9 سال از شب تلخ هواداران پرسپولیس گذشت+عکس

به گزارش رکنا، 9 سال پیش در چنین روزی، یعنی ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۹۲، مهدی مهدوی کیا، اسطوره پرسپولیس و فوتبال ایران، در حاشیه دیدار فینال جام حذفی، میان پرسپولیس و سپاهان، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. این خداحافظی آنقدر مهم، تلخ و دراماتیک بود، که گویی آن دیدار فینال حاشیه‌ای بود بر خداحافظی موشک با فوتبال.

۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۹۲، پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی، به مصاف هم رفتند تا قهرمان جام حذفی را مشخص کنند. پیش از این بازی، اعلام شده بود که این دیدار، آخرین بازی مهدی مهدوی کیا خواهد بود و او از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد. سرخ‌ها که در آن سال وضعیت چندان خوبی نداشتند، امیدوار بودند که با قهرمانی در جام حذفی آن هم در خانه مقابل تماشاگران خود، جام قهرمانی را بالای سر ببرند و باشکوه ترین خداحافظی ممکن را برای اسطوره خود برگزار کنند.

در آن بازی کریم انصاری فرد در دقیقه ۲۴ گل نخست پرسپولیس را به ثمر رساند و سرخ ها با پیروزی ۱ بر ۰ زمین بازی را در پایان نیمه اول ترک کردند. در دقیقه ۵۹ جواهیر سوکای که در آستانه تعویض شدن بود، موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند. بازی در وقت های قانونی با همین نتیجه ۱ بر ۱ به پایان رسید و در وقت اضافه محمد نوری در دقیقه ۹۹ برای پرسپولیس گلزنی کرد. اما سپاهان دوباره جبران کرد و در دقیقه ۱۰۶ دروازه نیلسون کوریا را باز کرد. این بار محمد غلامی بود که موفق شد بازی را به تساوی بکشاند. هر دو گل سپاهان روی ضعف نیلسون زده شد که در آن فصل عملکرد فوق العاده خوبی از خود نشان داده بود.

در نهایت یحیی گل‌محمدی که چاره‌ای نداشت و هرطور که شده بود می خواست بازی را ببرد و همچنین نمی‌خواست مهدوی کیا را در آخرین روز فوتبالش آرزو به دل بگذارد، موشک را در دقیقه ۱۱۵ به جای غلامرضا رضایی وارد میدان کرد. مهدوی کیا اتفاقا در آن ۵ دقیقه، اینقدر خوب بازی کرد و سانترهای خوبی ارسال کرد که تعجب گزارشگر بازی، عادل فردوسی پور را نیز در پی‌داشت که چرا یحیی زودتر به او بازی نداده است. در نهایت بازی مساوی تمام شد و کار به ضربات پنالتی کشیده شد. جایی که هر دو تیم ۴ ضربه پنالتی به ثمر رساندند. برای پرسپولیس حسین ماهینی و میثم نقی زاده پنالتی های خود را به گل تبدیل کردند اما مرحوم هادی نوروزی و رضا حقیقی، ضربات خود را خراب کردند. در آن سمت اما سپاهانی ها خوب پنالتی زدند آروین بولکو، محمدرضا خلعتبری، امید ابراهیمی و احسان حاج صفی پنالتی های خود را گل کردند تا سپاهان قهرمان جام حذفی شود.

مهدوی کیا

۹ سالگی شب تلخ موشک و هواداران پرسپولیس/عکس

خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا در آن بازی تلخی شکست مقابل سپاهان را برای هواداران پرسپولیس دوچندان کرد و او در نهایت با چشمانی که اندوه در آن ها موج می زد، دور افتخار زد و چهارگوشه زمین را بوسید و وداع تلخی با مستطیل سبز و پیراهن قرمز داشت. پس از آن بازی نیز علی کریمی اعلام کرد که از فوتبال خداحافظی خواهد کرد. او اعلام کرد که فوتبال جای امثال او نیست و دایه‌های مهربان‌تر از مادر باید در آن حضور داشته باشند. البته کریمی فصل بعد در تراکتور تبریز توپ زد و خداحافظی‌اش را یک سال عقب انداخت.

خداحافظی مهدوی کیا

حالا ۹ سال از آخرین باری که مهدوی کیا در زمین بازی پا به توپ شد می‌گذرد اما هیچکس فرارهای تند و تیز بازیکن شماره ۲ تیم ملی، همچون گل دیدنی‌اش در دیدار ایران برابر آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸، سانترهای دقیق و استثنایی‌اش، همچون پاس گل دوم به ایمون زاید در آن دربی معروف و هنرنمایی‌هایش در زمین فوتبال، همچون بازی شاهکارش در دیدار هامبورگ برابر یوونتوس را فراموش نخواهد کرد.

انتهای پیام/

کدخبر: 777478 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟