زیردریایی زرد در ساحل لیورپول/ تقابل زرد و قرمزهای فوتبال اروپا در آنفیلد

به گزارش رکنا، در ادامه بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا و در چارچوب مرحله نیمه نهایی امشب  یک بازی حساس و نفس گیر در ورزشگاه آنفیلد برگزار خواهد شد. در این بازی که راس ساعت 23:30 به وقت ایران شروع می‌شود ، تیم‌های لیورپول و ویارئال درحالی به مصاف خواهند رفت که شاگردان یورگن کلوپ باتوجه به شرایط میزبانی و حضور تماشاگران خودی از بخت بیشتری برای کسب پیروزی برخوردار بوده وحتی با کمی خوش بینی می‌توانند در همین بازی رفت کار را برای اونای امری وتیمش ویارئال تمام کنند.

زیر دریایی ها معادلات لیگ قهرمانان اروپا را تغییر دادند

ویارئال در بازی‌های امسال و باتوجه به نوع تفکر سرمربی خود، تمامی معادلات را برهم زده و بعد از حذف تیم‌های بایرن مونیخ و یوونتوس حالا در فکر هت‌تریک کنار گذاشتن یک تیم بزرگ دیگر از فوتبال اروپا هستند.

اونای امری بعد از درخشش با سویا در لیگ اروپا و فتح این جام با زیر دریایی زرد (ویارئال) در رقابت‌های سال گذشته،حالا بنای افتخاری دیگر برای این شهر 52000 نفری دارد.

این تیم کوچک و در عین حال با انگیزه وقتی منچستریونایتد را در فینال لیگ اروپا 2021 شکست داد ، بسیاری از کارشناسان فوتبال دنیا پایان رویاهای آن را در تقویم رقابتهای اروپایی نگاشته و شاید تصور صعود این تیم به جمع 4 تیم نهایی لیگ  قهرمانان سال جاری تنها معجزه فوتبالی نامش بود.

این تیم در شروع دور مقدماتی رقابتهای امسال با منچستر یونایتد دیگر تیم انگلیسی هم‌گروه بود که در دو دیدار رفت و برگشت مغلوب شد و حالا باید با تیمی دیگر از این کشور مصاف دهد. ویارئال با حذف بایرن مونیخ و یوونتوس شایستگی رسیدن به دیدار نهایی را دارد اگر شاگردان یورگن کلوپ این اجازه را به آنها بدهند.

لیورپولی که طی  پنج دور اخیر رقابت‌های لیگ قهرمانان موفق شده 3 بار درجمع تیمهای نیمه نهایی باشد ، حالا برای ستاره هفتم خود در تاریخ این لیگ تلاش میکنند.

این تیم در پایان هفته 35 لیگ برتر جزیره با تنها 2 باخت و 22 گل خورده ازاین حیث رکورددار است.

کلوپ به خوبی میداند کار سختی مقابل این تیم اسپانیایی داشته و برای پیروز شدن در یکی از تقابلهای اسپانیایی /انگلیسی این مرحله باید از توان عادی خود کمی فراتر باشد.

"سادیو  مانه" و "محمد صلاح"  آماده امشب میتوانند شب سختی را برای رولی دروازه‌بان  ویارئال رقم بزنند.و از سوی دیگر "دنی پارخو"  شاید تمامی امید زردپوشان ویارئال باشد.

اونای امری در کنفرانس پیش از بازی امشب ضمن تمجید از تیم لیورپول افزود :

من حضور در نیمه‌نهایی را به طور طبیعی زندگی می‌کنم. ما اینجا هستیم زیرا لیاقتش را داریم. حالا باید رقابت کرده و سعی کنیم که یک مدعی بزرگ مثل لیورپول و پروژه آنها را شکست دهیم؛ پروژه ای که آنها سال‌ها با یورگن کلوپ روی آن کار کرده‌اند.

حالا عامل غافلگیری دیگر کاهش یافته است. در بازی مقابل یووه عامل غافلگیری مهم بود. همچنین در دیدار برابر بایرن مونیخ نیز چنین مسئله‌ای وجود داشت. دانستن خواسته های یک رقیب و استفاده از این پیشینه برای غلبه بر آنها. در بازی فردا دیگر این اتفاق وجود ندارد. هر تیمی که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حاضر است قطعا لیاقت آن را دارد. لیورپول می داند که ما تورنمنت اروپایی فوق العاده ای را پشت سر می‌گذاریم زیرا توانستیم دو تیم بزرگ را حذف کنیم. آنها می‌دانند که کار آسانی نخواهند داشت. این طبیعی است که احساس می‌کنند مدعی صعود هستند اما با احترام مقابل ما قرار می‌گیرند.

اگرچه لیورپول برای فتح 4 گانه جامهای خود در سال  2022 تلاش می کند، اما ویارئال هم اکنون در رده هفتم لالیگا بوده وقطعا از این فرصت طلایی برای کسب مهمترین افتخار تاریخ فوتبالی خود به سادگی نخواهد گذشت.

هرچه هست با سوت شیمون مارسینیاک داور کهنه کار لهستانی بازی امشب در آنفیلد کلید خواهد خورد تا طرفداران متعصب هر دوتیم 90دقیقه پرهیجان را دنبال کنند.

90 دقیقه ای که تنها یک نتیجه در برخواهد داشت :

هواداران لیورپول این تیم را در قدم زدن تنها نخواهند گذاشت یا زیر دریایی های زرد کلوپ و تیمش را باخود به اعماق کاستلیون خواهند برد.

ترکیب احتمالی دو تیم لیورپول و ویارئال:

لیورپول: الیسون، آرنولد، کوناته، فن دایک، رابرتسون، جردن هندرسون، فابینیو، تیاگو آلکانتارا، محمد صلاح، دیگو ژوتا و سادیو مانه

ویارئال: رولی، آلبیول، پائو تورس، خوان فویت، استوپینان، لوسلسو، پارخو، اتین کاپو، کوکلین، آرنات دانجوما و پاکو آلکاسر

انتهای پیام/

کدخبر: 774927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟