مجیدی و رکورد شکنی‌های  تاریخی

به گزارش رکنا، پس از سه پیروزی پیاپی در سه هفته ابتدایی لیگ، تیم "فرهاد مجیدی" وارد بحران عجیبی شد و در پنج دیدار متوالی به‌ تساوی رسید. مسئله‌ای که سبب شد استقلال صدر جدول را با ۲ امتیاز کمتر نسبت به گل‌گهر، سپاهان و آلومینیوم ازدست‌داده و تا رتبه ششم نیز سقوط کند.

در روزهایی که عده‌ای اعتقاد داشتند که استقلال علاوه بر نتیجه‌ نگرفتن، زیبا بازی نمی‌کند و حتی برخی‌ها به دنبال تغییر سرمربی بودند، اما فرهاد مجیدی و شاگردانش با پیروزی‌های متوالی و مهم توانستند دوباره صدر جدول را از آن خودکرده و رقبا را از سر راه بردارند.

استقلال در شرایطی توانسته است در فاصله سه هفته تا پایان لیگ عنوان قهرمانی را از آن خود کند که آبی‌ها در راه کسب جام، رکوردهای متعددی را پشت سر گذاشته و به این مهم دست‌ یافته‌اند که آنها را با هم مرور می‌کنیم:

* بهترین شروع تاریخ استقلال

تیم فرهاد مجیدی توانست با سه پیروزی در سه هفته ابتدایی و کسب نتیجه تساوی در دیدار بعدی برابر فجر سپاسی، به ۱۰ امتیاز در ۴ هفته ابتدایی لیگ برتر برسد. البته استقلالی‌ها نتوانستند رکورد صمد مرفاوی در لیگ ششم را بشکنند اما با آن برابر شدند.

* رکورد بیشترین شکست‌ناپذیری

استقلال هفته بیست و هفتم لیگ برتر را نیز بدون شکست سپری کرد تا تمامی رکوردهای شکست‌ناپذیری در تاریخ لیگ برتر را از آن خودکرده باشد. فرهاد مجیدی ابتدا توانست رکورد بیشترین بازی بدون شکست در شروع یک دوره خاص از لیگ برتر را بشکند و سپس از رکورد ۲۱ بازی بدون باخت سپاهان در طول یک‌فصل عبور کرد. آبی‌ها در ادامه رکورد ۲۲ بازی بدونِ شکست گل محمدی و پرسپولیس که در لیگ‌های بیستم و بیست و یکم به‌دست‌آمده بود نیز شکستند، عبور از ۲۴ بازی بدون باخت علی پروین در لیگ آزادگان نیز دیگر کار بزرگ آبی‌ها بود و سرانجام آخرین رکورد شکست‌ناپذیری متوالی نیز که با ۲۶ بازی به‌صورت مشترک در اختیار دنیزلی و قطبی سرمربیان اسبق پرسپولیس بود نیز روز گذشته توسط فرهاد مجیدی جابه‌جا شد.

* بیشترین پیروزی متوالی استقلال در لیگ برتر

اگر استقلالی‌ها می‌توانستند نساجی را در مشهد شکست بدهند صاحب هفتمین پیروزی پیاپی می‌شدند و مجیدی به رکورد رؤیایی رایکوف در سال ۵۳ می‌رسید. در آن سال و در جام تخت‌جمشید تیم تاج با رایکوف صاحب ۷ پیروزی پی‌درپی شد و مجیدی باتوجه‌به ۶ پیروزی قبلی استقلال این فرصت را داشت تا به رکورد سرمربی اسبق و یوگسلاو استقلال برسد اما در روزی که استقلال موقعیت‌های نسبتاً خوبی هم داشت، مثل دیدار رفت نتوانست دروازه نساجی را باز کند و در نهایت پس از هفته‌ها پیروزی به‌ تساوی بسنده کرد. بااین‌حال، استقلال توانست با رکورد ۶ پیروزی متوالی در زمان هدایت پورحیدری و استراماچونی برابری کند.

* عبور از کسب ۱۰۰ امتیاز در کمتر از ۵۰ بازی

فرهاد مجیدی توانست با پیروزی برابر ذوب‌آهن، از ۱۰۰ امتیاز لیگ برتری عبور کرده و بهترین عملکرد را بین تمام مربیان تاریخ لیگ، از خود به ثبت برساند. مجیدی که تا قبل از آن دیدار توانسته بود ۹۸ امتیاز را در لیگ برتر با استقلال کسب کند، با غلبه بر ذوب‌آهن، به ۱۰۱ امتیاز لیگ برتری رسید و توانست بهترین عملکرد را بین تمام مربیان تاریخ لیگ برتر از خود به جا بگذارد چرا که سرمربی جوان آبی‌ها در ۴۸ مسابقه به این رکورد رسید. در تاریخ لیگ برتر، مربیان زیادی هستند که از کسب ۱۰۰ امتیاز لیگ برتری عبور کرده‌اند اما هیچ‌کدام ‌موفق به این امر نشده‌اند که در کمتر از ۵۰ بازی، به این آمار دست پیدا کنند.

* اولین تیمی که بدون باخت قهرمان شد

استقلال در شرایطی روز گذشته توانست با غلبه بر فولاد عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کند که تاکنون در تاریخ لیگ برتر هیچ تیمی نتوانسته است در شرایطی که باختی را تجربه نکرده، قهرمانی زودهنگام خود را قطعی کند. چنانچه آبی‌ها در سه دیدار باقی‌مانده نیز شکستی را تجربه نکنند، به رکوردی جاودانه دست خواهند یافت.

رکوردهایی که می‌تواند به دست بیاید:

* بهترین خط دفاعی لیگ برتر

استقلال تا پایان هفته بیست و هفتم لیگ برتر، ۱۰ مرتبه دروازه خود را باز شده دیده است و اگر در سه دیدار باقی‌مانده کمتر از ۳ گل دریافت کند، می‌تواند عنوان بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر را از آن خود کند. پرسپولیس در لیگ‌های شانزدهم، هجدهم و بیستم با دریافت تنها ۱۴ گل در کنار استقلال خوزستانی که در لیگ پانزدهم همین تعداد گل را دریافت کرد، صاحب عنوان بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر هستند. استقلال با دریافت کمتر از ۱۴ گل می‌تواند این عنوان را به‌تنهایی از آن خود کند.

* کسب جام طلایی، قهرمانی بدون شکست

آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان تیم‌هایی هستند که در سه هفته پیش رو باید به مصاف استقلال بروند. چنانچه فرهاد مجیدی بتواند این سه بازی را نیز بدون شکست پشت سر بگذارد، آنگاه آبی‌ها به نخستین تیم تاریخ فوتبال ایران تبدیل خواهند شد که توانسته‌اند در لیگ برتر بدون هیچ شکستی عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 780804 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟