خداحافظی احساسی کاپیتان بیانکونری/ پایان کیه‌لینی در یوونتوس

به گزارش رکنا، شب گذشته و درجریان هفته سی و هفتم اسکودتو ، دیدار تیم‌های لاتزیو و یوونتوس برگزار شد و درجریان این دیدار خیلی از صحنه‌های دراماتیک فوتبال باشگاهی ایتالیا رخ داد.

فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه تورین و بازیکنی که ابتدا بسکتبال بازی می‌کرد اما چون قدش برای این رشته کوتاه بود از 6 سالگی به سمت فوتبال رفت .

او  37  سال پیش در قلب مرکز منطقه پیزا و در یک خانواده پر جمعیت کودکی متولد شد، پدرش «فابیو» پزشک ارتوپد و مادرش «لوسیا» مدیر بازرگانی بود، جورجی یک برادر دو قلو به نام کلادیو دارد که اکنون مدیر برنامه‌هایش است و دو خواهر به نام‌های جولیو و سیلویا دارد.

پسر بچه خنده روی منطقه پیزا فوتبال خودش رو از لیورنو و یک تیم تقریبا غیر معروف در فوتبال باشگاهی ایتالیا شروع کرد و در ادامه موفق شد به تیم مورد علاقه ،یعنی یوونتوس راه پیدا کند.

در سال 2000 و هنگامی که جورج تنها 15 سال داشت به تیم ملی زیر 16 سال ایتالیا راه پیداکرد و عجیب آنکه به عنوان یک مدافع 8 گل را هم برای تیم به ثمر رساند و در تمامی رده های سنی برای تیم ملی ایتالیا بازی کرد.

شاید صورت نه چندان جذاب یک بازیکن ایتالیایی که معمولا خیلی کم در این کشور پیدا می شود و محجوب بودن و به دور از جنجال بازی کردن باعث شد خیلی به حق واقعی خود در بعد رسانه ای دست پیدا نکند اما جورجی با انجام 199 بازی در رده های مختلف ملی موفق به زدن 18 گل شد.

57418401

 برخی از روزنامه های وقت ایتالیا در اوج فوتبال جورجی که او را با لقب جوجه اردک زشت خطاب می کردند هم ذره ای در کار او اخلال به وجود نیاورد و راه خود را با قدرت بیشتری نسبت به قبل ادامه داد.کی لو در طی سالیان دراز فوتبال خود برای بانوی پیر تنها یکسال و آن هم بخاطر اختلاف جزیی با فابیو کاپلو  به فیورنتینا رفت و زود هم برگشت.

کیه‌لینی در زندگی شخصی خودش  هم آدم موفقی بوده و در سال 2013 وقتی با دختری به نام «کارولینای بونیستاللی» در مراسم خصوصی کاتولیک آشنا شد یکسال بعد یعنی درسال 2014 وقتی 30 ساله بود با وی ازدواج کرد.

حاصل زندگی این زوج دو دختر به نام های «نینا» متولد ژوئیه 2015 و «اولیویا» متولد ژوئن 2019 میباشدزندگی جورجی در خارج از مستطیل سبز هم جریان داشته و  به همراه برخی فوتبالیست های دیگر عضو صندوق خیریه “Common Goal” است که توسط خوان ماتا بازیون منچستریونایتد تأسیس شده و جامعه جهانی فوتبال در سراسر جهان حداقل یک درصد از دستمزدشان به امور خیریه اهدا می‌کنند.

IMG_20220426_095106_033

خاطرات او با بیانکونریها شامل 9 بار قهرمانی در لیگ ایتالیا، 5 بار جام حذفی و 4 سوپر کاپ این کشور و رسیدن به 2 فینال لیگ قهرمانان اروپا با یووه در سالهای 2015 و 2017 بود ک هردوبار بازنده آنها بود وحسرت این جام برای همیشه در دل جورجی ماند وجامی که هیچ وقت به گنجینه افتخارات او اضافه نشد.

شاید خاطره انگیزترین صحنه فوتبالی ملی از او به جام جهانی 2014 برمی گردد که در جریان آخرین بازی گروهی بین ایتالیا و اروگوئه در جام جهانی 2014 برزیل که به نظر میرسید سوارز از دفاع سخت کیلیتی خسته شده بود شانه کیه‌لینی را گاز میگیرد، این حرکت سوارز در جریان بازی صحنه از چشم داور دور می ماند و با اینکه کیلینی جای دندان های سوارز را به داور نشان میدهد اما بازیکن اروگوئه ای بدون هیچ کارت قرمز و زردی به بازی ادامه میدهد. اما پس از اتمام پس از بازبینی صحنه بازی، سوارز به مدت 4 ماه از مسابقات باشگاهی و 9 بازی ملی محروم شد و از کیه‌لینی و کل دنیای فوتبال عذرخواهی کرد

Giorgio-Chiellini-photokade-com-15

جورجی همچنین در طول این سالها و بازی برای یووه 5 بار در ترکیب تیم سال اسکودتو قرار گفت و 3 بار هم به عنوان مدافع برتر سال نامش جاودانه شد.

کیه‌لینی در رده ملی کارش با تیم ملی ایتالیا را در المپیک 2004 اتن آغاز کرد و وقتی ازطرف تراپاتونی به ترکیب این تیم برای این بازیها دعوت شد به آن نه نگفت.

او خاطرات خوبی با تیم ملی ایتالیا در طی 4 بار حضور در جام ملتهای اروپا، 2 جام کنفدراسیونها و 2 حضور در جام جهانی دارد که ما حصل آنها برنز 2004 آتن ، نقره 2012 جام ملتهای اروپا ، برنز 2013 کنفدراسیونها و طلای با ارزش 2020 همین جام است.

جورجه تابستان سال 2021 وقتی در ومبلی کاپ قهرمان جام ملتهای اروپا را بالای سربرد به همراه یارقدیمی و دوست همیشگی خودش بونوچی آن را تا اناق خواب خود هم برد و از آن روز به عنوان برترین روز زندگی خود نام برد.

giorgio-chiellini-crown

جورجی دیشب وقتی در دقیقه 17 نامش از الیناز تورین برای تعویض خوانده شد دیگر تاب نیاورد و اشک شد تنها قابل تزیینی کارگردان پخش بازی که دیبالا ، موی زه کین و همه با او در چمن سبز این ورزشگاه اشک ریختند و شاید کسی این لحظه را  باور نمی کرد.

قابی که قبلا برای توتی ، نستا ، زانتی و خیلی ها تکرارشده و وداع با آنها در فوتبال ایتالیا سخت بود.

فریاد کی لو کی لو در حین بازی با لاتزیو تمام آلیناز را در برگرفته و رفتن او از تورین و این اشکها برای طرفداران یووه  آخرین بار به خاطر بوفون شکل گرفته بود.جاییکه او هم مثل اسلاف خود دور ورزشگاه را به نشانه احترام و افتخار طی کرد و برای همیشه از تورین رفت.

یایبایب

کیه‌لینی شاید می توانست در چام جهانی 2022  قطر هم در ترکیب لاجوردی پوشان به عنوان کاپیتان بازی کند اما شوک فوتبال بار دیگر گریبان تیم ملی ایتالیا را گرفت و این تیم به جام جهانی 2022 قطر راه پیدا نکرد.حالا او بعد از خداحافظی با یووه قصد دارد برای آخرین بار با پیراهن تیم ملی ایتالیا در ومبلی و در تابستان طی بازی با تیم ملی آرژانتین بای کند و جایی که اوج دوران فوتبالی را با این تیم ملی دیده اینبار شاهد وداع تلخ او باشد.

متن پیام احساسی جورجی برای خداحافظی از تورین و بانوی پیر هم بسیار در فضای مجازی جلب توجه کرد .جورجه در این پیام گفت :

لذت؛ بابت تجربه‌ای که این‌گونه به پایان رسید. با یک‌دیگر توانستیم تمام رویاهای قابل تصور و غیرقابل تصور را محقق کنیم؛ رویاهایی که برای همیشه در تاریخ این باشگاه بزرگ باقی خواهد ماند.

آرامش؛ بابت انتخاب لحظه‌ای درست برای خداحافظی. بابت ترک کردن یوونتوس در سطحی مناسب و به اشتراک‌گذاری ارزش‌ها و احساساتی که هیچ‌کس قادر به از بین بردن آن‌ها نخواهد بود.

قدردانی؛ از تمام یوونتوسی‌ها، از خانواده آنیلی که طی این سال‌ها به من محبت زیادی داشتند، از خانواده‌ام و تمام کسانی که دوست‌شان دارم. بدون آن‌ها، من نمی‌توانستم انسان کنونی باشم و به‌خاطر حمایت بی‌دریغ آن‌ها بود که توانستم این مسیر طولانی را طی کنم.

حالا مقابل غروب زیبایی هستم و سعی دارم یک طلوع جدید را متصور شوم زیرا مسیرم به پایان نمی‌رسد. هنوز نمی‌دانم چه‌چیزی در انتظارم است اما در وقتی دیگر و داستانی دیگر. الان وقت خداحافظی و قدردانی از شما بابت حمایت‌هایتان است. از تمام هواداران و رقبا متشکرم. از همه بابت استقبال از من، همراهی از من و حمایت از من متشکرم. بابت معنی‌بخشیدن به کلمه رویا، تشکر می‌کنم. از شما متشکرم، تا پایان.

جورجی با تورین و تماشاگران متعصبش بدون جام خداحافظی کرد  نه در سری آ  و نه در کوپا دی ایتالیا و نه حتی لیگ قهرمانان اروپا او را به رفتن روی سکو دعوت نکرده بودند.

تورین و آلیناز دیشب نام جورجی را تا پایان بازی فریاد زد و او را به مانند ایان راش ، روبرتو باجو، الکسی دل پی رو ،جی جی بوفون به خاطرها برد.

حالا او شاید برای رفتن به لیگ MLS خود را آماده کند ویا شاید هم مابقی زندگی را به همسر و دو دخترش نینا و اولیویا  بپردازد.

انتهای پیام/

کدخبر: 781496 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟