رئال مادرید چهاردهمین قهرمانی را ثبت کرد

به گزارش رکنا، فینال لیگ قهرمانان اروپا به دلیل ورود بدون بلیط حدود 15 هزار هوادار لیورپولی به ورزشگاه پاریس در آستانه تعویق قرار گرفت اما نهایتا با پافشاری یوفا و پس از 45 دقیقه تأخیر آغاز شد. 

فینال لیگ قهرمانان اروپا بین رئال‌مادرید و لیورپول در پاریس برگزار شد که پرتکرارترین فینال تاریخ این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

دو تیم برای سومین بار با هم روبه‌رو شدند.

لیورپول اولین‌ بار در سال 1981 و در فرمت قبلی مسابقات اروپایی در دیدار فینال با رئال‌مادرید روبه‌رو شد و با تک گل آلن کندی بازی را برد و قهرمان شد.

یک‌ بار هم در فینال سال 2018 رئال با نتیجه 3 بر یک پیروز شد و به جام رسید.

کورتوا دروازه بان بلژیکی رئال مادرید در نیمه اول یک بار دروازه این تیم را با کمک تیر دروازه نجات داد.

کریم بنزما، ستاره فرانسوی رئال مادرید در دقیقه 43 دروازه لیورپول را باز کرد، اما پس از بررسی وی ای آر به دلیل آفساید مشکوک، مردود اعلام شد.

در حالی که لیورپول در نیمه دوم بازی بهتری انجام می‌داد، این رئال مادرید بود که در دقیقه 59 توسط وینسیوس گل اول فینال لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند. 

در ادامه این دیدار مهیج، لیورپول بارها موقعیت گلزنی داشت اما درخشش تیبو کورتوا، دروازه بان رئال مقابل ستارگان لیورپول مانع به ثمر رسیدن گل تساوی این تیم انگلیسی شد. 

این بازی با همان تک گل وینسیوس به پایان رسید و رئال مادرید به چهاردهمین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا رسید و لیورپول برای دومین بار در 4 سال اخیر در فینال لیگ قهرمانان مقابل رئال مادرید ناکام بود.

اگرچه کریم بنزما ، ستاره مسلمان و فرانسوی رئال مادرید در فینال گل نزد، اما درخشش او عامل اصلی رسیدن رئال به فینال بود.

بنزما در این فصل لیگ قهرمانان 15 گل به ثمر رساند و شانس اصلی کسب توپ طلا است.

 

کدخبر: 785765 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟