اسلامی: از حُسن اعتماد داوری و ارمغانی تشکر می‌کنم/ تشکیل تیم ایران نوین تشریفاتی نیست

محمدرضا اسلامی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص انتخاب خود به عنوان سرمربی تیم ایران نوین اظهار کرد: خوشبختانه نگاه آقایان داوری رییس فدراسیون بسکتبال و همچنین ارمغانی یک نگاه مثبت برای تشکیل تیم "ب" بود آن هم به واسطه اینکه در 2 یا 3 سال آینده نیاز به پوست‌اندازی در تیم ملی موضوعی مهم است. از حُسن اعتمادی که این 2 بزرگوار برای سکان هدایت به تیم من داشتند کمال تشکر و قدردانی را دارم و امیدوارم بتوانم پاسخ خوبی به اعتماد آنها بدهم.

وی در مورد اینکه برنامه‌های تیم ایران نوین چگونه است، گفت: تمام برنامه‌های ما همسو با برنامه‌های تیم ملی بزرگسالان است. وظیفه ما این است بازیکنان را برای حضور در ترکیب بزرگسالان آماده کنیم. کاملأ برنامه‌های فنی و ریل‌گذاری برای آینده هر 2 تیم مشترک است. بالاخره در مباحث مختلف از جمله بازنشستگی و برخی موارد دیگر نیاز است روی برخی بازیکنان سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشیم تا در تیم ملی نقش‌آفرینی داشته باشند. تصمیم گرفته شده از روز دوشنبه هفته جاری با 21 بازیکن اردو را استارت بزنیم و برنامه‌ریزی ما انجام 3 اردو برای این نفرات است. پس از مشخص شدن نفرات اصلی برنامه ما این است آنها را به چند مسابقه خوب بفرستیم تا کسب تجربه کنند.

سرمربی تیم ایران نوین تصریح کرد: بنا داریم همزمان با اردوی تیم ملی بزرگسالان اردوی ایران نوین هم برگزار کنیم زیرا باید هم راستا و هم موازی با تیم ملی برنامه‌ها را پیش ببریم. نگاه فدراسیون به این تیم کاملأ متفاوت است هر چند ایران نوین شخصیت مستقلی دارد اما همه چیز از جمله برنامه‌های ما با هماهنگی سرمربی تیم ملی بزرگسالان است. ضمنأ داوری تاکید داشت باید این تیم به چند مسابقه بین‌المللی فرستاده شود تا صرفأ تشکیل این تیم تشریفاتی نباشد و هدفمند به سمت جلو پیش برویم.

اسلامی در پاسخ به این سوال که انتخاب ارمغانی را به عنوان سرمربی تیم ملی ایران چگونه می‌بیند، اظهار داشت: در هر صورت جناب ارمغانی سابقه کار در تیم ملی ایران را دارد و در کنار آن هم جزو بهترین بازیکنان نسل خودش در تیم ملی بوده و از همه مهم‌تر اینکه اولین لژیونر تاریخ این رشته هم به حساب می‌آید. امیدوارم از تجربیات او به نحو احسن استفاده شود. خداراشکر بازیکنان پخته و با سابقه‌ای در تیم ملی هستند که می‌توان امیدوار بود با انتخاب ارمغانی یک کوروسوی امید ایجاد شده تا منتظر نتایج خوب باشیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 785254 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟