عطابخش: هشتمین جام قهرمانی پیکان را به موزه امام رضا (ع) تقدیم می‌کنیم/ اکبری جزو بهترین مربیان آسیا است

امیر عطابخش در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص قهرمانی تیم پیکان در والیبال جام باشگاه‌های آسیا اظهار کرد: خیلی‌ها پیش از شروع مسابقات اعتقاد داشتند تیم‌های ایرانی قهرمان می‌شوند. متاسفانه 2 یا 3سالی بود با توجه به وضعیت کرونا و برخی مسائل دیگر تیم‌های آسیایی قوی در این رقابت‌ها شرکت نمی‌کردند اما امسال شاهد بودیم که تیم‌ها با قدرت به این مسابقات آمده بودند.

وی افزود: تصمیم گرفتیم با باشگاه‌هایی که قرارداد همکاری داشتیم مذاکراتی را برای در اختیار گرفتن بازیکنان به صورت کمکی داشته باشیم. از باشگاه مودنا نیمیر و انگاپت را به ایران آوردیم. پس از آن هم که موسوی و سعید معروف به ما پیوستند و نتیجه تمام اتفاقات این شد بدون شکست در مسابقات قهرمان شدیم.

مدیرعامل باشگاه پیکان ادامه داد: در این رقابت‌ها 2 چالش مهم پیش‌روی ما بود در ابتدا اینکه قهرمانی را در ایران حفظ کنیم و سپس هم مربوط به میزبانی ایران بود که خداراشکر با میزبانی خوب بچه‌های پر تلاش فدراسیون در این سالیان اخیر شاهد یک میزبانی بی عیب نقص بودیم. خداراشکر می‌کنم هواداران والیبال فرصت پیدا کردند تا دوباره پس از وقفه‌ای طولانی به دلیل کرونا با سالن مسابقات آشتی کنند. 

عطابخش با اشاره به هشتمین قهرمانی تیم والیبال پیکان در جام باشگاه‌های آسیا تصریح کرد: باید بگویم هیچ رشته ورزشی و هیچ باشگاهی در آسیا موفق به ثبت 8 مدال طلا آسیا نشده است. با مشورت آقایان شیعی و اینانلو، اعضای محترم هیات رییسه تصمیم گرفتیم در صورت تایید و موافقت آستان قدس، انشاالله جام را به موزه امام رضا (ع) تقدیم کنیم.

وی در خصوص اینکه برنامه آنها برای جام باشگاه‌های جهان چگونه است، گفت: تصمیم بر این بود جام باشگاه‌های جهان، آبان ماه در کشور چین باشد اما با انصراف آنها از میزبانی، اکنون فدراسیون ایران درخواست میزبانی کرده است. برای آن رقابت‌ها، بازیکنان بزرگ مانند نمیر و اروین درگیر لیگ ایتالیا هستند و نمی‌توانیم آنها را به عنوان کمکی در اختیار باشیم. پس از استراحت کادرفنی و جلساتی که با هیات مدیره خواهیم داشت.

مدیرعامل باشگاه پیکان درباره اینکه وضعیت ادامه همکاری با پیمان اکبری گفت: پیمان اکبری قرارداد 2 ساله با ما منعقد کرده است. به نظرم پیمان اکبری جزو بهترین مربیان ایران و آسیا محسوب می‌شود. او شناسنامه تیم پیکان است و هماهنگی که با هم پیدا کردیم منجر به قهرمانی تیم ما در آسیا شد. انشاالله بتوانیم برای لیگ و همچنین جام باشگاه‌های جهان تصمیمات خوبی اتخاذ کنیم.

عطابخش در پایان با بیان جمله ای از 2 بازیکن خارجی خود صحبت‌هایش را اینطور به پایان رساند: دیشب مراسم کوچکی برای تقدیر از نیمیر و اروین انگاپت در هتل داشتیم و آن‌ها از مهمان‌نوازی خوب ایرانی‌ها تشکر و با شادمانی و خنده کشور ما را ترک کردند. انگاپت ممکن است برای تفریح به همراه خانواده‌اش به ایران بیاید نمیر هم خوشحال بود از اینکه دوستان خوبی در ایران پیدا کرده است. 

انتهای پیام/

کدخبر: 782893 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟