کمپو در گفت‌وگوی اختصاصی با رکنا؛ شب جادویی در برنابئو شاهد بودیم/ رئال و لیورپول شانس یکسانی برای قهرمانی دارند

به گزارش رکنا، ایوان کمپو راموس زادهٔ ۲۱ فوریهٔ ۱۹۷۴ یک بازیکن فوتبال اهل اسپانیا است. در دوران بازیگری خود توانست به افتخارات بیشماری دست پیدا کند.  او که در اصل یک مدافع میانی بود، در سال‌های آخر دوران حرفه‌ای خود در نقش هافبک دفاعی ظاهر شد. او برای رئال مادرید و چهار تیم دیگر در کشورش بازی کرد و همچنین به دلیل دوران حضورش در انگلیس با بولتون واندررز به یادگار مانده است. او در بخش ملی تنها چهار بار موفق به پوشیدن ماتادورها شد. 

کامپو در سن سباستین کشور باسک به دنیا آمد و کار خود را در دپورتیوو آلاوز از سگوندا دیویزیون B آغاز کرد. او به مدت دو سال و نیم در آنجا ماند و با والنسیا سی‌اف قرارداد امضا کرد که بلافاصله او را برای بقیه فصل به رئال وایادولید قرض داد. پس از آن، کامپو به والنسیا بازگشت اما به تیم RCD مایورکا پیوست. 

کامپو در تابستان 1998 با رئال مادرید قرارداد امضا کرد و در فتح لیگ قهرمانان اروپا در فصل 1999-2000 نقش داشت و 90 دقیقه کامل در فینال مقابل باشگاه سابق والنسیا بازی کرد. او اغلب در طول مدت حضورش در استادیوم سانتیاگو برنابئو به دلیل فشار هواداران و مطبوعات داشت به چندین موقعیت اختلال اضطرابی دچار شد. 

ایوان

کامپو پس از شکست در رئال، به صورت قرضی یک ساله در اوت 2002 به بولتون واندررز فرستاده شد. قرارداد دائمی با باشگاه انگلیسی، تصمیم او برای زندگی در بولتون بود. کامپو به خوبی با سبک بازی تیمش مطابقت داشت، اما در فصل 2006-2007 در صدر جدول بیشترین کارت‌های قرمز و زرد دریافتی از هر بازیکنی در لیگ برتر بود. در مه 2008، مربی مگسون به او پیشنهاد قرارداد جدیدی نداد و او تیم را ترک کرد.

کمی قبل از تورنمنت یورو 2008، کامپو نامه‌ای به هواداران بولتون نوشت و از اینکه نتوانسته است با باشگاه خداحافظی کند ابراز تاسف کرد و این نامه در وب سایتی که توسط مجری اسکای اسپورت، گیلم بالاگوئه اداره می‌شد، ظاهر شد. 

ایوان

او همراه با رئال مادرید موفق به کسب یک لالیگا، 2 لیگ قهرمانان اروپا و یک جام بین قاره‌ای شد. همچنین در فصل 1997-1998 به عنوان نایب قهرمانی کوپا دل ری همراه با مایورکا دست یافت.

در همین زمینه با توجه به صعود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا مصاحبه‌ای اختصاصی با او ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید:

کمپو1

*نظر شما درباره بازی جذاب رئال مادرید و منچسترسیتی چیست؟

یک روحیه پیروزی ایجاد کردیم، به نظرم جوی که در برنابئو برای غلبه بر پی اس جی، چلسی و سیتی ایجاد شد، جادویی بود و از این منظر صحبت بیشتری وجود ندارد که بخواهم بگویم. در گروه واتسپی بازیکنان سابق رئال که با هم صحبت می‌کردیم، تکراری‌ترین کلمه، خارق‌العاده بود. نمی‌توانم توصیف کنم که چه اتفاقی رخ داد که در این چمپیونزلیگ رخ داده است.

*چه عواملی باعث این اتفاق در شب جادویی شد؟

این اتفاقی جادویی است. مردم همچنان در این باره صحبت خواهند کرد چرا که این بازی در یادها می‌ماند. هر چه است بازی فوق‌العاده‌یی بود. به ندرت چنین چیزی را می‌تواند جام باشگاه‌های اروپا دید. شبی جادویی بود از اینکه اتحاد هواداران و تیم بسیار مهم بود. با این باور می‌توانی حتی در صورت کسب نتیجه بد هم بر حریف غلبه کنی و به فینال برسی. 

ایوان

*نظرتان در خصوص فینال پاریس بین رئال مادرید و لیورپول چیست؟

به نظرم حس شادی حضور در فینال فوق‌العاده است. به طور مثال والنسیای 2000 تیم فوق‌العاده‌ و باثبات بودند و ما فاقد این موضوعات بودیم اما توانستیم آنها را ببریم، حتی در شب نهمین چمپیونزلیگ در گلاسکو نیز همین اتفاق رخ داد. اتفاقی که مشهود است اینکه رئال مادرید می‌داند چطور در فینال‌ها بازی کند و آن را ببرد. اکنون باید مراقب بازیکن باشیم تا از ریتم مسابقات خارج نشوند. 

*درباره منچسترسیتی چه صحبتی دارید؟

احساسم این است تعویض‌هایی که پپ در راستای تیم خود انجام شد خیلی خوب پیش نرفت، به نظرم این ریسک و اشتباهی است که ندانید چطور این دقایق را مدیریت کنید. پس از این بازی، بازیکنان لیورپول مشاهده کرده‌اند که رئال چه کار می‌کند و از این بابت هراس به آنها دست داده است. هر چه است هر 2 تیم در فینال شانس دارند تا بتوانند در پایان بازی جام را به خانه ببرند.

کمپو

*صحبت پایانی؟

ممنونم از شما برای انجام مصاحبه و خیلی خوشحالم که با یک رسانه ایرانی مصاحبه داشتم.

*گفت‌وگو از یدالله محمدی

انتهای پیام/

کدخبر: 778223 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟