عقاب های آلمان و خواب خوش فینال بعد از 42 سال

در ادامه بازیهای لیگ اروپا و در چارچوب مرحله نیمه نهایی امشب  شاهد دوبازی با سبکهای متفاوت در دو شهر اروپایی هستیم.در یکی از این بازیها تیمهای وستهام انگلیس و فرانکفورت آلمان درلندن رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

شاگردان " دیوید مویس " و تیم وستهام اگرچه در پایان دیدارهای هفته 33 لیگ جزیره در رتبه هفتم جدول رده بندی قرار دارند، اما به خوبی می دانند پیروزی دربازی امشب می تواند دوباره فوتبال تیم لندنی را به بازی نهایی یک فوتبال اروپایی رهنمون نماید.

وستهام پیش از این مرحله و در بازیهای دور گروهی تنها با یک باخت ، مقتدرانه در گروه هشتم صدر جدول را از آن خود کرده و موفق به صعود به مرحله حذفی شد.

شاگردان "مویس" در مراحل حذفی تیمهای مدعی سویا   اسپانیا و لیون فرانسه را از پیش رو برداشتند.پیروزی مقابل سویا و قهرمانی سه دوره متوالی این رقابتها از حلاوت دیگری برای این تیم برخوردار بود.

از طرفی فرانکفورت آلمان هم بعد از اینکه در دور مقدماتی بازیها با بدون باخت وصدرنشینی در گروه چهارم به اتمام رساند، موفق شد در مرحله حذفی تیمهای اسپانیایی بتیس و بارسلونا را حذف و خود بعد از مدتها گام به مرحله نیمه نهایی یک جام معتبر بگذارد.

حواشی بازی با بارسلونا هم مزید برعلت شد تا نگاه خیلی از علاقه مندان غیر فوتبالی در جهان هم متوجه این تیم شده و حالا شاگردان " الیور گلاستر " میخواهند بعد از 42 سال به دیدار نهایی لیگ اروپا برسند،جایی که اتفاقأ در آن سال  هم دو تیم آلمانی در نیمه نهایی حاضر بودند. در آن فصل تیم " فریدل راوش "  و تیم فرانکفورت طی  دو بازی فینال در مجموع 3 - 3 2-3، 1-0 توانست گلادباخ "یوپ هاینکس" را شکست دهد و قهرمان اروپا شود.

وستهام هم حدود نیم قرن است جامی را در اروپا بدست نیاورده و در عطش رسیدن به دیدار نهایی و کسب جام اروپاست.

این دو باشگاه  در اروپا و در نیمه نهایی جام برندگان جام یوفا در سال 1975/76 به مصاف هم رفته اند. وستهام در مجموع 4-3 پیروز شد اما در فینال مغلوب اندرلخت شد.

حالا در ساعت 23:30 و با سوت " سردار گوزبویوک " داور سرشناس هلندی این دو تیم در لندن به مصاف هم می روند.

در دیگر بازی این مرحله هم تیمهای لایپزیش آلمان و   گلاسکو رنجرز اسکاتلند مقابل هم صف آرایی خواهند کرد.

شاید هم درپایان بازیهای مرحله نیمه نهایی که بازیهای دوررفت آن امشب انجام خواهد شد، شاهد فینال تمام آلمانی باشیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 775181 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟