که از نزدیک با او کار کرده‌ام، متوجه شده‌ام مربی با دانش و از تجربیات گرانبهایی نیز برخوردار است و از همه مهم‌تر اینکه نسبت به تمام مسائل از جمله طراحی تمرین خیلی واقف و آگاه است. 

گارد رأس تیم ملی بسکتبال درباره بازی با قزاقستان و سوریه گفت: از شانس بد در بازی با قزاقستان در خانه و آن هم مقابل تماشاگران خودمان شکست خوردیم که واقعأ مستحق آن نبودیم اما خوب این اتفاق رخ داد. شرایط سخت است و فرصتی دیگر نداریم که یک فرصت دیگر از دست بدهیم. زیرا گرفتن هر امتیاز برای ما گرانبها است و باید قدر تک تک تمام امتیازات را بدانیم زیرا در مرحله بعدی آنها محاسبه خواهند شد. به نظرم قزاقستان فیزیکی و سبک اروپایی بازی می‌کند و چرخش خوبی هم دارند. 2 برابر باید تلاش کنیم مقابل چنین تیم‌هایی تا بتوانیم جلوی حملات منظم آنها را بگیریم تا بازی آنها را به هم بریزیم و از موقعیت‌های خودمان استفاده کنیم.

مشایخی در مورد کاپ آسیا اظهار داشت: کاپ آسیا در گروه سختی قرار داریم و خیلی تیم‌های قدری حضور دارند مانند استرالیا، نیوزیلند و .... البته باید پذیرفت تمام تیم‌ها در این سالیان اخیر پیشرفت کرده‌اند. به طور مثال پیشرفت ژاپن خیلی چشمگیر است و از شانس بد در گروه ما هم قرار دارد. به نظرم بازی‌های سخت و حساسی در پیش داریم که امیدواریم در آنها بهترین نتایج را بگیریم. امیدوارم بازی‌های تدارکاتی مناسبی برای ما در نظر گرفته شود تا بتوانیم نمایش قابل قبولی در آن‌ها داشته باشیم.

وی درباره اینکه حمایت‌ها خوب است یا خیر بیان کرد: به نظرم مسئولان در حد اندازه‌ای که از ما توقع دارند به همان اندازه هم باید از ما حمایت کنند. باید از لحاظ مالی شرایط خوبی برای اردونشینان فراهم شود و بازی‌های دوستانه سطح بالایی داشته باشیم تا بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم. تنها این نیست کادرفنی و فدراسیون یک تنه به جنگ مشکلات بروند و همه باید دست به دست هم بدهند تا یک تیم بهترین نتیجه را بگیرد. مانند فوتبال که کلیه دستگاه‌ها پای کار می‌آیند و تلاش می‌کنند تا برای تیم ملی فوتبال بهترین شرایط ایجاد کنند، باید این اتفاق در سایر رشته‌ها هم ایجاد شود. بالاخره همه ما برای اعتلای نام ایران تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 786731 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟