کلهر: استقلال هوشیارتر از پرسپولیس نشان می‌دهد/ بازیکنان بی‌کیفیت کام قرمزها را تلخ کردند

محمود کلهر در گفت و گو با رکنا درباره شانس پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ تصریح کرد: شرایط جدول بگونه ای است که پرسپولیس محکوم به کسب همه  امتیازات در بازیهای آتی است و اگر همچون بازیهای گذشته قافیه را ببازد هیچ روزنه امیدی نخواهد داشت.

 کلهر اضافه کرد: در نیم فصل دوم تیم پرسپولیس هم دچار یکسری اشتباهات فردی شد و هم اینکه کادر فنی در  مهره‌چینی تفکرات نادرستی داشت. این نقاط ضعف در بازیهای اخیر این تیم به کرات دیده شد و موجب شد پرسپولیس امتیازات حساسی را از دست بدهد.  اما در نقطه مقابل باید پذیرفت استقلال  خیلی خوب نتیجه گرفت و با هوشیاری توانست به اهدافش برسد.

این پیشکسوت در خصوص بازی حساس استقلال مقابل سپاهان اظهار داشت: این دیدار از جهات بسیاری سرنوشت ساز است، اگر اوضاع بر وفق مراد استقلال باشد، تصور می کنم آبی ها برای رسیدن به جام قهرمانی امیدوارتر خواهند بود. اما در آن کفه ترازو اگر سپاهان از سد  استقلال عبور کند، کورسوی امیدی برای شاگردان  گل محمدی می ماند تا با انگیزه و روحیه مضاعف بازیهای بعدی  را دنبال کنند.

وی در خصوص وام 10 میلیاردی که اخیرأ باشگاه پرسپولیس دریافت کرده است اظهار داشت: تنگناهای مالی واقعا مشکل آفرین است و معتقدم پرسپولیس قادر به عبور از این بحران خواهد بود. چون  مدیرعامل پرسپولیس  از زمان انتصاب بطور جدی بدنبال درآمدزایی است تا مشکلاتی که از قبل وجود داشته را برطرف کند. البته باید پذیرفت که این مشکلات در بروز حاشیه‌ نقش داشت و در مسائل فنی نیز  تاثیرگذار بود. فکر می‌کنم اگر هواداران صبوری به خرج دهند و موضوع خصوصی‌سازی هم انجام شود باشگاه پرسپولیس می‌تواند از این بحران مالی و مشکلات انباشته شده عبور کند.

وی با اشاره به جذب چند بازیکن بی کیفیت در پرسپولیس، گفت: اینگونه بازیکنان در افت کیفی تاثیرگذار هستند و از همه بدتر اینکه باعث بدهی های سنگین پرسپولیس می شوند. بطور قطع اگر استخدام بازیکن طبق فرمول درست باشد هرتیمی می تواند ، خطوط سه گانه اش را تقویت کند. امیدوارم اتفاقات گذشته دیگر تکرار نشود و دست دلال ها و سودجویان  قطع شود. اما آرزوی غایی بنده  شکوفایی بازیکنان جوان و میدان دادن به چهره های مستعد است تا به خود باوری برسند و بتوانند عصای دست پرسپولیس شوند.

وی در ادامه افزود: اگر حواشی اطراف پرسپولیس که نشات گرفته از بن بست مالی است، وجود نداشت شاید اکنون وضعیت بهتری را دنبال می‌کرد. امیدوارم آقای درویش مشکلاتی که سر راه پرسپولیس ایجاد شده، را برطرف کند. این را  هم تاکید کنم اتفاق خوبی بود که مسئولان خصوصی‌سازی دو باشگاه بزرگ سرخابی را وارد بورس کردند؛ اگر چه واگذاری آنها زمان‌بر است اما اگر ادامه‌دار باشد باعث مرتفع شدن مشکلات مالی این دوباشگاه در ادامه مسیر خواهد شد.

کلهر در واکنش به جدایی رضا اسدی  اینچنین گفت:  باید اقرار کرد از تولید و محصولات آکادمی خودمان استفاده نمی کنیم و به جوانان فرصت عرض اندام نمی دهیم. متاسفانه رضا اسدی در بیشتر بازی‌ها انتظارات را برآورده نکرد و باید مدیریت بهتری در هنگام بستن قرارداد با بازیکنانی از این دست صورت گیرد تا کام هواداران بی شمار تلخ نشود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای فصل آینده موافق حضور گل  روی نیمکت پرسپولیس است یا خیر، تصریح کرد: به اعتقاد بنده عملکرد و کارنامه یحیی گل‌محمدی با وجود تمام مشکلاتی که برای پرسپولیس ایجاد شده مناسب بوده است. امیدوارم در بازی‌های آینده اتفاقات خوبی برای پرسپولیس بیافتد تا برای فصل آینده همچنان کادرفنی حفظ شود.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره قرعه‌کشی تیم ملی در جام جهانی اظهار کرد: قرعه خوبی است و باید از آن بهترین استفاده ممکن را ببریم. نفرات خوبی در اختیار کادرفنی است و این توانایی در آنها وجود دارد در قطر دست به کارهای بزرگ بزنند. باید از همین امروز تدارکات خوب از لحاظ اردوهای مناسب و بازی‌های باکیفیت در نظر گرفته شود تا کادرفنی به شکل بهتری ترکیب خود را برای جام‌جهانی بشناسد. تجربه بالای لژیونرها می‌تواند برای ما اتفاق خوبی باشد، اگر چه انگلیس و آمریکا رقیبان آسانی برای ما نخواهند بود. اما به نظر بنده، ما از آمریکا قوی‌تر هستیم و این توانایی در بین وجود دارد تا طعم حضور در دور دوم جام جهانی را بچشند.

انتهای پیام/

کدخبر: 775135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟