امیری: تعویق پاراآسیایی هم خوب است هم بد/ می‌خواهم رکورد پارالمپیکم را بهبود ببخشم

حامد امیری در گفت‌وگو با رکنا در خصوص عملکردش در رقابت‌های پارا دوومیدانی قهرمانی کشور، اظهار داشت: این مسابقات تحست پوشش IPC بود و یک نماینده هم از کشور آفریقای‌جنوبی برای نظارت حضور داشت زیرا رکوردهایی که بر جای می‌گذاشتیم ثبت جهانی می‌شد. پیش از مسابقات نیز کلاس داوری بین‌المللی برای داوران برگزار شد تا آنها با قوانین جدید آشنا شده و آنرا اجرا کنند.

وی در مورد اردوهای آماده‌سازی نیز تضویح داد: همه تلاش کردند تا اردوها تعطیل نشده و تجهیزات مناسبی در اختیار ما قرار بگیرد. خوشبختانه شرایط تمرینات مناسب است.

امیری با بیان اینکه در مسابقات کشوری تنها مجوز حضور در یک رشته را داشت، افزود: با اینکه در پرتاب نیزه و وزنه؛ طلایی پاراآسیایی بودم تصمیم گرفتم در ماده پرتاب دیسک به میدان بروم. به واسطه اینکه در پاراآسیایی جاکارتا به مدال برنز رسیده بودم و می‌خواستم در این مسابقات رنگ مدالم را به طلا ارتقا دهم. خداراشکر از دی ماه تاکنون زیر نظر فدراسیون و همچنین کمیته ملی پارالمپیک اردوهای خوبی داشته‌ایم و همین مهم باعث شد تا رکورد ماده پرتاب دیسک آسیا را بشکنم.

دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو تصریح کرد: در مسابقات کشوری با 2 کلاس بالاتر ادغام شده بودم و همین امر کار را برایم سخت کرده بود ولی چون تمرینات خوبی زیر نظر «رضایی» مربی شخصی‌ام داشتم، توانستم رکوردی که حدود 14 سال قبل ثبت شده بود را به میزان 1.60 متر ارتقا دهم.

امیری گفت: از روز گذشته دوباره تمریناتم را استارت زده‌ام و می‌خواهم در اولین مسابقه برون مرزی رکورد پارالمپیک خودم را در ماده نیزه بهبود ببخشم. تنها خواسته‌ام از مسئولان ورزش کشور این است که اردوها تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به تلاش‌های فراوان رییس کمیته ملی پارالمپیک برای حمایت از آنها، اظهار داشت: از محمود خسروی‌وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک کمال تشکر و قدردانی را دارم که با وجود تعویق بازی‌های پاراآسیایی بازهم ورزشکاران را تحت پوشش دارد تا ورزشکاران به حال خودشان رها نشوند. این اتفاق مهمی است زیرا در برخی رشته‌های ورزشی شاهد بودیم پس از لغو بازی‌ها، دستور تعطیلی اردوها هم داده شد.

عضو تیم ملی پارادوومیدانی در مورد تعویق بازی‌های پاراآسیایی توضیح داد: این مساله به ضر ورزشکاران بود زیرا برنامه‌ریزی خود من این بود تا در هانگژو بهترین نتیجه را بگیرم. اکنون 2 بحت مطرح است، ابتدا اینکه ورزشکارانی هستند که می توانند آمادگی خود را بالا ببرند. بحث دیگر این است کشورهایی که رقبای ما هستند دوباره می‌توانند جایگاه ما را در رنکینگ جهانی با خطر مواجه کنند.

انتهای پیام/

کدخبر: 783178 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟